Gå til innhold

Problemer med Sound Blaster Live


Anbefalte innlegg

Etter igår har det skjedd noe rart med pcen, lyden er blitt borte og når jeg prøver å på settingsene så sier den at det har skjedd noe galt osv..

unninnstalla driverne og når jeg prøver å legge inn samme drivere skjer detta:

SBLive.JPG

Med XP driverene skjer detta når jeg prøver å spille av en sang med winanp:

SBLIVEXPDRIVERE.JPG

Prøvde å ta kortet inn og ut uten å lykkes...

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så du hadde prøvd å ta ut og inn kortet av PCI -porten. Prøv også en annen PCI-port.

 

Jeg hadde et lignende problem, (fikk ingen feilmeldinger) hos meg bare var lyden vekk). Det skjedde tilogmed mens jeg satt foran PC'n. Plutselig ble det stille. :)

Jeg åpna da maskinen og satt lydkortet i en annen PCI-port. Etter en reboot og installering av drivere virket alt flott.

 

Det var et Soundblaster Live også.

Lenke til kommentar
NiTro"]Jeg så du hadde prøvd å ta ut og inn kortet av PCI -porten. Prøv også en annen PCI-port.

 

Jeg hadde et lignende problem, (fikk ingen feilmeldinger) hos meg bare var lyden vekk). Det skjedde tilogmed mens jeg satt foran PC'n. Plutselig ble det stille. :)

Jeg åpna da maskinen og satt lydkortet i en annen PCI-port. Etter en reboot og installering av drivere virket alt flott.

 

Det var et Soundblaster Live også.

Prøvde med PCI porten under uten suksess....

Har sendt kortet til en kamerat som har Audigy og han skal teste og kortet fungerer hos ham..

Poster hvordan det går...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Hola Compadre!

 

Lydkortet blir ustabilt hvis det utsettes for varme, ved å sette kortet i den nederste sloten unngår du varme fra skjermkortet OG at det må dele IRQ med skjermkortet. Det finnes en driveroppdatering for W2K & XP som skal løse ikke navngitte bugs, men jeg løste mine problemer bare ved å avinstallere, flytte kortet til nederste slot, og reinstallere orginale drivere. PS du har vel disablet evt. lydkort på hovedkortet? Har forresten W2000 nå, fjellstøtt OS!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...