Gå til innhold

Tips & Triks for å skaffe seg billetter når konserten er utsolgt!


thesinner

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen tips, triks, knep eller annen god erfaring med å ordne seg billetter til utsolgte konserter?

 

Noen som f.eks vet om nettsteder, facebookgrupper eller liknende som pleier å lodde ut billetter, holde konkurranser, sette folk på gjestelister osv?

 

Andre sider det er verdt å sjekke for billetter enn finn.no og qxl?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn.no og qxl, ja! Men de på finn er til salgs for samme pris som de ble kjøpt for, men i realiteten ønsker sikkert selger opp mot det dobbelte og mer (selv om det ikke er lov).

 

Radiostasjoner er jo eksperter på å skaffe seg billetter og bruke de i konkurranser. Det finner du ut ved å google litt. Du kan sikkert finne facebook-grupper der noen påstår de trekker ut en vinner eller to, men dette bør tas med ei klype salt. Hvis det var en konsert jeg virkelig ville dra på. ville jeg ha kjøpt via finn.no.

Lenke til kommentar

Hvis det er en konsert man virkelig vil på, så kjøper man billett lenge før det blir utsolgt.

 

Ellers kan det være billetter å få tak i på de aktuelle eventsene på nettet. (last.fm, facebook..)

Er ofte noen som skriver der at de har billetter til salgs. Eller så kan man bare skrive selv der at man ønsker å kjøpe billetter, så får man ofte napp. Men der skal man være litt obs, er mange som selger billetter som er fake.

Lenke til kommentar
Takk for svar, men alt dette er jeg klar over fra før. Er ute etter noe skikkelig genialt liksom, men det er såklart ikke alltid mulig å få tak i billetter samme hvor mye man skulle prøve..

Jeg prøvde lenge å få tak i billetter til Rammstein. Fant en del på finn.no

Dessverre var det veldig kniving om billettene, og enkelte krevde alt for mye.

 

Men på en "event" som var opprettet på facebook for konserten, skrev en fyr at han hadde en billett til overs. En venninne tipset meg, tok kontakt og fikk tak i billett. :)

Ellers har jeg ikke så mye annet å komme med.

Lenke til kommentar
Hvis det er en konsert man virkelig vil på, så kjøper man billett lenge før det blir utsolgt.

 

Det er alldeles ikkje sant, det er ikkje alltid ein er så heldig.

 

Finn.no er din venn. Ikkje mange månader før konserten, men har ein is i magen, og starter å leita kanskje ei veke før konserten startar, kan ein finne billettar som ikkje lånehaiane har fått seld til blodpris, men seljer til under originalpris for å dekkja det dei kan av kostnadar.

 

Det er ikkje alltid ein torer å gjera slikt, men eg har no skaffa meg ein del billige billettar denne måten, på dei konsertane som tidleg vart utseld.

 

Elles er vel nettverk gudesendt. Folk kjøper ofte billettar, ein av venegjengen kan av ein eller annan grunn ikkje koma, og dei må selja billetten hans/hennar.

Lenke til kommentar
Hvis det er en konsert man virkelig vil på, så kjøper man billett lenge før det blir utsolgt.

 

Det er alldeles ikkje sant, det er ikkje alltid ein er så heldig.

 

 

Hvor vanskelig er det å kjøpe billett i det de legges ut for salg?

Hvis man virkelig vil på konserten vet man når billettene legges ut for salg og man har gjerne spart opp penger slik at man kan betale.

Lenke til kommentar
Hvor vanskelig er det å kjøpe billett i det de legges ut for salg?

Hvis man virkelig vil på konserten vet man når billettene legges ut for salg og man har gjerne spart opp penger slik at man kan betale.

Noen konserter får man ikke med seg før billettene allerede er lagt ut, og det kan være en del ting som gjør at man ikke får kjøpt billetter med en gang, f.eks lite penger, venting på at andre skal bestemme seg om de blir med eller ikke, latskap og andre tilfeldigheter etc. I det hele tatt er innlegget ditt veldig lite konstruktivt for denne tråden :p
Lenke til kommentar

Vil du virkelig på en konsert så vet du at den kommer og du sørger for at du har penger til billett.

Og hvis du skal vente på at andre skal bestemme seg for om de skal bli med så har du bare deg selv å takke, for det hindrer deg ikke i å kjøpe billett.

 

Det største problemet her er vel at folk ikke evner å planlegge og gidder ikke å finne ut hva som skjer av konserter før omtrent dagen før de spilles.

Lenke til kommentar
Vil du virkelig på en konsert så vet du at den kommer og du sørger for at du har penger til billett.

Og hvis du skal vente på at andre skal bestemme seg for om de skal bli med så har du bare deg selv å takke, for det hindrer deg ikke i å kjøpe billett.

 

Det største problemet her er vel at folk ikke evner å planlegge og gidder ikke å finne ut hva som skjer av konserter før omtrent dagen før de spilles.

Som oftest vet man at den kommer, og som oftest sørger man for at man har penger til billett, men ikke alltid. Det høres ikke ut som du går på mange konserter sånn som du generaliserer. Jeg har hvertfall ikke råd til å dra på alle konsertene jeg vil, derfor går jeg ofte og grubler og vurderer litt frem og tilbake, kanskje jeg utsetter med å kjøpe billett til neste lønning eller noe sånt, og noen få ganger blir konserten utsolgt overraskende fort.
Lenke til kommentar
Vil du virkelig på en konsert så vet du at den kommer og du sørger for at du har penger til billett.

Og hvis du skal vente på at andre skal bestemme seg for om de skal bli med så har du bare deg selv å takke, for det hindrer deg ikke i å kjøpe billett.

 

Det største problemet her er vel at folk ikke evner å planlegge og gidder ikke å finne ut hva som skjer av konserter før omtrent dagen før de spilles.

Som oftest vet man at den kommer, og som oftest sørger man for at man har penger til billett, men ikke alltid. Det høres ikke ut som du går på mange konserter sånn som du generaliserer. Jeg har hvertfall ikke råd til å dra på alle konsertene jeg vil, derfor går jeg ofte og grubler og vurderer litt frem og tilbake, kanskje jeg utsetter med å kjøpe billett til neste lønning eller noe sånt, og noen få ganger blir konserten utsolgt overraskende fort.

Hva antall konserter jeg går på med dette å gjøre? Og hvordan kan du vite noe om hvor mange konserter jeg går på?

Har du ikke råd så drar du ikke på konsert, men hvis du virkelig vil på konsert så er det ingen problem å få tak i billetter. Uansett om du mangler penger, tid eller whatever.

 

Hva med når billettservice går ned pga stor pågang.

 

Eller man er på jobb i det billettene sleppes?

At billettservice går ned er jo noe som er litt utenfor din kontroll og ikke noe du kan klandres for. Jeg tenker mer på ting som man helt klart har skyld i selv.

Jeg vet det er mange jobber der man ikke kan ta et 5-minutt for å bestille billetter, men det er ikke en veldig stor hindring.

Lenke til kommentar
Hva antall konserter jeg går på med dette å gjøre? Og hvordan kan du vite noe om hvor mange konserter jeg går på?

Har du ikke råd så drar du ikke på konsert, men hvis du virkelig vil på konsert så er det ingen problem å få tak i billetter. Uansett om du mangler penger, tid eller whatever.

Jeg synes du har en merkelig dårlig forståelse for problemet jeg forteller om i førsteposten, derfor setter jeg spørsmålstegn ved hvor ofte du faktisk dra på konsert. Jeg vet ingenting om det, kan ikke se at jeg har påstått det heller...
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er alltid folk som ikke henter billettene sine, og de pleier å bli lagt ut igjen etter 2 dager eller mer. Det er en måte å sjekke. Men antallet er som regel lite.

 

Men man kan ha flaks. Jeg skaffet AC/DC billett til Telenor Arena på billettservice en uke etter de ble lagt ut. Var EN billett igjen i systemet.

 

På konsertdagen er det gjerne svartebørsselgere som er desperat for å få solgt billettene sine, og da blir prisen billig. Så en som solgte billetter for 200kr utenfor en konsert. Men man få selvfølgelig være kritisk til slike selgere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...