Gå til innhold

forskjellen på Samsungs LED modeller


Anbefalte innlegg

hei!

tenkte meg at jeg skulle investere i en av Samsungs LED tv`r. Men før jeg gjør det, ønsker jeg å vite hva som er forskjellen på de ulike samsung LED modellene. 6-serien, 7-serien, 8-serien. Er bildekvaliteten bedre på 8-serien en 7-serien? eller bildekvaliteten bedre på 7-serien enn 6-serien? hva er egentlig forskjellen på disse tvene?

 

takker for svar!

Endret av eple65
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6000 er innstegsmodellen og den "dårligste" i samsung led-lcd serien, deretter kommer 7000 som en mellomting og 8000 som toppserien

 

forskjellen er litt i bildet, antall innganger, lydkvalitet, design, andre spesifikasjoner som Hz og kontrast feks...

 

 

 

PS: minner om at det er 90% sikkert at samsung slipper C serien TVer i februar/mars.. da vil nesten alle TVene til samsung ha LED teknologi (rykter men rimelig sikkert) og man vil se bla. mer Hz og bedre bilde... vi er tross alt bare i 1. generasjon led, så det er litt barnesykdommer..

Lenke til kommentar
PS: minner om at det er 90% sikkert at samsung slipper C serien TVer i februar/mars.. da vil nesten alle TVene til samsung ha LED teknologi (rykter men rimelig sikkert) og man vil se bla. mer Hz og bedre bilde... vi er tross alt bare i 1. generasjon led, så det er litt barnesykdommer..

 

Kan du fortelle litt mer om dette, altså C-serien? Jeg vurderer å kjøpe en 8050, men hvis det i løpet av et par måneder kommer en bedre tv fra Samsung, så vil jeg heller vente litt... 

 

 

Har du noen kilder/linker til info eller rykter om dette?

Lenke til kommentar

langt inne på samsung sine sider ligger bla hint til spesifikasjoner på ny TV og at den er i produksjon:

 

http://www.samsung.com/global/business/lcd...roduct/lcd.html

 

- 70"

- 4MS

- 240Hz

 

prototyp bilder:

 

http://www.marcush.de/2009/10/18/die-neuen...sung/#more-4986

 

 

taiwanske produsenter har sagt de har jobbet og nå lager strømforsyningen for inntil 15 nye samsung LED tver, mot dagens 7

 

tipper vi får se alt på CES messen i januar en gang..

Endret av vesleengen
Lenke til kommentar

Bildekvaliteten på 6- 7- og 8-serien er nær identisk. Alle skjermene bygger på samme panel, det som skiller de er hovedsakelig ekstrafunksjonene som bilde-i-bilde, USB-inngang, DLNA, Ethernet, Content library osv.. Og designet selvsagt.

 

Eneste forskjellen mellom 7- og 8-serien er f.eks 200Hz og RF-fjernkontroll på 8-serien.

 

Men som sagt, det er nok nye skjermer på trappen om noen måneder ja.

Lenke til kommentar
6000 er innstegsmodellen og den "dårligste" i samsung led-lcd serien, deretter kommer 7000 som en mellomting og 8000 som toppserien

 

forskjellen er litt i bildet, antall innganger, lydkvalitet, design, andre spesifikasjoner som Hz og kontrast feks...

 

Har 6-serien dårligere bilde enn 7-serien?

 

Er ikke forskjellen bare det internettmulighetene?

Lenke til kommentar
impotert modell = dårligere kvalitet?

 

 

nei. same shit different wrapping...

 

kompis bestilte 40" samsung B6 ved lansering av B serien fra utlandet til nesten halv pris av hva den kostet i norge.. eneste forskjellen var at den ikke hadde samme stikkontakt, noe vi bytta lett, og at det manglet nordiske instruksjonsbøker og menyer.. samt at esken var litt mer kjedelig..

 

hvem gir vel beng i norske menyer når man sparer nesten 8k

 

funker som faen gjør den også... fjernkontrollen tok kvelden, men samsung norge sendte ny en :thumbup:

Lenke til kommentar

Så garantien på den tven du snakker om er den samme som om du kjøpte tvn fra NETSHOP? samsung norge fikser saker og ting hvis noe skulle gå gale?

 

 

og hvis du gidder: hvilken side bestilte din kompis den fra? har du peil?

Endret av eple65
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...