Gå til innhold

Avatar the game. Verdt å kjøpe?


Anbefalte innlegg

Jeg håper ikke et lignende emne allerede er oppe. Jeg fant iallefall ingenting?

 

Jeg så Avatar i 3D her om dagen. OH MY GOD den var bra. derfor tenkte jeg kanskje å kjøpe Avatar the game. Jeg har lest noen anmeldelser, mange egentlig, og det er veldig spredd. Alt fra 7/10 til 3/10. Er det noen som har dette spillet som kan gi meg noe info og personlige opplevelser? Jeg har egentlig nesten litt lyst på det, men på en annen side vil jeg jo ikke kaste penger i dass.

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg så Avatar i 3D her om dagen. OH MY GOD den var bra. derfor tenkte jeg kanskje å kjøpe Avatar the game.

 

Og nettopp derfor lager de filmspill i første omgang. ;)

 

To ting:

 

1. Spill trenger lang tid for å utvikles. De må ha historie, karakterer, features og alt det der. Selv når spillet er i "ferdig" form og kan i teorien slippes på markedet bruker de gjerne flere uker og måneder for få fjerne bugs, justere vanskelighetsgraden og så videre. Selv når det er gjort trenger de tid på seg for å sette i gang en reklamekampanje for å få fortelle at spillet er til salgs og hvorfor vi skal kjøpe dette. Alt dette tr naturligvis lang tid. Når de baserer et spill på en film må de gi det ut rett før filmen kommer, både for å dra nytte av effekten filmen gir på spillsalget, men også for å få flere folk til å ha lyst til å se filmen. Å gi ut en film basert på den første Harry Potter-filmen nå er ganske meningsløst. Dette gjør at de har et stort tidspress på seg for å få spillet ferdig i tide, så det sier seg selv at det er mye de må hoppe over eller kutte ned på. Dette gjør at spill basert på film svært sjelden lykkes. Og joda, vi har jo spill som Batman: Arkham Asylum. Men det spillet fikk et budsjett på størrelse med Gears of War 2 (laaangt over budsjettet til andre filmspill) og er ikke direkte basert på en film. De slapp ikke bare tidspresset, men tvert imot fikk bruke den tiden de trengte.

 

2. Du sitter helt passivt og ser en film, men er aktivt med i spillet. Selve opplevelsen er helt annerledes, så bare fordi en film er bra betyr det ikke at spillet automatisk er like bra. På samme måte kan et spill være svært bra, men en film basert på det lykkes sjelden. Selv vil jeg si Silent Hill og Resident Evil: Degeneration er like bra som spillende, men de to er unntak. Dungeon Siege, Resident Evil (med Mila Jovovic), Alone in the dark, Double dragon, Street fighter 1 og 2 og fuglene vet hva de har laget er eksempler på at det sjelden funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...