Gå til innhold

Tenk til å chippe/modde din Wii? SE HER!


Pubé

Anbefalte innlegg

EDIT: Dette er en gammel tråd! Jeg kan en del mere om dette enn det jeg gjorde for ett år siden. Jeg annbefaler å bare lese rundt på Wiihacks forumet. Ikke stress noe! Ta deg tid å les godt rundt før du starter :)

 

Okei, jeg har sett folk her som ikke kan noe om modding osv, så jeg tenkte jeg kunne lage denne informasjons tråden.

 

 

Chip

 

Pluss

1. Større spill kompatibilitet

2. Bare å lodde chippen, så er du ferdig

3. Trenger ikke å rote med TP hack og forskjellige filer

4. Lett å oppdatere

5. Chippen kan ikke bli "uskadeliggjort" av Nintendo

 

Minus

1. Du må evt. lære hvordan å lodde eller få noen/betale noen for at de skal gjøre det.

2. Du kan hærpe Wiien ved mislykket installasjon jobb

3. Mister garantien

 

Det finnes også loddefrie chipper ;)

 

Softmod

Pluss

1. Trenger ikke åpne Wiien

2. Trenger ikke å lodde

 

Minus

1. Nintendo kan lett få softmods til å slutte å fungere ved hjelp av en oppdatering

2. Du må innstallere forskjellige filer som kan være forvirrende for noen

3. Ikke like stor spill kompabilitet

4. Du kan "bricke" Wiien hvis du ikke hvet hva du gjør

 

 

Hvis du skal softmodde er bare å følge en av disse guidene fra WiiHacks, men du må registrere deg for å se linker ol.

 

Hvis du har en av versjonene fra 3.1 til 4.1, så IKKE oppdater til 4.2!

 

 

Har du desverre oppdatert til v4.2? Bruk denne guiden

 

Har du en versjon mellom v3.1 - v4.1 eller en av de? Bruk denne guiden

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pr definisjon så mister du garantien ved å softmodde også siden du kjører programvare som Wiien din ikke er ment å kjøre. Softmodding har ulempen med variabel spillkompatibilitet og at man må følge diverse guider for å komme frem til målet. Spillkompatibilitet ligger høyere med en chip.

 

Med andre ord det er en del å sette seg inn i når man skal softmodde. Chip som Drivekey er faktisk enklere sånn sett. Vil også anbefale folk å holde utkikk etter den kommende chipen WODE som har mange fancy funksjoner.

 

Blandt annet:

- Støtte for ekstern harddisk

- Støtte for 4 filsystemer (NTFS, EXT3, OS2, WBFS)

- 100% Spillkompatibilitet

- Streaming av ISO

 

http://www.wodejukebox.com/

 

Det er bra du er frelst av softmodding og får det til å fungere, men husk at det er enn mer nyansert diskusjon enn som så.

Endret av GauNodachi
Lenke til kommentar

Moderne chip som Drivekey og Wode trenger ikke lodding. Lodding er bare såååå 2007 på Wii ;)

 

Første og eneste Wii Modding jeg har gjort var med Drivekey. Jeg hadde aldri åpnet Wiien før, men det er ikke så vanskelig. Man trenger bare en guide for å åpne Wiien. Selve monteringen av chipen er enkel.

Endret av GauNodachi
Lenke til kommentar

Har selv softmoddet, og det er veldig enkelt å gjøre så lenge du gjør som de sier.

 

Kunne gjerne lagt til en link til listen over kompatible eksterne HDDer.

 

Jeg har prøvd med et par, men får sudden shutdowns. Både i USB Loader GX og Neogamma R8 beta

 

 

Er det trygt å oppgradere Homebrew?

Lenke til kommentar
Har selv softmoddet, og det er veldig enkelt å gjøre så lenge du gjør som de sier.

 

Kunne gjerne lagt til en link til listen over kompatible eksterne HDDer.

 

Jeg har prøvd med et par, men får sudden shutdowns. Både i USB Loader GX og Neogamma R8 beta

 

 

Er det trygt å oppgradere Homebrew?

 

Ja det er trygt å oppgradere homebrew.

Lenke til kommentar
Noen her som vet om jeg MÅ oppgradere Wii Firmware hvis jeg KJØPER NewSuperMarioBros og starter det opp fra disken?

 

Men du har jo spillet? Da er det jo mulig og lovlig å spille en backup av det med den versjonen du har nå :thumbup:

Men hvis han kjører det fra den orginale disken vil spillet kreve en oppdatering av firmware. For å unngå det må han bruke homebrew programmer.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Jeg chippet konsollen min for et par år siden og tenkte å plukke opp kontrolleren igjen. Kjøpte NSMB og oppdaterte konsollen til 4.1. Det gikk jo bra. Så tenkte jeg å kjøpe det originale SMB på VS men den krever oppdatering til 4.2. Er usikker på om det er lurt mtp chippen. Noen som vet? Tror jeg har noe som heter D2Key Pro eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Jeg chippet konsollen min for et par år siden og tenkte å plukke opp kontrolleren igjen. Kjøpte NSMB og oppdaterte konsollen til 4.1. Det gikk jo bra. Så tenkte jeg å kjøpe det originale SMB på VS men den krever oppdatering til 4.2. Er usikker på om det er lurt mtp chippen. Noen som vet? Tror jeg har noe som heter D2Key Pro eller noe sånt.

 

VS?

 

Jeg skal snart modde min med Wiikey 2, skal prøve med 4.2 oppdatering å si hvordan det går!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...