Gå til innhold

Noen som har levert harddisk tilbake til IBM?


Anbefalte innlegg

Må dessverre sende en Ibm Ultrastar 36Z15 (80 pins 15k scsi disk) tilbake da den tydligvis ikke vil virke (scsi kontroller finner ikke disken) :)

 

Problemet er at jeg kjøpte den brukt på nettet og han som hadde den før meg bare brukte den en kort stund.

 

Har jo garanti på 5 år ifølge Hitachi/Ibm, så det burde ikke være noe problem...

 

Noen som har sendt noe tilbake til IBM noen gang og hatt suksess?? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan virket det? Får du en adresse og RMA nummer du skriver på pakka for så å sende den langt langt vekk et sted?

 

Det er jo garanti på den (Ultrastar har 5 år), så det er ikke et problem...

 

Hadde et lite håp om at det gikk ann å få fikset dette i Norge på en eller annen måte med Ibm... :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke bytte hos IBM Norge uten kvittering. Disken måtte jeg selv sende til Nederland. Sendes som Postens CarryOn. Det koster ca 200,-.

 

Last ned og kjør DTF http://www.hgst.com/warranty/jsp/arma22h.jsp

 

Noter feilmeldingen du får fra DTF programmet. Dette vil du trenge for å lage RMA nummer.

 

Gå inn på følgende link og fyll ut opplysninger om land, serienummer og partnummer. http://www.hgst.com/warranty/jsp/arma31.jsp

 

Når du går videre vil du få mulighet til å lage et RMA nummer. Her får du også oppgitt adresse.

 

OBS! Les nøye pakke / adresseanvisninene

Lenke til kommentar

nytter ikke med noen tester av disken, da ikke engang scsi bios finner den...jeg har sendt de en mail, får høre hva de sier.

 

Er nemlig et veldig merkelig problem. Disken spinner opp som normalt, ingen feilmeldinger, men når det kommer til at den skal detekte den i scsibios, så finner den kun at det er en ultra 160 disk. Altså ikke noe "navn" frem.

Lenke til kommentar

Sendte en gang en plextor brenner til belgia for reperasjon....tok en uke fra de hentet den på døra til den ble levert på døra igjen...kostet meg ikke noe annet en litt tape...dere kan jo tenke dere hvor lang tid det ville tatt hvis man hadde levert den til komplett...er man heldig så tar det bare et par uker...

Lenke til kommentar

Tok akkurat Quick testen på disken...den besto faktisk testen... :roll:

 

Men det er jo noe riv ruskende galt her...den finner jo ikke modellbetegnelsen på disken! Den finner

 

Interface: Scsi

Model -

Serial nr: 132435j

Size: 36,7Gb

 

Men altså ingen modell, men alt annet funker :shrug:

 

Merkeligste problemet jeg noen gang har hatt med en harddisk :woot:

Lenke til kommentar

Kjenner ingen med hotswap PC, men det rare er at jeg har en AKKURAT lik disk til, den virker helt perfekt...installerer win2k adv. server på den nå...bare for å få testet den ut...den ser ut til å virke 100% som den skal...har jo et feildiagnosesystem på maskina fra før som sier ifra om noe er galt med disker/vifter etc...er hardwarestyrt så jeg kan vel stole på det...har ikke fått 1 feilmelding fra verken ibm sin testprogram eller fra min maskin :roll:

 

Eneste er jo at navnet ikke kommer opp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...