Gå til innhold

Hvem er ansvarlig for undersøkelseskostnad på vare innenfor 6 måneder etter kjøp


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er ansvarlig for undersøkelseskostnadene på en vare som blir sendt til service innenfor de seks første månedene etter kjøp dersom servicen ikke finner feil på produktet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Forbrukeren, men bare dersom han ettertrykkelig er gjort oppmerksom på dette ved innlevering. Det er ingen forskjell på dette hverken før eller etter 6 måneder er passert.

 

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

 

PS: Raskt levert, eller hva? :p

Endret av Alastor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...