Gå til innhold

Vurderingar av Samsung Korby?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe jeg synes er veldig positivt med Samsung Corby er at den har kapasativ skjerm, selv om den er en prisgunstig telefon. Kapasativ=berøringsfølsom (samme type skjerm som iphone og noen av de andre dyrere touch-mobilene har), noe som betyr at du ikke trenger å trykke, bare ha pekefingeren borti, og det er MYE bedre i bruk enn resistiv skjerm som brukes på de fleste billigere touchmobiler.

 

Samsung Corby er en grei mobil for ringing, sms og litt facebook/twitter (den har kun edge - ikke 3g eller wifi, anbefaler at du installerer opera mini om du skal surfe med den!). Den har litt liten skjerm og derfor ikke qwerty-tastatur, men t9-tastatur (talltastatur på skjermen til å skrive meldinger med, samme som på "vanlige" mobiler).

 

Venninna mi kjøpte den og hun liker den kjempegodt, hun ville ha noe som så litt kult ut, var ikke interessert i noe avansert operativsystem, eller mulighet til å installere apps.

Du kan dessuten ha widgets på de tre hjemmeskjermen, noe som fungerer bra i praksis :)

 

Jeg synes det virker som en bra mobil for pengene, og om du vil ha noe bedre med litt større skjerm/flere muligheter må du ganske mye opp i pris..

Lenke til kommentar
Samsung Corby er en grei mobil for ringing, sms og litt facebook/twitter (den har kun edge - ikke 3g eller wifi, anbefaler at du installerer opera mini om du skal surfe med den!). Den har litt liten skjerm og derfor ikke qwerty-tastatur, men t9-tastatur (talltastatur på skjermen til å skrive meldinger med, samme som på "vanlige" mobiler).

 

Venninna mi kjøpte den og hun liker den kjempegodt, hun ville ha noe som så litt kult ut, var ikke interessert i noe avansert operativsystem, eller mulighet til å installere apps.

Du kan dessuten ha widgets på de tre hjemmeskjermen, noe som fungerer bra i praksis :)

 

Jeg synes det virker som en bra mobil for pengene, og om du vil ha noe bedre med litt større skjerm/flere muligheter må du ganske mye opp i pris..

 

Støtter det muchacha har skrevet over her.

 

Dama og jeg kjøpte begge denne telefonen for omtrent 2 uker siden og jeg har ikke angret et sekund!

Nå vet jeg ikke hva du trenger av funksjoner, men om du bare bruker telefonen til å ringe og sende/motta sms så er den helt grei.

Jeg ble fort vant med å bruke skjermen til å skrive på også.

Dama bruker ofte radio'en som er innebygd for å høre på musikk og den fungerer, etter det jeg har skjønt, veldig bra.

Selv bruker jeg å sjekke mailen og laster også opp litt bilder så jeg savner 3g eller wifi noe, men bruker det ikke ofte nok til at det er et stort problem.

 

Du kan jo eventuelt kikke på Samsung Corby Pro.

Den koster litt mer, men den har i tillegg de ekstra funksjonene som corby mangler.

(Tenker på å kjøpe denne selv)

 

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med denne telefonen.

 

Du kan jo kikke her for å lese utstyr/funksjonslista og tekniske data om Samsung Corby clickie

Lenke til kommentar

En kompis av meg har Corby. Personlig er ikke imponert, men så er jeg en teknohore av dimensjoner. Men det jeg kan si er at størrelsen på skjermen er helt grei, oppløsningen er grei, den har ikke 3G eller WiFi, men Corby er først og fremst en ungdomsmobil, og dermed vil jeg si at den er grei til ringing, litt teksting og Facebook(ing). Skjermen er langt fra den beste jeg har vært borti. Den virker litt treg og upresis. Videre henger operativsystemet litt igjen. Men for den lave prisen Samsung krever for Corby vil jeg si at det er en helt grei telefon. Den er ikke dårlig, men heller ikke god. Du får det du betaler for.

Lenke til kommentar

Som selger i en mobilbutikk så har jeg både erfaringer av å ha brukt denne telefonen i 4 dager og tilbakemelding fra kunder.

 

Det aller første som slo meg når jeg brukte den var: du får utrolig mye for pengene!

For ca 1500 kroner får du en touch telefon med en veldig god musikkspiller, robust batteri og en god og nøyaktig kapasativ skjerm.

 

Det er noen punkter som trekker ned. Mange kan synes at designet kan virke litt barnslig (og kanskje litt billig?)

Selv om telefonen stort sett er brukervennlig er det noen ganger det noen ganger det kommer opp litt småpirk i menyene. Men i bunn og grunn er det en veldig god telefon!

 

Om du ikke trenger en for fancy telefon som du skal stort sett bruke til tekstmeldinger, ringing og musikk så er dette en telefon jeg vil anbefale!

Lenke til kommentar

Jeg kjenner en som kjøpte den, fordi han "bare MÅTTE" ha en touch-telefon. Han syntes den var bra i noen uker, helt til han innså at den gjorde nøyaktig det samme som tastatur-mobilen hans, bare tregere og med verre kamera. Han sa den ikke engang var verdt den ene krona den kostet. I tillegg var nettleseren den verste han hadde prøvd. Etter å ha ventet i over et minutt på at Engadget skulle laste inn, gadd han ikke å noensinne åpne den igjen.

 

Utifra de tre minuttene jeg hadde med den, kan jeg med hånda på hjertet si at det er den verste, minst positive opplevelsen jeg noensinne har sett på en touch-telefon.

Lenke til kommentar

Etter selv å ha brukt den i noen dager er det en telefon jeg kan anbefale ungdommer og andre som ikke har hatt en touch-mobil. (farmor til min samboer kjøpte en av meg, å hun er stålende forøyd. ;) )

Den har en veldig grei og enkel mp3 spiller, som fungerer utmerket.

Den har kamera som du kan ta helt greie bilder med.

Å skrive på tastaturet går som en lek.

Og ikke minst. noe som ingen nevner i testene eller noe slikt er at den til og med har Bluetooth 2.1 med A2DP, dvs at du kan bruke stereo blåtann headsett.

 

Så kan anbefale denne. ;)

Lenke til kommentar

Hei :)

Hvis jeg var deg ville jeg ikke kjøpt denne telefonen! Det er liten, og har en liten skjem. Den er helt grei å navigere på, men å skrive meld på den er ikke bra! Det blir smått, knotete og mye banning. Den har også en dårlig kamera, og en dårlig prosessor, og den mangler ALLE de fleste tingene en telefon nå for tiden burde ha.

Det er også en telefon mange har, og skiller seg ikke ut. Hvis jeg var det, ville jeg heller brukt mer penger på en god telefon.

Jeg anbefaler Sony Ericsson Aino. Dette er en telefon med bra kamera, stor skjerm, gode multimedia muligheter, det meste av ny teknologi og man kan også bruke trykkskjermen i multimediamodus og i Opera mini :)

 

Christoffer

Lenke til kommentar

Har prøvd den mobilen. Men kan ikke si jeg er noe fornøyd. Var vanskelig å bla deg gjennom på skjermen, ikke alltid den ville reagere. toucha skjermen slik at jeg skal bla på de tre sidene på menyen, men ble at jeg startet et eller annet program istedenfor. veldig tregt er den og.

 

verste touch billig mobil jeg har prøvd :(

Endret av tvilling81
Lenke til kommentar

Det finnes bedre telefoner. Dersom man i utgangspunktet bare er ute etter en billig telefon, så får man det man ber om med denne. Men om man har en annen telefon liggende som er brukbar, så er det bedre å vente litt med kjøp av telefon, og heller gå for en Aino ( til tross for startvanskene med operativsystemet og touchscreenen der) eller en litt mer "god gammeldags" w995. Kjøpte selv w995 i sommer, og har ikke angret et sekund. Knall kamera, knallgode taster og en fantastisk solid telefon.

 

Touchscreen er ikke alt!

Lenke til kommentar
Det finnes bedre telefoner. Dersom man i utgangspunktet bare er ute etter en billig telefon, så får man det man ber om med denne. Men om man har en annen telefon liggende som er brukbar, så er det bedre å vente litt med kjøp av telefon, og heller gå for en Aino ( til tross for startvanskene med operativsystemet og touchscreenen der) eller en litt mer "god gammeldags" w995. Kjøpte selv w995 i sommer, og har ikke angret et sekund. Knall kamera, knallgode taster og en fantastisk solid telefon.

 

Touchscreen er ikke alt!

 

Om han ser på en Corby er ikke W995 og Aino akkurat aktuelt er det? De ligger jo 2000 kroner over i pris...

Lenke til kommentar
Hallo

 

Eg vurderer og kjøpeSamsung Korby. Eg lurer på om det er nokon som kan fortelle meg litt om styrkane og svakhetane til denne telefonen?

 

Styrken er vel prisen. Du får en helt grei trykk-telefon til en billig penge. Enkelt og greit. Som andre er inne på duger den som telefon og sms. Hvis det er det du er ute etter, løp og kjøp. Personlig ville jeg sett nærmere på Samsung S8000 Jet framfor Corby. Bedre(OLED) og større(3.1") skjerm, godt kamera m.m. Noe dyrere, men verdt kronene.

 

Ikke heng deg opp i om det er kapasitiv eller resistive skjerm. Det er en smaksak og sier ingenting om kvaliteten på telefonen. Personlig foretrekker jeg en god resistiv skjerm, altså trykkfølsom.

Lenke til kommentar

En telefon for deg med lavt budsjett men allikevel MÅ ha touchskjerm. Personlig har jeg dårlig erfaring med billige touchmobiler, også denne. Om det er kapasitiv eller resistiv er ikke så veldig viktig.

 

Mange tenker antagelig på at den er billig, men jeg tror at de fleste vil få mer glede av en "standard" mobiltelefon i den prisklassen enn Corby. Grunnen til at jeg tror det er at folk som skal ha en så billig telefon gjerne ikke benytter den til mye annet enn ringe/sende SMS, og da er jo en "standard" mobil minst like bra, og raskere. Og hvis du skal benytte den til mer avansert ting, så er ikke Corby veien å gå, da må du nok legge mer penger i det. Men sikkert en grei og "kul" ungdomsmobil.

 

Jeg vil si at, som PowerTorsk sa, at utenom at den har en større skjerm med touch, så gjør den det samme som en "standard" mobil, bare tregere.

Endret av program
Lenke til kommentar
Det finnes bedre telefoner. Dersom man i utgangspunktet bare er ute etter en billig telefon, så får man det man ber om med denne. Men om man har en annen telefon liggende som er brukbar, så er det bedre å vente litt med kjøp av telefon, og heller gå for en Aino ( til tross for startvanskene med operativsystemet og touchscreenen der) eller en litt mer "god gammeldags" w995. Kjøpte selv w995 i sommer, og har ikke angret et sekund. Knall kamera, knallgode taster og en fantastisk solid telefon.

 

Touchscreen er ikke alt!

 

Om han ser på en Corby er ikke W995 og Aino akkurat aktuelt er det? De ligger jo 2000 kroner over i pris...

Takk... dette har irritert meg med alle som skal skrive om mobiler til 3-4 lapper.

Spørr en om en mobil, kan en hvertfall finne noe i samme prisklasse... ;)

Lenke til kommentar

Kanskje greit nok å gi karakter 4 til målgruppen ("kul" ungdomsmobil?). Men jeg hadde aldri gitt mer en 3. Den er aldri rask, og til tider veldig treg. Og den har for mange mangler. Men prisen tatt i betraktning så er det greit med teknologi for pengene. Selv om jeg står fast på at man heller burde velge en "standard" mobil.

Endret av program
Lenke til kommentar

:thumbup:

Noe jeg synes er veldig positivt med Samsung Corby er at den har kapasativ skjerm, selv om den er en prisgunstig telefon. Kapasativ=berøringsfølsom (samme type skjerm som iphone og noen av de andre dyrere touch-mobilene har), noe som betyr at du ikke trenger å trykke, bare ha pekefingeren borti, og det er MYE bedre i bruk enn resistiv skjerm som brukes på de fleste billigere touchmobiler.

 

Samsung Corby er en grei mobil for ringing, sms og litt facebook/twitter (den har kun edge - ikke 3g eller wifi, anbefaler at du installerer opera mini om du skal surfe med den!). Den har litt liten skjerm og derfor ikke qwerty-tastatur, men t9-tastatur (talltastatur på skjermen til å skrive meldinger med, samme som på "vanlige" mobiler).

 

Venninna mi kjøpte den og hun liker den kjempegodt, hun ville ha noe som så litt kult ut, var ikke interessert i noe avansert operativsystem, eller mulighet til å installere apps.

Du kan dessuten ha widgets på de tre hjemmeskjermen, noe som fungerer bra i praksis :)

 

Jeg synes det virker som en bra mobil for pengene, og om du vil ha noe bedre med litt større skjerm/flere muligheter må du ganske mye opp i pris..

:thumbup: Endret av Trinity93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...