Gå til innhold

[Løst]Multiplier varierer. Hva skjer?


Martinis5

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en AMD Phenom II x2 550. her skulle klokkehastigheten vert på 3.1Ghz, og multiplier 15.5.

Men etter at jeg installerte windows 7, har jeg lagt merke til at multipliern varierer. Den har gått mellom 15.5(Sjeldent), 12.5 9.5 og 4.0. I idle holder multiplieren seg på 4. hvis jeg spiller et spill eller opner mange programmer vil multipliern variere veldig før den enten går opp til 15.5 eller ned til 4.0 (4.0 hvis jeg bare opner mange programmer på en gang, 15.5 ved spilling)

Vet noen hva som skjer? Jeg trenger hjelp!

 

Jeg har også opplevd mens jeg er på nett eller et office program som krever liet at pc'en har jegnt seg opp og ingen ting har skjedd før jeg har skrudd av hele greia... Kan det være fordi multiplieren er på 4.0 og bare gir en klokkehastighet på 800Mhz?

 

Hilsen Martinis5 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å spare strøm og redusere varme, klokker CPUen seg ned ved lav belastning. Cool'n'Quiet het det vel i markedsføringen. I realiteten vil du bare merke at den holder seg kjøligere ved idle, dersom den trenger mer kraft enn det en multipler på 4 gir, klokker den opp umiddelbart.

 

Hva er det du egentlig trenger hjelp til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...