Gå til innhold

Mediatomb som startup service?


Anbefalte innlegg

Er fornøyd med en meget informativ tittel.

 

Som sagt, jeg lurer på hvordan jeg får mediatomb til å starte som en "service"? Med det mener jeg at det kjører i bakgrunnen når jeg starter maskinen min. Slik det gjøres nå må jeg logge inn via putty\ssh, logge på root og enkelt å greit skrive mediatomb. Dette låser selvfølgelig hele putty vinduet til denne applikasjonen og avsluttes vinduet går mediatomb ned.

 

Maskinen kjører nyeste ubuntu server og jeg konfiguerer gjennom ssh. Altså jeg vil gjerne ha kommandoer og ikke "desktop forklaringer". Noen som kan hjelpe meg?

 

 

-LC

Endret av Liquid Crystal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om du kan få det til å starte ved boot, men du kan jo alltids bruke "screen".

Start med å skrive screen, da kommer det litt info som forsvinner om du trykker space eller enter, så starter du mediatomb der, og trykker CTRL+A+D.

Da vil det kjøre i bakgrunnen og du kan stenge putty uten at programmet avsluttes

Lenke til kommentar

Fikset problemet med at mediatomb ikke ville starte fra init.d. Litt ihvertfall. Nå får jeg ikke [fail], men isteden [ok]. Dette hjelper lite da ps3'en min ikke vil finne serveren om jeg gjør det slik. Kan fortsatt finne serveren min om jeg bare kjører kommandoen "mediatomb" fra root user.

 

Noen som vet hva som kan være galt?

 

-LC

Lenke til kommentar

Comicz - ROOT (for the lulz ^^)

Jeg setter stor pris på forslaget ditt. Det er desverre litt sent. I ren frustrasjon gikk jeg grundig til verks og fjerne -alt- som het mediatomb. Selv etter reinstallasjon har jeg ikke noe i /etc/init.d/ som heter mediatomb, og trenger desverre hjelp til å opprette dette\denne (filen, mappen...hva ligger egentlig i init.d?).

Deretter gir jeg gladelig vekk utkommet av kommandoen

 

I know...it's kind of *facepalm*.

 

kpolberg - Skal prøve det så fort jeg får lov til å starte mediatomb via init.d. Ellers takk for svar.

Lenke til kommentar

Mediatomb startet automatisk i ubuntu 9.10 hos meg men det sluttet å funke etter siste kernel update.

 

Fikset det med å legge dette i /etc/rc.local (det funket ikke uten sleep).

 

sleep 10

/etc/init.d/mediatomb restart

exit 0

Endret av shaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...