Gå til innhold

Hvordan skal jeg holde katter borte fra eiendommen?


Anbefalte innlegg

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Dersom du vet hvem som eier kattene kan du gi de en advarsel om at kattene blir avlivet viss de ikke slutter å gå over din eiendom.

 

Detter er fullt lovlig så lenge avlivningen skjer humant og trygt, har selv snakket med politiet om akuratt dette.

 

Du møter nok på hissige naboer når du formidler denne beskjeden, men da har jeg pleid å svare med om husdyrene mine får love til å beite i hagen deres (kuer). Blir som regel stille da wink.gif

 

Dette er eneste måten som fungerte for meg, dersom du synst det er litt voldsomt, er det vel ikke andre muligheter enn det som Svenni sier. Evt kan du prøve "katt deg vekk" eller lignende middler, det fungerte riktig nok aldri for meg.

 

Lykke til !

Og ellers har du det godt?

Har du seriøst vært hos politiet og spurt de om du har lov til å avlive naboens katter om de befinner seg på ditt område? Du har med andre ord på sett og vis planlagt å drepe en katt. Fordi den er på din eiendom. Hva mener du eierene skal gjøre? Sperre den inne og gjøre den til verdens mest ulykkelige vesen? Eller kanskje bare flytte for ellers dreper naboen den... Morn du

 

byredyre, jeg ville prøvd å sette ut litt eddik først, jeg. Om ikke det fungerer så mener jeg dyrebutikker har sånn Cat B'Gone gele du kan putte rundt omkring også.

 

Jada, jeg har det veldig bra, og du?

 

Jeg planlagte på ingen måte å drepe katter for "morro" slik som du antar. Derimot slet jeg med samme problem som trådstarter, prøvde alt fra gjerder, eddik til diverse middler som kan kjøpes i butikk. Uten hell, jeg tok derfor en telefon til politiet for å høre hva jeg hadde av muligheter. Da fikk jeg svaret som jeg har skrevet tidligere, advarsel først, dersom det ikke hjelper så kan avliving skje humant

 

Og til spørsmål om hva jeg mener eierene skal gjøre. De skal ta vare på dyrene sine slik at det ikke plager andre. Folk som eier hunder, slipper dem ikke løs for at de skal få tilfredstilt jaktinstinktet sitt. De som har hest slipper dem ikke løs på slik at de kan gallopere fritt rundt slik som de en gang gjorde. Jeg ser ikke hvorfor dette ikke skal gjelde katter?

 

 Hvis alle disse såkalte dyreelskerene hadde hatt litt peiling på dyr, så ville de visst at katter er territoriale dyr som trenger MASSE plass! Det får de ikke når man presser sammen 25 katter boligfelt. Det er ikke til det beste for hverken dyr eller mennesker. Hva skal så dissee katteierene gjøre? Ikke skaffe seg katt hvis territoriet er fullt fra før!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...