Gå til innhold

Trådløst nettverk slår seg av


Anbefalte innlegg

Har hatt et nettverk i lenger tid med Speedtouch 510 som ruter og et Netgear WGR 614 v7 koblet som switch. Det trådløse nettverket har fungert helt utmerket helt til jeg fikk tilsendt et nytt modem (Speedtouch 546i).

Maskinene som er kablet fungerer utmerket, mens det trådløse nettverket slår seg av både titt og ofte. Jeg må faktisk resette NetGearminst minst en gang i døgnet for å få den trådløse forbindelsen tilbake.

Jeg trodde kanskje det var mitt NetGear modem som var problemet, men fikk høre at en kollega hadde fått nøyaktig det samme problemet etter å ha fått samme nye Speedtouch 546 modem fra NextGentel. Eneste forskjell er at kollegaen har et trådløs D-link modem også koplet som switch.

Har ikke så veldig god innsikt i dette, men for meg er det jo tydelig at begge fikk problemer med den trådløse forbindelsen når vi fikk nytt Speedtouch modem fra Netgentel!!

Da regner jeg med at det er Nextgentel og Speedtouch 546 som er fellesnevner for oss begge!

Jeg kjører WPA2-PSK [AES] på mitt trådløse nett, mens min kollega har et ”åpent” nettverk uten kryptering (dumt, ja vet det), så det kan heller ikke være en del av problemet/løsningen!!?

 

Noen som har opplevd det samme og som har en løsning på problemet?

 

Pvest

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier at det trådløse slår seg av, hvordan viser det seg? Slokker lampa som viser at WLAN er aktivert på NetGear-ruteren? Eller slutter alt bare å fungere.

 

For dersom ruteren selv skrur av det trådløse nettverket kan ikke den være problemet. Siden det er SpeedTouch-modemet som deler ut adresser kan det være at den slutter å dele ut til trådløse enheter?

Lenke til kommentar
Når du sier at det trådløse slår seg av, hvordan viser det seg? Slokker lampa som viser at WLAN er aktivert på NetGear-ruteren? Eller slutter alt bare å fungere.

 

For dersom ruteren selv skrur av det trådløse nettverket kan ikke den være problemet. Siden det er SpeedTouch-modemet som deler ut adresser kan det være at den slutter å dele ut til trådløse enheter?

 

 

Det var kanskje litt upresist formulert.

Men hva jeg mente er at jeg stort sett bruker min Iphone mot mitt trådløse nett. Det viker som om det fungerer greit så lenge Iphonen er i huset og kanskje "holder" kontakt med nettet. Hvis jeg derimot slår av eller tar Iphonen med meg ut, så har jeg ikke nettforbindelse når jeg komme tilbake.

Hvis jeg sjekker lysene på ruter så ser disse normale ut!

 

Min kollega sier at så lenge PC'en er mot nettet og laster ned eller surfer, så går det greit. Men hvis PC'en går i st by eller idle, så er det plutselig ikke nettforbindelse igjen.

 

Det er kun min Spedtouch 546 som har DHCP påslått og deler ut IP'er, så det er mulig at problemet er det du nevner om at den slutter å dele ut IP adresser?

 

Foruten kanskje å sette opp "faste" IP adresser, er det andre innstillinger i Speedtouch 546i, som kan forhindre den å slutte å dele ut IP adresser, selv om utstyr midlertidig går i st by eller blir slått av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...