Gå til innhold

Skjermkort ødelagt HDMI inngangene mine?


Luffe_81

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg fikk et kjipt problem i helgen. Jeg har kjørt følgende oppsett smertefritt på Windows XP i snaue to år.

  • POWERCOLOR Radeon HD 3650
  • BENQ 24" LCD G2400W BLACK
  • DVI - HDMI overgang
  • 42" TH-PV70 Panasonic TV

 

I helgen satte jeg i gang med oppgradering til Windows 7 og alt gikk knirkefritt. Jeg la inn versjon 9.12 av driverne fra denne siden - > ATI 9.12

 

Etter litt tid tenkte jeg at jeg skulle få koblet opp tv-en også for å få satt opp mediasenteret. Uansett hva jeg gjorde fikk jeg ikke bilde på tv-en, vel det er ikke helt korrekt, første gang fikk jeg bilde, alle andre ganger ble det bare svart. Hovedproblemet ble at pc-skjermen oppførte seg som at den var en "extended" versjon av hovedskjermen så jeg fikk ikke endret noen innstillinger. Jeg tulla på frem og tilbake med alle forskjellige innganger, men pc-skjermen oppførte seg like idiotisk (pc-skjermen fungerte ypperlig når bare den var koblet til). Jeg var da rimelig frustrert og bestemte meg for å se Arsenal - Everton på tv-en. Det er da sjokket kommer, ingen av mine to HDMI-innganger fungerer mer. Alt er helt svart og uansett hva jeg kobler til (dekoder, ps3, popcornhour, pc) så er alt svart som i graven. Jeg tenker "til h...... med driten, ringer Panasonic på mandag".

 

Mandagen kommer og jeg ringer Panasonic, de guider meg i hvordan jeg skal kjøre en "master reset" av tv-en, dette fungerer selvfølgelig ikke. Nå skal jeg levere tv-en inn til service og da blir sikkert hdmi-inngangene fikset, men jeg står da igjen med et stort spørsmål. Skal jeg tørre å prøve å koble pc og tv sammen igjen?

Jeg trenger da noen tips om hva dere tror er årsaken? Er det Windows 7? Er det driverne? Hvis noen har forslag til løsning er jo det også kjekt, jeg ser for meg at Panasonic kommer til å steile hvis jeg knerter inngangene mine med en gang tv-en kommer fra service.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Omg! Same shit skjedde med meg nå nettopp!

Dvs. DVI-HDMI-adapter fra skjermkort (nvidia gt8800) - HDMI-kabel til TV-en.

 

Det kom faktisk opp utvidet skrivebord på TV-en, men så måtte jeg bare rydde kabelen litt (ta den bak senga istedenfor foran). Når jeg skulle putte den i TV-en igjen, skjer det ingenting. Tester Ps3 og Xbox360 på TV-en, ingenting skjer...FAAAAIL!

 

Må ringe Panasonic på mandag :(. Kan du forresten si meg hvordan jeg kjører en master reset? Kanskje det vil løse mitt problem.

Endret av Kilko
Lenke til kommentar

Hei Sorry for litt sent svar.

 

Du holder inne "-" knappen på tv-en samtidig som du trykker inn "info" knappen på fjernkontrollen. Da kommer det opp masse tekst på skjermen og da er det bare å skru av/på tv-en. Du må huske å ta ut alle HDMI-kabeler før du gjør dette.

 

Spennende å høre om din også har tatt permanent kveld, har du samme tv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...