Gå til innhold

[Oppdatert førstepost] Drømmemaskinen bestilles 15k =)


Anbefalte innlegg

Det nærmer seg bestillingstid...

 

... og tankene snurrer som en Noctua-vifte i hue mitt. Har ombestemt meg gang på gang, og har kommet frem til følgende. Jeg skal ikke bygge meg en Raven RV01 gamerrigg, den vil bli for tung og for klumsete å bygge i, jeg har sett på reviews av Corsair Obsidian 800D, og dette er mer som det skal være, SKIKKELIG god plass og jeg kan holde det SKIKKELIG ryddig.

 

Jeg sliter skikkelig med å bestemme meg, vil ha en PC som ser skikkelig bra ut, og har ett par ting på lista som jeg er bombesikker på at jeg skal ha.

 

Har nå funnet den eksakte prisen hittil, og for alle de deilige komponentene under kommer herligheten på den nette SUM av kr 15 555,-

 

Kabinett: Corsair Obsidian 800D

 

489882.jpg

 

Hovedkort: EVGA X58 SLI LE, Socket-1366

 

487780.jpg

 

Prosessor: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

 

391447.jpg

 

RAM: CORSAIR Dominator 6GB DDR3 1600MHZ 7-7-7-20

 

CORSAIR%20DOMINATOR%206GB.jpg

 

Skjermkort: HIS Radeon HD5870

 

his-radeon-hd-5870.jpg

 

Strømforsyning/PSU: Corsair HX 1000W PSU

 

348996.jpg

 

Harddisk/Systemdisk: Intel® X25-M SSD 80GB 2,5"

 

485983.jpg

 

Harddisk/Lagring: Samsung SpinPoint F3 1TB

 

496258.jpg

 

CPU-kjøler: Corsair H50

 

Corsair%20H50%20CPU%20cooler.gif

 

Vifter: Scythe S-FLEX FDB 120mm

 

Scythe-S-FLEX-1600-RPM.jpg

 

 

Takker for alle svar og innspill...

 

Er dette en godkjent rigg?

 

Jada :p

 

Takk...

Endret av bad__ip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser lekkert ut! Men jeg ønsker å anbefale Corsair H50! Jeg har den selv, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd; Vanvittig lett å installere, kjempe bra ytelse, og stillegående. Jeg har den installert i et Corsair Obsidian 800D, og det fungerer kjempe bra. Den er etter min mening også veldig diskré i svart, og jeg synes den ser ganske stilig ut. Når du da har svart HK og kabinett i tillegg vil det se svært elegant ut.

 

Når det kommer til valg av ram er jeg personlig veldig fornøyd med Corsair Dominator RAM. Jeg har Corsair Dominator 6gb 1600mhz RAM. De er også svarte forresten ;)

 

Angående valg av skjermkort er det viktig at du velger det som passer ditt forbruk. For de aller fleste er et HD 5970 overkill. Og det er ikke et grafikkort du trenger om du ikke ønsker å spille Crysis på max+8x AA og lignende. Men hvis du ønsker å gjøre det, eller enkelt og greit bare vil ha det beste av det beste ville jeg kjøpt er HD 5970. Hvis ikke holder et HD 5870 langt nok. Du sparer litt penger da også som gjør at du får muligheten til å oppgradere raskere om det skal være nødvendig.

 

Ellers ser det veldig fint ut, men jeg vil anbefale deg å kjøpe noen ekstra kraftige vifter til kabinettet, fordi det blir veldig fort varmt hvis du ikke gjør det ;)

Lenke til kommentar
Ser lekkert ut! Men jeg ønsker å anbefale Corsair H50! Jeg har den selv, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd; Vanvittig lett å installere, kjempe bra ytelse, og stillegående. Jeg har den installert i et Corsair Obsidian 800D, og det fungerer kjempe bra. Den er etter min mening også veldig diskré i svart, og jeg synes den ser ganske stilig ut. Når du da har svart HK og kabinett i tillegg vil det se svært elegant ut.

 

Når det kommer til valg av ram er jeg personlig veldig fornøyd med Corsair Dominator RAM. Jeg har Corsair Dominator 6gb 1600mhz RAM. De er også svarte forresten ;)

 

Ellers ser det veldig fint ut, men jeg vil anbefale deg å kjøpe noen ekstra kraftige vifter til kabinettet, fordi det blir veldig fort varmt hvis du ikke gjør det ;)

 

Tusen takk for tipset Alkohoel, har lest litt i tråden din om vifter, hadde vært kjekt om du sa ifra hva du kjøpte av vifter til din, har vurdert Corsair Dominator brikkene, men de er 0,3 cm for høye til å få plass under V10, og V10 kjøler jo både CPU og RAM. H50 har vært ett alternativ for meg også, men har lest at den er litt dum da den trekker inn luft fra baksiden av PC'en, og at den da trekker inn varmluft og alt ikke funker like bra som det burde. Vet ikke om det er mulig å koble den til andre steder eller noe men kan vel sikkert få til det også.

 

Skjermkortet har jeg valgt fordi jeg har planer om 3 stk 24" skjermer, og kjøre Eyefinity, og da kan det fort bli en tung jobb for 5870 alene... Men tror jeg starter med å kjøpe 1 skjerm og 1 HD5870, også kjøper jeg resten vis jeg føler jeg trenger det :thumbup:

Lenke til kommentar
Ser lekkert ut! Men jeg ønsker å anbefale Corsair H50! Jeg har den selv, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd; Vanvittig lett å installere, kjempe bra ytelse, og stillegående. Jeg har den installert i et Corsair Obsidian 800D, og det fungerer kjempe bra. Den er etter min mening også veldig diskré i svart, og jeg synes den ser ganske stilig ut. Når du da har svart HK og kabinett i tillegg vil det se svært elegant ut.

 

Når det kommer til valg av ram er jeg personlig veldig fornøyd med Corsair Dominator RAM. Jeg har Corsair Dominator 6gb 1600mhz RAM. De er også svarte forresten ;)

 

Ellers ser det veldig fint ut, men jeg vil anbefale deg å kjøpe noen ekstra kraftige vifter til kabinettet, fordi det blir veldig fort varmt hvis du ikke gjør det ;)

 

Tusen takk for tipset Alkohoel, har lest litt i tråden din om vifter, hadde vært kjekt om du sa ifra hva du kjøpte av vifter til din, har vurdert Corsair Dominator brikkene, men de er 0,3 cm for høye til å få plass under V10, og V10 kjøler jo både CPU og RAM. H50 har vært ett alternativ for meg også, men har lest at den er litt dum da den trekker inn luft fra baksiden av PC'en, og at den da trekker inn varmluft og alt ikke funker like bra som det burde. Vet ikke om det er mulig å koble den til andre steder eller noe men kan vel sikkert få til det også.

 

Skjermkortet har jeg valgt fordi jeg har planer om 3 stk 24" skjermer, og kjøre Eyefinity, og da kan det fort bli en tung jobb for 5870 alene... Men tror jeg starter med å kjøpe 1 skjerm og 1 HD5870, også kjøper jeg resten vis jeg føler jeg trenger det :thumbup:

 

Angående Corsair H50:

Det er riktig at Corsair anbefaler å installere viften til Corsair H50 så den trekker luft inn og kjøler ned radiatoren. Dette kan bli et problem for mange kabinetter... MEN, ikke for Corsair Obsidian 800D. Fordi default vifteoppsettet til Corsair 800D er faktisk ikke særlig bra. Det avhenger av en svak vifte som skal trekke inn luft fra bunnen av kabinettet for å kjøle ned hele det monsteret... Det folk sier er best er å trekke luft inn fra baksiden av kabinettet som du vil gjøre ved å installere en Corsair H50, du kan også installere en ekstra vifte for push/pull og da enda bedre ytelse) OG luft fra bunnen, og deretter montere noen ekstra vifter i toppen til å blåse luften ut. Dette viser seg å være muligens den beste måten å kjøle dette kabinettet på med luft. Derfor er Corsair H50 ideel i Corsair 800D. Og hvis du ikke ønsker dette, kan du også montere radiatoren i toppen av kabinettet og allikavel oppnå samme resultater. I mitt kabinett har jeg Corsair h50 montert bak i kabinettet+3x Scythe S-Flex 120mm vifter i topp og så har jeg byttet default viften i bunnen av kabinettet (Den som trekker luft inn) med enda en Scythe S-Flex 120mm vifte.

Scythe S-Flex viftene er jeg svært fornøyd med, de lager litt mer lyd enn standard viftene på 100%, men de er flere hundre ganger kraftigere og det er en sånn vifte et Corsair 800D trenger om det skal holde seg fint og kaldt. Det er absolutt heller ikke nødvendig å ha de på full guffe. Jeg har de gjerne på rundt 20-40% når jeg spiller.

Noctua viftene er også gode, men de flytter nesten ikke noe luft sammenlignet med Scythe viftene, og de er utrolig stygge og vil ødelegge hele riggen din (utseende messig) om du spør meg... xD

 

Angående skjermkort vil jeg bare si at jeg er veldig enig med deg og at et HD 5870 er et veldig godt valg ;)

 

PS: Klikk her for en veldig bra sammenligning av flere forskjellig 120mm vifter

Endret av Alkohoel
Lenke til kommentar

Aha, skal ta meg en grundigere titt på den sammenligningen, så blir det vel 4 stk Scythe S-Flex 120mm vifter på meg også, samt Corsair H50.

 

Har du noen bilder av hvordan det ser ut inne i maskinen din?

 

Og kunne du sjekket hvilke tempraturer du har i kabinett, skjermkort, CPU og GPU?

Hadde vært supert :thumbup:

 

En ting til, hva er specsa dine?

Lenke til kommentar

Har en ikke så alt for ulik maskin selv, har også bestilt en slik SSD. Knall komponenter. Eneste jeg ikke liker med min er kanskje kabinettet, (smule kjedelig..) som jeg ville byttet inn i et Obsidian 800D, TJ07 eller et heftig fra Lian Li. Kabinett av aluminium er digg.

 

Når det gjelder RAM, har jeg bare en ting å si: Dominator! Yter knall og ser meget lekre ut med svart PCB og syke men stilige kjøleribber. Tror selv jeg ville kjøpt 5870 om jeg skulle oppgradert skjermkortet nå. (Eller kjøpt PC som du.)

 

:D

Lenke til kommentar

Da har jeg ferdigstilt en handleliste med (nesten) alle komponentene, maskinen har ALT som skal til for å bygges og ferdigstilles, det eneste er at den mangler 4 stk. Scythe S-Flex 120mm vifter til kabinettet.

 

Håper det er flere enn meg som får burk for dette oppsettet, personlig skal jeg bestille denne PC'en innen 3 uker.

 

Skal poste noen tester her da PC'en er satt sammen...

 

Men vet ikke helt om jeg skal gå for Dominator eller Dominator GT? Er de verdt de ekstra 500 kronene?

 

edit1: Sorry for dobbelpost :(

Endret av bad__ip
Lenke til kommentar
Du kan spare 400 kroner på å kjøpe Dominator versjonen med 8-8-8-24 timing, bare et lite tips ;)

 

En ting til. Anbefaler deg å lage lista i prisguiden, og eventuelt bestille fra to forskjellige butikker. En hel del penger å spare!

 

Joa, takk for forslag, men er ikke ute etter 8-8-8-24 timing, 7-7-7-20 er raskere og bedre, og komplett.no lista var bare for å illustrere, og gi andre lystne kjøpere en handleliste å gå utifra. Jeg skal derimot kjøpe fra milrab.no, finner jeg noen av delene billigere andre steder, så er det bare å sende de en mail. og vips så var det like billig eller billigere ;)

Så det jeg har gjort er å søke opp alle komponentene mine i prisguiden og på kelkoo, og funnet billigste pris der varen er på lager. Sendt det til de på mail, og spart over 2000 kr.

 

Bedre enn å kjøpe fra flere steder ;P

Lenke til kommentar

Da takker jeg for alle svar jeg har fått hittil, skal sannsynligvis bestille alt i første innlegg da jeg kommer hjem igjen. Dette blir sykt gøy, lenge siden jeg har bygget PC til meg selv. Denne PC'en kommer til og se helt sykt bra ut med black on black, all the way!

 

Skal se om jeg får postet noen bilder av bygging og av PC'en da den er ferdig.

 

Er det noen som fortsatt har noen innvendinger i hvilke komponenter som er valgt så er det bare og si ifra.

Igjen, takk for hjelpen hittil :)

Lenke til kommentar

Sorry for dobbelposting, men har plutselig vurdert skikkelig vannkjøling, da jeg ser at det ikke er så veldig dyrt, og det ser jo ekstremt bra ut.

 

Har funnet ett kalt AMA Aragon 900 Water Cooling system, men finner ingen forhandlere i hele vie verden! Og "Where to buy" knappen på hjemmesiden fungerer ikke :(

 

Noen som vet noe om prisen på herligheten? Bare se :D

 

corsair_installed_complete.jpg

Lenke til kommentar

Kabinettet er en herlighet i seg selv. Minuset når jeg fikk min var at 3 av 4 av kretskortene for hot swab var defekte ved levering. Så dette er noe du bør sjekke ut med engang.

 

har selv CPU-kjøler: Corsair H50. Og må si denne gjorde susen. Ikke mye å si på prisen heller i forhold til vanlige noctua viftene.

 

Skal du kjøre vannkjøling har jeg kanskje vurdert vannkjøling på hk og grafikkort i tilegg til CPU-Kjøleren.

 

Men isåfall jeg er skeptisk til å flytte mye på en pc med vannkjøling, til LAN o.l. :p Kanskje bare meg men sånn er no det. Vann + elektronikk er alltid litt nervepirrende..

Lenke til kommentar
Kabinettet er en herlighet i seg selv. Minuset når jeg fikk min var at 3 av 4 av kretskortene for hot swab var defekte ved levering. Så dette er noe du bør sjekke ut med engang.

 

har selv CPU-kjøler: Corsair H50. Og må si denne gjorde susen. Ikke mye å si på prisen heller i forhold til vanlige noctua viftene.

 

Skal du kjøre vannkjøling har jeg kanskje vurdert vannkjøling på hk og grafikkort i tilegg til CPU-Kjøleren.

 

Men isåfall jeg er skeptisk til å flytte mye på en pc med vannkjøling, til LAN o.l. :p Kanskje bare meg men sånn er no det. Vann + elektronikk er alltid litt nervepirrende..

 

Jaok, takk for info, finner fortsatt ikke ut hvor de selger AMA Aragon 900 vannkjøling, så blir nok H50, jeg får heller oppgradere til vannkjøling vis det faktisk utgjør en forskjell jeg vil ha nytte av. Skal passe på å sjekke hot swap'ene ;)

Lenke til kommentar
Jaok, takk for info, finner fortsatt ikke ut hvor de selger AMA Aragon 900 vannkjøling, så blir nok H50, jeg får heller oppgradere til vannkjøling vis det faktisk utgjør en forskjell jeg vil ha nytte av. Skal passe på å sjekke hot swap'ene ;)

 

 

På tester viser det seg at Noctua U12P ligger omkring 3 grader lavere enn H50. Nå har jo også noctua lansert NH-D14 som vil gjøre det enda bedre. Ser ingen grunn til å kjøpe et kompakt vannkjølingssystem som gjør det dårligere enn tradisjonell luftkjøling.

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...