Gå til innhold

HEEEEEEEELLLLP!!!! trenger tips til å legge inn windows


Kane

Anbefalte innlegg

Etter uker med bluescreens til alle mulige tider fant jeg ut at jeg skulle legge inn service pack 2 til win 2000 pro.

Nedlastinga tok ca en time, og når jeg la det inn fikk jeg seff en ***** ******** BLUESCREEN! Fikk restarta maskina (en eh. "modda" amd slot A 750mhz) og det var selvfølgelig errors med en gang jeg kunne skimte desktopet i det fjerne. Noe av det funka, men ikke internetten, så jeg prøvde å uninstalle internet explorer og fikk... akkurat ENDA EN ***** BLUESCREEN! Så jeg restarta igjen og fikk tilslutt tilbake iexplorer 5 (hadde 6 fra før), internetten funka seff fremdeles ikke, så jeg prøvde å installere win 2000 pro på nytt. Alt funka overraskende bra helt til jeg skulle restarte med windows, noe som seff ikke funka (thats what the restart button on your case is for). Så jeg trykka den inn og kom etter hvert inn i win 2k pro installeren i dos og fikk installert det helt bra (trodde jeg). Så jeg krysset fingrene, restartet, valgte windows 2000, og hva tror du skjer? Før jeg i det heletatt er kommet inn i windows får jeg ENDA EN ***** ******** ******* BLUESCREEN!!! ARG!

så nå sitter jeg her på fatters sin pc og håper dere har noen svar på hvordan jeg skal få fiksa dette. Har ikke formatert... ennå, siden det å legge inn cd-drivere i dos er et ***** hærk. :sad:

 

så er det noen som har dos-drivere til en pioneer atapi 40x10x DVD rom, eller vet om en annen måte å installere windows (95, 98SE eller win2k pro) i dos er jeg dere evig takknemlige.

 

håper noen svarer litt raskt siden jeg trenger PC-en nuh, til en engelsk bokrapport som skal leveres på skolen i morra.

 

edit: sensurerte alle "fy-ordene" etter forespørsel fra SKRUE

 

[ Denne Melding var redigert av: Kane på 2002-01-27 20:00 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-27 18:39, drbass skrev:

Hva med å gjøre leksene på din fars pc, og når du er ferdig kan du fikse PC-en.


Lekser først, pc etterpå
:)


 

*host*150mhz*host*

 

+ at jeg hadde tankt å gjøre dem litt senere, og denne PC-en står rett under soverommet til fatters og mutters.

 

men hvis jeg er i VIRKELIG trøbbel har jeg tenkt å bruke denne, ja.

Lenke til kommentar

vel siden det skal være mulig å boote fra win98se og 2000 cden din kan du jo formatere hele dritten å legge inn på nytt...

 

Ellers kan du jo tenke over hva du har gjort i det siste som kunne ha forårsaket ustabiliteten (eks: overklokking, ramtiming, nye drivere, nye program o.l.)

 

Lykke til da, du trenger det :smile:

Lenke til kommentar

Er ikke redaktør, men tillater meg allikevel å kommentere innlegget ditt!

Jeg ser jo at du har lært deg endel "fy"-ord, som strengt tatt ikke hører hjemme her. Og kan ikke begripe at det skal være nødvendig å "skrike" slik du gjør, fordi du har fått et problem?

 

Om du følger med på disse sidene, bør du forlengst ha lagt merke til at slik banning og bæljing ikke er særlig velkomment?

 

Jeg ser ikke bort fra at jeg kanskje kunne ha gitt deg et tips eller to om problemene dine, men i ditt tilfelle avstår jeg fra dette.

Det kan du takke deg selv for.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-27 19:45, Skrue skrev:

Er ikke redaktør, men tillater meg allikevel å kommentere innlegget ditt!

Jeg ser jo at du har lært deg endel "fy"-ord, som strengt tatt ikke hører hjemme her. Og kan ikke begripe at det skal være nødvendig å "skrike" slik du gjør, fordi du har fått et problem?


Om du følger med på disse sidene, bør du forlengst ha lagt merke til at slik banning og bæljing ikke er særlig velkomment?


Jeg ser ikke bort fra at jeg kanskje kunne ha gitt deg et tips eller to om problemene dine, men i ditt tilfelle avstår jeg fra dette.

Det kan du takke deg selv for.


 

vil bare unnskylde for mitt lille raseriutbrudd, alle "fy-ord" er nuh sensureret. neste gang dette skjer skal jeg ringe microsofts support telefon. :smile:

 

 

er det mulig å installere win2k pro fra cd på en formatert pc uten noen cd-drivere?

 

[ Denne Melding var redigert av: Kane på 2002-01-27 20:06 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...