Gå til innhold

Black 'n' White (Langtidsprosjekt)


Anbefalte innlegg

Update 20 (09.06.10)

Litt lakkering

 

Vel, nå har det blitt en goood stund siden forrige update, men frykt ikke, for prosjektet lever enda. Gikk tom for lakk en gang rundt 17. mai, og siden det er litt vrient for meg å komme meg til Europris for å kjøpe mer (bussbilettene jeg må kjøpe for å komme meg til nærmeste Europris er dobbelt så dyre som selve lakken) har prosjektet gått litt i stå. :p Men i dag kom mamma hjem med en ny flaske spraylakk til meg og for å få litt aktivitet i worklogen igjen har jeg bestemt meg for å poste noen bilder fra dagens lakking. :)

 

DSC00536.jpg

Skinnene som skal monteres på DVD-drevet. Har lakket metalldelen. Ble ikke akkurat så fornøyd med den øverste, så vurderer å lakke den på nytt. Er jo en smal sak uansett så.

 

DSC00534.jpg

Underdelen av dekselet til DVD-drevet. Av en eller annen grunn kom det det vanndråpe på den, enda det ikke regnet. :ermm: Tviler på at jeg gidder å anstrenge meg for å fjerne den, da det området ikke blir synlig.

 

DSC00535.jpg

Overdelen til drevet. Et jævla insekt bestemte seg visst for å sette seg på den mens jeg ventet på at laget skulle tørke, så nå er det blitt en del av lakken. Vet ikke om jeg skal gidde å fjerne det, blir neppe synlig uansett.

 

Så hva synes dere om lakkeringen? :) Kunne med fordel lakket inne på grunn av vann og insekter, men har ingen garasje og heller ingen bod ... Så får leve med et insekt i ny og ne, prøver så godt jeg kan å holde dem unna så. :p

Takk til:

Fractallogominibanner.png

Endret av KongKake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update 21 (13.06.10)

DVD-brenneren snart ferdig

 

Sånn, da var lakkeringen av DVD-brenneren gjort og igjen gjenstrå kun å modifisere et av kabinettets deksler slik at de passer på DVD-brenneren, aka stealthing. Ble passe fornøyd med resultatet av lakkeringen. :) Noen skavanker, men disse vil bli usynlige etter montering.

 

 

DSC00538.jpg

 

DSC00539.jpg

 

Så hva tenker dere? :) Si det her!

 

Takk til:

Fractallogominibanner.png

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Update 22 (17.06.2010)

 

Lakking av tastatur

 

God kveld godtfolk. I dag bestemte jeg meg for å ta å lakkere mitt Logitech K300 -tastatur. :) Er jo litt kjedelig med helsvart tastatur, så for å piffe det opp, og samtidig la det matche prosjektet så lakkerte jeg den øverste delen hvit. Ble dog ikke helt fornøyd med resultatet, spesielt på underste delen, der Logitech-logoen skinner i mellom. Men tenker det blir nice til slutt! :new_woot:

 

DSC00540.jpg

 

DSC00541.jpg

 

Så, hva tror dere? :)

 

Takk til:

Fractallogominibanner.png

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Update 23 (24.06.2010)

 

Tastatur ferdig!

 

Jau, da var tastaturet ferdig lakket og skrudd sammen. :) Ble vel egentlig ferdig i går, men stakk til onkel rett etter montering og prøving, så da kommer updaten i dag, et halvt år etter julaften (:tease:). Må desverre skuffe Meh. som ønsket en sort detalj eller to, tenkte ikke på det før etter at tastaturet var lakkert.

 

Ble ganske fornøyd med lakken, ingen særlig synlige feil med den. Noe dritt som har lurt seg med i lakklagene, men slik blir det når man lakker ute på sommeren. Ellers har jeg bestilt diverse småting slik at jeg forhåpentligvis rekker å fullføre mod-en før jeg stikker i Forsvaret om en måneds tid. :) Har bestilt pin-remover-tool, forlengelseskabler (lettere å sleeve disse enn PSU-en) og et par andre småting. Men nok pjatt, nå kommer bildene av tasturet.

 

DSC00545.jpg

 

DSC00546.jpg

 

DSC00547.jpg

 

DSC00548.jpg

 

Så .... Hva synes dere som følger med? :) Si det i kommentartåden, som alltid.

 

Takk til:

 

KK-f, min fetter, som hjalp til med å holde mens jeg lakket

 

og

 

Fractallogominibanner.png

Endret av KongKake
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update 24 (07.07.2010)

Litt mer lakking, igjen

Jau, vært dødt her en liten stund nå ... Men frykt ikke, i dag startet jeg på nest siste etappe for denne gang, PSU-en! Fikk ikke gjort så mye da fjerning av klistremerker tok sin tid, men rakk å lakke viftegrillen. Planen for hvordan PSU-en skal bli er blitt litt forandret, da jeg opprinnelig hadde tenkt å lakkere hele saken hvit, noe som ikke kommer til å skje desverre, grunnet mangel på resurser. For å få lakkert den nederste delen av PSU-dekselet må jeg nemlig lodde av av/på-knappen og strømkontakten fra kretskortet, og siden jeg mangler både loddetinn og loddebolt blir det vanskelig. Derfor velger jeg å bare lakke det øverste dekselet på PSU-en hvitt sammen med viftegrillen.

Tipper dette vil bli bra, da det det er denne delen av PSU-en som blir synlig i kassa. Vil forøvrig også ersrstatte den orginale PSU-vifta med en vifte fra Fractal Design.

Og etter all denne teksten skal dere få et foreløpig bilde av viftegrillen, som også er et testbilde fra min nye HTC Legend. :)

 

IMAG0005.jpg

Så gutter, hva tror dere om PSU-planene?

 

Takk til:

Fractallogominibanner.png

 

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Update 25 (07.07.10)

Enda mer lakkering ...

Jøss, to updates på under et døgn!

:ohmy: Utrolig gjort av meg ... :p Men ja, i dag har jeg lakkert det jeg kan lakkere av PSU-en og jeg tror det vil bli bra til slutt. :) Enda bedre blir det jo av at jeg er hos min far, som har en garasje jeg kan lakkere inni, slik at jeg slipper insekter og drit på lakken. Blir dog et par dager før jeg kan lakkere neste lag, siden jeg i morgen skal besøke farfar som har sommerjobb på veteranferje i Sognefjorden, men regner med å spraye siste lag med lakk på lørdags formiddag. :) Men nok pjatt, og over til en liten flod av bilder. :fun:

IMAG0010.jpg

Før lakken kom på

IMAG0011.jpg

Første runde med lakk

IMAG0012.jpg

Andre runde med lakk

IMAG0013.jpg

Og så ferdig for i dag ...

IMAG0015.jpg

Resten av PSU-en, pluss vifte. Kretskortet til venstre er synderen som gjør at jeg ikke kan lakke mer enn halve PSU-en. Powerknappen og kontaken er loddet fast.

nupe2.gif

Men dårlig med kommentarer i det siste, så nå vil jeg at dere skal legge igjen en i

kommentartråden. :)

Takk til:

Fractallogominibanner.png

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Update 26 (11.07.10)

PSU-en er ferdig lakkert

Jau, da er det et par dager siden jeg kom hjem fra farfar og vakre Sognefjorden, og jeg har fått lakket noen lag til med lakk. Faktisk har jeg lakkert ferdig PSU-en, montert den og prøvekjørt den.

:) Resultatet ble ganske ok, og PSU-en fungerte fint. Poster noe bilder av resultatet jeg da, glemte desverre å ta bilder av selve monteringsprosessen.

8a92bbce.jpg

Må vise hvem som er sponsoren.

e8634b7b.jpg

4d7ee02c.jpg

2ee33962.jpg

For den som legger merke til deg, kabelen til vifta henger på utsiden, dette fordi Fractal Design -vifta har en annen kontakt enn standardvifta.

I morgen bærer det hjem til østlandet igjen, der et par pakker fra DealExtreme og ChilledPC venter på meg. Blir nok sammen med dama de neste dagene, men i løpet av uka skal jeg nok få ferdigstilt prosjektet.

:) Men, nå vil jeg vite hva dere synes? Si det iallefall i kommentartråden.

Takk til:

Fractallogominibanner.png

Lenke til kommentar

Update 27 (16.07.10)

Ferdig, for denne gang

 

Jepp, da var Black 'n' White ferdig for denne gang, litt vemodig i og med at jeg har holdt på med prosjektet i et halvt år, men skal straks på ferie og så rett til Madla for å dra på rekruttskolen. Den siste uka har jeg arbeidet hektisk med å få sleevet ferdig alle kabler jeg ville sleeve og for å ferdigstille kabinettet. Har desverre ikke fått gjort alt jeg ville gjøre med kabinettet, men har måtte gjøre meg ferdig som sagt.

 

Men selv om prosjektet er ferdig for denne gang, så betyr det ikke at jeg ikke kommer til å arbeide videre med det. Jeg regner med at jeg vil småpusle med det og gjøre de tingene jeg ikke har fått gjort før når jeg har tid. :) Også skal jeg komme tilbake med et fetere prosjekt når tiden min i Forsvaret er over. Men nok pjatt nå og over til bildene fra siste ukes arbeid og bildene av resultatet. Velger forresten å dele bildene opp i to deler, nemlig av arbeidet og resultatet. :)

 

Del 1 - Monteringen

 

213a9b8a.jpg

Kablene

 

4995f630.jpg

Skjermkort med noe modifisert kjøler. Var opprinnelig to vifter på den, men den ene ble kaputt, så da får jeg leve med et varmere kort

 

491df012.jpg

DVD-brenneren før montering i kabinettet

 

6085c7d9.jpg

PSU-en før montering

 

4066cbfb.jpg

Selve kabinettet før montering

 

8abdd068.jpg

Midt i monteringen. Å legge kablene ordentlig er pain :p

 

 

 

Del 2 - Resultatet

 

 

 

DSC00594.jpg

 

DSC00595.jpg

 

DSC00596.jpg

 

DSC00596.jpg

 

DSC00599.jpg

 

2d129d53.jpg

 

DSC00600.jpg

 

 

 

Så ... Det var alt for denne gang, litt vemodig å si det der faktisk. :p Men, som sagt, jeg skal komme tilbake med mer senere, og jeg håper dere har likt arbeidsloggen min. En stor takk til dere som har fulgt med og gjort slik at jeg faktisk har villet arbeide med dette prosjektet! :thumbup:

 

Nå synes jeg at dere skal komme med en kommentar i arbeidsloggen min, og fortelle meg hva dere synes om resultatet! :) Dere finner loggen her!

 

Takk til:

Fractallogominibanner.png

 

- Vi snakkes!

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...