Gå til innhold

To skjermer med ulikt innhold


kefirgut

Anbefalte innlegg

Har fått satt opp to skjermer på datamaskinen. Skjerm nr 2 er en 15" med annen oppløsning enn skjerm nr 1 (22"). Har satt opp skjerm nr 2 til "utvid windows-skrivebordet til denne skjermen". Så langt er det ok.

 

Ønsker å bruke skjerm nr 2 til presentasjon..Dersom jeg åpner bildevisning i windows og drar denne bildevisnngen over til skjerm nr 2 og starter slideshow så starter slideshowet i skjerm nr 1. Hvorfor? Jeg ser ingen mulighet til å få åpnet dette slideshowet i skjerm 2.Som dere kanskje forstår ønsker jeg å ha mer kontroll over hva som åpnes i skjerm 2.

 

Noen som har forslag til hvordan jeg løser dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok som fyren over sier at programmet automatisk starter på den skjermen som har "første prioritet".

 

En enkel fix er at du laster ned "UltraMon".

Veldig nyttig program om du har 2 skjermer.

 

Du kan bla. ha 2 startlinjer (en på hver skjerm)

Forskjellige skrivebordsbakgrunner på begge skjermene.

+ Du kan lage hurtigtast for å flytte vinduer som er på skjerm #1 over til skjerm #2.

 

Det siste der vil løse problemet ditt.

 

06Jan_Wednesday_d76556.png

Lenke til kommentar

Takker. Det løste noe av problemet mitt.. Har nå laget en powerpoint presentasjon som ruller og går på skjerm nr 2... Har satt opp lysbildet skift etter 10 sec og at presentasjonen går i loop.

 

Problemet er bare at powerpointen ikke skifter lysbildet når jeg jobber med noe annet på skjerm nr 1. virker som den kun skifter lysbilde når powerpoint er "aktivt"......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...