Gå til innhold

PC som booter - hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brodern har en PC med HK k75sa (med lyd), Daytona GF2 200mx skjermkort, WD 40GB HD, 256 SDRAM, nettverkskort osv. Kabinettet er ganske lite, CD-spilleren kommer ikke helt på plass (kræsjer med RAM'en). Problemet er: etter å ha lagt inn XPPro for en stund siden begynte den å plutselig boote. En "liten blåskjerm" blinket i hjørnet. umulig å se hva som stod. Noen ganger måtte filene fra windowssystem32config erstattes fra windowsrepair. Nå hadde den gått helt bra en uke uten å boote, og nå har den starta igjen. Noen som kan hjelpe med et svar på hva dette kan være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å starte windows med å trykke på F8, og så velge alternativet for å starte windows med siste fungerende oppsett?

Det kan kanskje hjelpe, men tviler. For meg høres det ut som om du bør ta en re-instalasjon av Xp.

Skrevet

Har gjort det et par ganger (re-installasjon), men det hjalp ikke. Kan det være hardware-komponenter som gjør dette? Eller bios-instillinger eller drivere?

Skrevet

Resatte biosen. Booter like ivrig ennå. Hva kan være feil? Går ikke mer enn en halv time, så booter PC-en. Kan det være drivere til skjerm, lyd osv? Hva i biosen kan gjøre at PC-en booter? Hjelp--!

Skrevet

Nå har jeg fått skrevet opp feilmld jeg får:

***STOP: 0x00000023 (0x000E100, 0xF3287524, 0xF3287224, 0x2EF99EA7)

Forslag mottas med stor takk! :smile:

Skrevet

Nå fikk jeg enda mer informasjon på feilmeldingen:

Fastfat.sys - Adress F9959BC7 base at F9955000, Datestamp 3b7de38a

Hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...