Gå til innhold

Styring av vannpumpe ?


Anbefalte innlegg

Lurer på om det er mulig å styre rpm'n på en vannpumpe med en vifte styring ??

 

Pumpen er en: http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=25841 og om jeg har skjønt det riktig så trenger jeg viss det går en vifte styring som kan ge minst 18w per kanal eller er jeg helt på bærtur ?

 

Noen som kanske kan rekomendere en viftestyring som man kan styre den vannpumpen som jeg linket ? Ønsker helst en som har en eller annen form for display som jeg kan lese av tex vann temp og rpm på vifter og pump.

 

Eller er det best å bare la den gå på fullt hele tiden ??

 

Takker på forhand for svar og beklager om jeg har postet dette på fel sted.

 

 

Iexo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Både og.

Pumpa går opptil 13.8Volt mens regulatorer er opptil 12V.

Finn en regulator som går fra x-14Volt minst om du vill ha full effekt i pumpa :p

Hehe, det kommer helt an på hva strømforsyningen gir ut. Det finnes ikke viftestyringer som kan ØKE spenningen, bare senke den uansett hva de skryter av på pakken, derfor hvis strømforyningen gir 13V (som er innenfor ATX-spec) så blir maks spenning 13V på viftestyringen, uansett type eller merke.

Lenke til kommentar
Vet dette blit tidenes bump, men hva er vitsen med å regulere trykket på pumpa? Du tjener jo minimalt på det.

 

Ja, det er sant. Tidenes bump =)

 

Nej, jeg tenkte mest på dette: ( copy paste ) Quiet operations at ~31dBA

Mulig jeg har tolket det lit feil i farta.

Men jeg ville ha muligheten for å senke lydnivåen på pumpen om den nu har tenkt å bråke.

 

Hvis det er sån at pumpen ligger på ca 31dba på full pup, så kanskje jeg ikke hadde trengt egen kanal for pupmen, men hvis det er sån at den ligger på ca 31dba på quite operations så ønsker jeg å ha muligheten for å senke den lit av og til.

 

Og jeg håper at hvis man senker strømmen til pumpen så går lyden ned og.

 

Men, jeg får se hvordan det blir.

 

Ser faktiskt ut som at jeg får en gledlig pakke idag etter at den har haft en liten 2 ukers ferie tur runt om på kloden....hvor aner jeg ikke.

 

Blir ivartfall bygging på meg idag håper jeg.

 

 

Iexo.

Lenke til kommentar

Presis min mening og.

 

Det er det som grunden til at jeg vil ha muligheten for å reglere pumpen.

 

Har håp om å få en ganske stille pc, og da vil jeg ikke at pumpen skal drive meg til vannvidd bare for at jeg ikke valde å ha muligheten for å dempe strømmen lit.

 

Med den viftekontrollen jeg kjøpte så får jeg kontroll over alle 7 vifter og pumpen, og hvis jeg ønsker det 1 pump til.

 

 

Iexo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...