Gå til innhold

Vannkjøling av i7 920 og HD5970


Anbefalte innlegg

Hei, Har i7 920 og HD 5970. Tenker litt på vannkjøling.

Er det mulig å få et greit vannkjølingssystem til CPU og GPU for under 2000,-?

 

Syns vifta på GPU er veldig bråkete, har overklokka så det bruker ca 430W.

Har en NH-U12P SE1366 på CPU, har tenkt å bruke de Noctua viftene på radiatoren, hvis mulig.

 

Noen som kan hjelpe meg? er det eventuelt noen andre deler jeg bør vannkjøle, eller holder det med CPU og GPU?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Hvis budsjettet ditt er på 2000 tviler jeg på at du får råd til å vannkjøle noe mer enn cpu og gpu. Denne guiden(som du kanskje har sett)har vært veldig hjelpsom for meg https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1108779

Her står det konkret hvilke komponenter som er helt greie og hvilke som er high end. Så er det bare å finne produktene på de forskjellige nettbutikkene som er nevnt i guiden. Altså hvis du skal bestille fra utenlandet må du regne med ganske stiv frakt og toll(25%). Har selv bestilt et Mist sett fra Netshop nå(som ikke er noe high end sett) men som er billig og bra til prisen. Tror ikke du får noe mye bedre enn Mist sin pakke til under 2k hvis du regner med vannblokk til gpu.

Lenke til kommentar
Hei. Hvis budsjettet ditt er på 2000 tviler jeg på at du får råd til å vannkjøle noe mer enn cpu og gpu. Denne guiden(som du kanskje har sett)har vært veldig hjelpsom for meg https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1108779

Her står det konkret hvilke komponenter som er helt greie og hvilke som er high end. Så er det bare å finne produktene på de forskjellige nettbutikkene som er nevnt i guiden. Altså hvis du skal bestille fra utenlandet må du regne med ganske stiv frakt og toll(25%). Har selv bestilt et Mist sett fra Netshop nå(som ikke er noe high end sett) men som er billig og bra til prisen. Tror ikke du får noe mye bedre enn Mist sin pakke til under 2k hvis du regner med vannblokk til gpu.

 

 

Hvilket tror du er best til Antec 902 da? Mist single, dual eller triple?

Lenke til kommentar
Du kan plassere radiatoren ved brønnene i front slik som her. Ellers er det vel ikke så lett med intern trippelradiator i antec 902.

 

Men hva med feks en dual radiator i front, og en singel bak da? Btw noen som kan prøve å lage handleliste til et komplett vannkjøingssett som ville holdt? eller blir det best å kjøpe MIST Economy Dual(+singel radiator)/triple + hd 5970 blokk?

 

Er det forresten nødvendig med trippel radiator?

 

 

Edit: Fant kjøleblokk til 5970, koster 995DK på coolerkit.dk

http://www.coolerkit.dk/ek___fc5970___acetal-p-1359.html vil den passe til MIST systemet?

Endret av Zero-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...