Gå til innhold

[Løst]Trenger enkel hjelp til en funksjon..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke meningen å spamme forumet, men jeg trenger hjelp av noen som kan dette bedre enn meg.

Jeg har laget flg funksjon; =ANTALL(Rådata!L&Analyser!C42:Rådata!L&Analyser!C43)

Står i arket Analyser og jobber, og funksjonen skal telle opp antall rader med verdi i kolonne L i arket Rådata.

Denne tellefunksjonen skal skje ut fra verdier jeg legger inn i cellene C42 og C43, som er "fra-til" instruks, dvs jeg legger inn konkret her hvilken rad man skal starte i og likeså stoppe på i arket Rådata.

Slik jeg har laget den nå, så får jeg bare svaret 0, det er ikke riktig.

Anyone!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei,

Du kan forsøke

=ANTALL(INDIREKTE("Rådata!L"&Analyser!C42):INDIREKTE("Rådata!L"&Analyser!C43))

Takk for innspill, forsøkte dette - men svaret ble SANN

- jeg vil ha antallet, har du en ide om hva jeg kan gjøre her?

Skrevet

Svaret ble SANN? Det høres merkelig ut, ANTALL() skal ikke gi sann. Jeg testet ut dette selv, riktignok med engelsk språkversjon, og det ga korrekt resultat.

Skrevet
Ikke meningen å spamme forumet, men jeg trenger hjelp av noen som kan dette bedre enn meg.

Vi frostår at det dreier seg om Excel. men du burde ha angitt dette, f.eks i emnet. Det er mange kontorprogramvare som har funksjoner. Samtidig kan det være forskjeller mellom versjoner samt språkdrakt i programmet. Du bør oppgi mest mulig som har rellevans - dette er til hjelp for deg og de som skal forsøke å svare deg.

Skrevet
Svaret ble SANN? Det høres merkelig ut, ANTALL() skal ikke gi sann. Jeg testet ut dette selv, riktignok med engelsk språkversjon, og det ga korrekt resultat.

H80 - det fungerer nå, mange takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...