Gå til innhold

Google nexus one og HTC BRAVO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nexus one har forøvrig også multitouch. Skrevet fra min Nexus one med multitouch-browseren Dolphin ;)

Funker multitouch i f.eks fotoalbumet?

Hvilken versjon har du?

Er den fra USA?

Går det ann å sette norsk språkdrakt, norsk keyboard og ordbok?

 

Jeg mener å huske at den amerikanske versjonen av Nexus One ikke hadde multitouch, men at det kanskje skulle komme med en update. Er det feil?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den fra USA og ja, det er riktig at de innebygde applikasjonene ikke bruker multitouch. Norsk språkdrakt er så vidt jeg vet ikke mulig, men jeg kjører norsk QWERTY-keyboard med norsk ordbok ("Scandinavian keyboard" på android market).

 

Det er ingenting som hindrer deg i å bruke multitouch-programmer fra market på en amerikansk nexus one. Forøvrig så er Nexus One som selges til UK, Hong kong osv akkurat samme mobilen som den som selges i USA, altså uten multi-touch i Google sine programmer. Det vil nok uansett komme i en update, offisiell eller uoffisiell.

Lenke til kommentar

Jeg fant til slutt et sted hvor det stod at det er samme telefon som selges i alle landene, så det er bare programmene som ikke støtter multitouch, ja.

 

Hvordan er det ellers med æøå - vises det korrekt i sms, email og i browseren? Og kan man sette region, slik at man får riktig dato-format og sånt?

 

Er du ellers fornøyd med telefonen?

 

edit: Og har du opplevd 3g-problemene folk klager over og kanskje prøvd denne fiksen?

http://gizmodo.com/5445324/the-nexus-ones-...he-damning-data

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar

ÆØÅ vises korrekt i alle programmer ja og jeg har satt det opp slik at jeg har riktig datoformat så vidt jeg husker. Du kan velge mellom noen regioner,men Norge er ikke en av de. Jeg har ikke hatt noen problemer med 3G heller, alt funker flott.

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med telefon, den har en konge skjerm, skikkelig rask og fungerer ellers slik du vil ha forventet.

Lenke til kommentar
.....

Ellers er jeg veldig fornøyd med telefon, den har en konge skjerm, skikkelig rask og fungerer ellers slik du vil ha forventet.

Har lest på tester at AMOLED-skjermen ikke er lesbar i sollys. Hva sier du?

Burde vel skrever "AMOLED-skjermER" generelt og ikke bare Nexus One sin

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
.....

Ellers er jeg veldig fornøyd med telefon, den har en konge skjerm, skikkelig rask og fungerer ellers slik du vil ha forventet.

Har lest på tester at AMOLED-skjermen ikke er lesbar i sollys. Hva sier du?

Burde vel skrever "AMOLED-skjermER" generelt og ikke bare Nexus One sin

Nei, det var bevisst. For man leser at andre mobiler med AMOLED fungerer helt ok i sollys. Så det finnes hele spekteret fra "uleselig" til "helt flott". Ytterpunktene kan ikke skyldes personlig oppfatning, for samme mobil kan ikke oppfattes som "uleselig" av en person mens en annen klassifiserer den som "helt flott". Det synes derfor som at de ulike AMOLED-løsningene fungerer svært ulikt. Det er i alle fall slik med TFT: min TyTN er i klassen "uleselig" i sollys, mens min HP HX4700 (PDA) synes like godt i sollys som inne. Helt konkret er Nexus One klassifisert som "uleselig" i en test jeg så. Derfor hadde det vært svært interessant å høre hvordan den oppfattes av SBS.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...