splitdude Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Heisann! Jeg satte opp en Terminal Server (TS) her på jobb, og har ifra før en konto på meg selv som jeg bruker på en klient pc. Men i det jeg logger meg på via TS så har den "opprettet" en ny konto på meg. Dvs. programmene mine er ikke der når jeg logger på via TS. Er der mulig å "mappe" den slik at når jeg logger på via TS så får jeg opp det opprinnelige skrivebordet? De som måtte klare å løse denne skal få en god tanke ifra meg - frank - Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Er det ikke bare å kopiere den gamle profilen din over på den nye brukeren da? Lenke til kommentar
splitdude Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Ja, det er vel det jeg må gjøre...for så å innstallere alle programmene som ligger på klienten på servern også.. Takker Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hva med og koble terminalen på det AD som finnes fra før? Da kan du kjøre samme profil (om du ikke bare kjørte lokal profil før). Ellers må programmer som skal være tilgjengelig linkes opp eller installeres. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Om du skal ha samme profil på hvilken som helst maskin du logger på i domenet, så er roaming profile løsningen. TS kjører bare de programmene som du har installert på serveren... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå