Gå til innhold

Gode fantasy bøker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje Sagaen om Riftkrigen av Raymond E. Feist passer, norsk er den på og! Er noe drager og alver der tror jeg, lenge siden jeg har lest dem. "Malazan Book of the Fallen" av Steven Erikson har noen drager, men er på engelsk og langt mer "avansert" enn det Paolini driver med. Kanskje Gene Wolfe - The Wizard Knight (samling av to bøker). Ellers er drager og alver ikke så ekstremt vanlig i fantasy som man skulle tro...

Lenke til kommentar
Tidshjulet! Definitivt!

Er ikke så mye drager og sånn da :)

 

DragonLance inneholder jo både alver og drager (Du har kanskje lest den allerede?). Utrolig bra serie, men den første er ikke den beste.

Bare å holde ut :)

 

Har ikke lest den ennå, men jeg er på jakt etter den nå :thumbup:

Lenke til kommentar
Tidshjulet! Definitivt!

Er ikke så mye drager og sånn da :)

 

DragonLance inneholder jo både alver og drager (Du har kanskje lest den allerede?). Utrolig bra serie, men den første er ikke den beste.

Bare å holde ut :)

 

Har ikke lest den ennå, men jeg er på jakt etter den nå :thumbup:

 

Ikke dumt! :D;)

Lenke til kommentar

Om du ønsker bøker med alver, dverger og drager... Alle har kanskje ikke drager, men de har dverger og alver.

 

Som nevnt passer Lord of the Ring, Hobbiten og the Riftwar Saga. Videre passer vel også Forgotten Ralms bøkene til R.A. Salvatore, Icewind Dale, The Dark Elf Trilogy osv.

 

Drager, men trur ikke de har alver og dverger. Med mindre jeg husker feil.

 

Dragonriders of Pern, bøker av Anne and Todd McCaffrey. Temeraire, ganske anderledes. Er satt i napoleon tiden men drager og drager riddere blir brukt i krigføring.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

A Song of Ice and Fire er de beste bøkene som finnes uansett sjanger! Nå leser jeg de for andre gang og det er like kjekt ennå. 4 bøker med 800 - 1200 sider og tre bøker til er på vei, men forfatteren tar sin tid. 5'en skulle kommet i 2006, men har ennå ikke kommet.  De inneholder på en måte drager, men det er litt komplisert... De er veldig realistiske nesten uten magi, og de har ikke alver og orker, noe som passer meg utmerket. Det beste med dem er at de ikke er svart/hvitt. Folk er ikke enten snille eller onde, akkurat som i virkeligheten. De er også veldig kyniske og det er like stor sjangs for at noe forferdelig skjer med protagonistene som med antagonistene.   

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...