Gå til innhold

PC'en skrur seg av


sunsir

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en ett år gammel bærbar pc,Acer Aspire 8920g. Den gikk som smurt i relativt lang tid, men må si jeg er svært misfornøyd med ytelse når det kommer til spill. Og nå i det siste viser det seg at den plutselig skrur seg av når jeg spiller enkelte spill. Nokså gamle spill, som f.eks. CS og HL kjører fint, men spiller andre spill (som også er ganske gamle); HL2, Garrys mod og serious sam 2(dårlig som bare det, og krever lite datakraft!!)skrur pc'en seg plutselig av når jeg spiller.

 

Har googlet problemet, og jeg har kommet fram til at det er mulig at PC'en blir for varm. Jeg har satt noen bøker under den, slik at det blir mer luftig under pc'en, og det viser seg å hjelpe til en viss grad - kan spille litt lengre. Elles har jeg prøvd å sette opp hastigheten på viftene med Speedfan, men det viser seg at programmet ikke klarer å finne noen vifter, derfor funker ikke dette. Har også sjekket i biosen om det går an å endre på temperaturgransa for når pc'en skrur seg av, men dette er ikke mulig med biosen jeg har nå. Tenkte jeg kanskje kunne oppdatere biosen for å ordne dette, men blir nok litt for risikabelt for min del, har jo aldri gjort dette før.

 

Derfor spør jeg her; noen idèer om hva som kan være galt? Som nevnt tror jeg det kommer av at pc'en blir for varm, men kan godt være at det er noe annet. Og i så fall, hvordan kan jeg fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Rens for støv. Tror det skal være så enkelt.

Trykkluft på boks er finfint, men dropp støvsuger :p

 

Ja,prøvde med støvsuger faktisk, men det funka fint dårlig for å si det sånn! Men da prøver jeg å kjøpe en slik boks på clas ohlson.

 

Dust off gjorde susen gitt, nå går den som smurt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...