Gå til innhold

Headset og anlegg på samme lydkort...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Lurer bare på om det går an å ha både headset og et anlegg tilkoblet et lydkort samtidig.. Nå for tiden driver jeg å krabber bak PC'en og skifter ledning. Litt tungvindt..

Finnes det en splitt eller noe som vil fungere? Jeg bruker "mini-jack" både til headset (Koss UR-30) og anlegg. Man har vel bare en "audio out"-sak på et lydkort? Burde hatt 10 spør du meg..

Takker så meget for hjelpen,

Henning

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På Hercules Game Surround Fortissimo 7,1 iii har du front + bak + sub + eit eller anna til + HEADPHONES utgang. Du velger i softwaren / drivern på systray kva du vil bruke. Dessuten har det optisk ut, noke som eg bruker nå. Fønker meget bra.

Skrevet

Blir ikke lyden litt dårligere av å bruke en splitt?

Syns jeg husker fra mine glade "dele-walkman-med-søstra-mi-i-baksetet-på-bilen"-dager at lyden ble ganske nøyaktig halvparten så høy...? Burde ikke det ha en viss invirkning på lyden i både headsett og anlegg?

Mulig jeg er helt på jordet, men...

Skrevet

Jeg husker jeg brukte noe liknende en gang, og den delte faktisk stereo-signalet opp i to. Ble mono i to headset i stedet for stereo i ett..

Håper jeg finner noe som kan brukes.. Kommer bare til å benytte en ting av gangen (headset eller anlegg), så det skulle vel ikke redusere effekten? Vi får se.

Henning

Skrevet

går vel fint det. bruker sånn sak selv for å bruke 2 anlegg på pcen. (ett anlegg og ett creative høyttaler system) Har prøvd å koble anlegget inn uten å bruke den tingen, lyden blir ikke noe høyere, men her blir signalet forsterka når det kommer frem uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...