Gå til innhold

d5000 på elprice.no


Anbefalte innlegg

Sitter å ser på priser på d5000 her nå. Fant akkurat ut at elprice.no hadde en meget vennelig pris på hus+objektiv+valuepack greier(er dette verdt noe?)

Prisen ligger på 5000,- ved bestilling over nett, og kan ikke se noen andre med en slik pris. Så jeg lurer på om dette er det anbefalte VR objektivet, eller om det er noe annet billigreier. Det jeg heller ikke forstår er at de har samme kamera med et objektiv uten VR eller valuepack til 5800,- :dontgetit:

 

Nikon D5000 til 5000,-

Nikon D5000 til 5800,-

 

EDIT:

Ser at elkjøp også har D5000 til 5000,- men dette er uten VR, vel?

D5000 til 5000 hos elkjøp

Endret av Talker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er den billige som er med VR ut i fra beskrivelsen. Jeg regner med at den dyre pakken er en standard pakke; mens den andre et et tilbud som gjelder akkurat nå (til det er utsolgt, f.eks.)

For de er bare ett VR objektiv med 18-55? Og det er bare Nikon som bruker VR-betegnelsen?

Endret av Talker
Lenke til kommentar
Stjeler denne tråden litt;

Hva står IS for og hvor viktig er det ha det? trykk her

Prisen varierer litt med og uten IS.

prøvde å finne ut av det på wikipedia, men sto ikke noe der.

 

Mvh,

Sebastian

 

På akkurat den pakken du linker til er det veldig viktig,ikke pga. av IS "stabiliseringen" i seg selv,men det at medfølgende objektiv uten IS er dårlig.

 

IS er veldig fint på lengere brennvidder "Millimeter",men på et standard objektiv som 18-55 vil det gi deg mulighet til og fotografere i litt mørkere omgivelser.

Lenke til kommentar
Stjeler denne tråden litt;

Hva står IS for og hvor viktig er det ha det? trykk her

Prisen varierer litt med og uten IS.

prøvde å finne ut av det på wikipedia, men sto ikke noe der.

 

Mvh,

Sebastian

 

Les i forumet under objektiver! Se f.eks her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=845036 Det er også lov å søke her i forumet. Her står alt du trenger å vite allerede (stort sett) :)

Lenke til kommentar
Sitter å ser på priser på d5000 her nå. Fant akkurat ut at elprice.no hadde en meget vennelig pris på hus+objektiv+valuepack greier(er dette verdt noe?)

 

Kjøpte sjølv D90 med "ValuePack" i fjor og det er absolutt ein ting å ta med seg. Du får eit kort innføringskurs som nok har størst verdi for den som kjøper sitt første DSLR, men der er mange nyttinge tips også for dei som er meir erfarne.

Dessutan får du jo rens, sjekk og innlegging av ny firmware tre år framover. Trur du må betale forsendelsen sjølv, men likevel...

 

Tilbudet til kr 5000 med VR og "ValuePack" er veldig bra!

Endret av KnutW
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte egentlig et Olympus E620 men brukte angreretten da jeg oppdaget Hot pixels på bilder med litt høyere ISO -pixel mapping fixet ikke det. Meldte også til leverandøren at det var hele 6 av dem... uansett ikke noe som jeg tror er et stort problem.

 

Jeg gikk i stedet for et Nikon D5000 selv om det mangler litt av de hurtigknappene som E620 har og for så vidt Canon Eos 500D. Jeg har trålt internett i flere dager for å se hva de ulike testene har vektlagt når det gjelder D5000 og 500D. Det er jo selvsagt litt for og i mot begge kameraer, men til syvende og sist når bildekvalitet ble vektlagt, så trakk D5000 med VR objektivet det lengste strået: mindre ISO støy enn 500D med KIT objektivet, og mindre lysutbrenning hos D5000. Så har jo også D5000 arvet en del ting fra D90 og man kan jo ta en titt hos Ken Rockwell hvis man er interessert i detaljer angående kvalitet.

 

Jeg sier ikke at Canons EOS 500D er et dårlig eller dårligere kamera, men utfra at jeg fikk Nikon D5000 levert på døra til 5130,- kr. fra Elprice synes jeg at jeg har gjort det beste kjøpet. Jeg kunne dog ha ønsket meg flere hurtigknapper, men kameraet virker å¨være gjennomtenkt. Siden samboeren ønsker seg noe brukervennlig og enkelt, så virker D5000 også å henvende seg til dem som ikke er så opptatt av det tekniske -men helst vil bare ta bilder. Da er det ikke kameraets mangler det som opptar meg. Jeg kjøper heller et ekstra kamera senere dersom det blir mye brukt og jeg ønsker å oppgradere til noe bedre.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Jeg tittet litt på dette kameraet på Netonnet, og la merke til denne teksten
Stille fotograferingsfunksjon: den stille innstillingen reduserer markant den lyd som oppstår fra kameraets interne mekanismer når du trykker ned utløsertasten, hvilket er perfekt i fotografering av et sovende barn.

Wtf? Creepy...

Finnes ikke creepy ;) Sovende barn holder seg i ro; så det er en stor sjanse at kameraet klarer å ta bildet uten bevegelses-uskarpet. I tillegg bråker ikke kameraet; slik at du ikke vekker barnet når du tar bilde.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Jeg tittet litt på dette kameraet på Netonnet, og la merke til denne teksten
Stille fotograferingsfunksjon: den stille innstillingen reduserer markant den lyd som oppstår fra kameraets interne mekanismer når du trykker ned utløsertasten, hvilket er perfekt i fotografering av et sovende barn.

Wtf? Creepy...

Finnes ikke creepy ;) Sovende barn holder seg i ro; så det er en stor sjanse at kameraet klarer å ta bildet uten bevegelses-uskarpet. I tillegg bråker ikke kameraet; slik at du ikke vekker barnet når du tar bilde.

Speilet etc. beveger seg tregere for å få mindre lyd da eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...