Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp til å installere Windows 7.


Anbefalte innlegg

Heisann, har akkurat kjøpt meg windows 7, og det virket i starten, men etter at jeg hadde sletta partisjoner og slik for og lage nye klikka pc'en og slo seg av, og når jeg prøver og slå på pc'en igjen så var jeg bare denne beskjeden "Missing MGR, Press CTR + ALT + DELETE to try again" hvis noen kunne si meg hva jeg skal gjøre her hadde det vært flotters.

Endret av doktorHd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd en annen DVD?

Hei!

 

Nei, du må nok få systemfilene brent på en cd først, slik at du jobber i dos mot hd.

 

Det er hjelp å få på msoft sine sider, og også hos flere hd leverandører.

 

Du kan lese denne:

 

Å installere en hardisk:

 

Det er mulig du ikke har en 1/4 floppy-disk på maskinen? Derfor må du laste ned de nødvendige filene for å få dette til. Du må gjerne se etter win 98 dos-system som gjør at du får access til din hd. Det er å håpe på at din HD er en ren disk, dvs ikke fra noen tredjepart, som dell eller andre. Slik at den er helt rensket for slikt.

 

Du finner det du trenger her: Når du har brent de filene til floppy, dvd, så går du inn i bios og endrere boot til cd eller floppy. Det du har brent lagret dette på. Hvis du har fått det inn på en floppy, så må den være bootable. Samme med cdromen. Når du har en av disse alternativene, så vil alle nødvendige filer bli lagt inn i minnet på maskinen, og du kan da sjekke hd, kjøre chkdsk-. Et godt verktøy. Ta en kald start med cd rom eller diskett. Så begynner pc å legge inn de nødvendige filene. DU vil komme opp i dos og der kan du velge de nødvendige verktøy. Der er også en hjelpefil som forklarer alle ting.

 

 

http://www.buildeasypc.com/hw/howto/insthdd.htm

 

Det er sikkert flere som husket den gode floppy-disketten som man hadde liggende i WIN95, WIN98 og 98 millenium. Den kan du også bruke for å sette opp disker i XP. Men husk at i XP skal du velge 32 bit når du formaterer. Og du behøver ikke å begynne med ntfs. Du kan begynne med fat 32 og konvertere siden.

 

Vennligst

 

BmOnline

 

ps:

Her er filene for å få en bootable sikkerhets dvd/cd

http://download.bitdefender.com/rescue_cd/

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
*snip*

Du sier at du har kjøpt et win7 installasjon? Da skulle jo alt som trenges være på den installasjonen.

 

Da setter du opp cd rom som 1. i boot listen i bios. Så lagrer du bios og exit.

 

Det som er over er et spesialverktøy som man bruker for recovery, når alt forsvinner etter en fullstendig installasjon. Kan også brukes. Men du har jo en installasjons cd for win7 med nøkkel og hele pakka? :yes:

 

 

Vennligst

 

BmOnline

 

Går ikke dette, så kan du lage deg denne dvd/cd.

Her finner du brenneren for windows:

Express burn

http://www.nch.com.au/burn/index.html

 

Begge de to filene skal du legge inn i vinduet før du starter brenneren. Da er det iso+joliet som blir brent.

 

Grunnleggende om HD install.

 

Hardisk som skal formateres må stå som primary master når den skal settes opp eller partisjoneres. INGEN andre disker skal være koplet til.

 

1. Fjern primær dos partisjon.

Advarsel: Data på den primære dospartisjonen som fjernes vil gå tapt.

Hvilken primær partisjon vil du fjerne? 1 eller 2?

 

Skriv inn volumnavn. Er du sikker? J/N J Enter

 

Har slettet primær dos partisjon.

 

 

2. Fjern Logisk (e) DOS stasjon(er) på den utvidede DOS -partisjonen

 

Hvilken stasjon vil du fjerne? C, Eventuelt volumnavn.

Trykk enter.

Er du sikker J/N J enter.

C: Har fjernet stasjonen.

Har fjernet alle logiske stasjoner på den utvidede DOS partisjonen.

 

Men som sagt, den superdvden som du nå brenner fixer det meste ;)

Endret av datating
Fjernet lang quote
Lenke til kommentar
*snip*

Hei!

 

Hvis du har andre pcer i huset, kan du da ta den hardisken som du vil installere win7 i inn i en av de?

 

Så starter du opp og ser om den kommer opp. Du skal ikke enable den i bios. Den skal stå disablet. Så fyrer du opp og så kan du gå inn på msoft eller hardiskleverandørers sider og laste ned verktøy. Du kan jo selvfølgelig kjøre det du har først, chkdsk /f.

 

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Endret av datating
Fjernet lang quote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...