Jump to content
Sign in to follow this  
novell

Hva med Radeon 9600 pro?

Recommended Posts

Hei folkens!

Ser komplett er utsolgt for 9500 Pro og må derfor lete etter et annet kort...og det finnes mange meninger om Sapphire Radeon 9500 Pro og Sapphire Radeon 9700 Pro. Hva med 9600 Pro? Noen meninger eller erfaringer om dette kortet?

Du kan kjøpe radeon 9500 128mb og bruke programmet RivaTuner til å aktivere de siste 4 pipelines slik at det blir et radeon 9700 128mb.

radeon 9700 128mb er bedre enn radeon 9600 pro.

Du kan kjøpe radeon 9500 128mb og bruke programmet RivaTuner til å aktivere de siste 4 pipelines slik at det blir et radeon 9700 128mb.

radeon 9700 128mb er bedre enn radeon 9600 pro.

Dette er bare mulig på de eldre modellene. Det er ytters få som selger slike nå, psdata hadde et parti inne for noen uker siden men det er vekke.

Det eneste de nyeste kan modes til er 9500pro.

Ellers så vil jeg heller annbefale deg å kjøpe 9500pro en 9600pro, da 9500pro er raskest (tross navnet kunne tyde på noe annet).

ATI har sluttet å lage 9500Pro brikker til fordel for 9600Pro. 9500 blir meget vanskelig å få tak i med tiden.

9600Pro er svakere enn 9500Pro, men ingen merkbar forskjell.

ATI har sluttet å lage 9500PRO brikker. Disse blir meget vanskelig å få tak i med tiden.

9600PRO er svakere enn 9500PRO, men ingen merkbar forskjell.

Jo.. det er snakk om et ganske stor gap. Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg ikke kjøpt noe som begynte på 9600 i det heletatt. Kjøp et radeon 9700 du. Mye mer for pengene enn det dyre og ubruklige 9600.

ubruklige 9600.

Dugger ikke til noe, ikke en gang til spill :lol::roll:

For 450 kroner så vil du få et mye bedre spillerkort, nemmelig radeon 9700 slik som fusion sier.

Radeon 9700 blir nok litt for dyrt for meg... Hva anbefaler dere meg å kjøpe som ligger rundt Radeon 9500 Pro i ytelse og pris? (finner ingen som har 9500 Pro inne)