Gå til innhold

Hærens Befalskole Hvilken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

jeg går siste året på vgs og er 18.

 

Jeg vet selv at jeg skal søke meg inn på befalskolen til hæren, men vet ikke hvor :S ?

 

Kan dere fortelle meg forskjellen på befalskolen på rena vs. GSV eksempelvis.

 

Og hva gjør man på befalskolen? (selvfølgelig har jeg lest håndboken, men vil høre andres befalers meninger)

 

takk for svar!

 

Har du forsøkt å lese om dette på Forsvarets offisielle nettsider?

 

http://www.mil.no/felles/fms/utdanning/sta...ing/befalskole/

Lenke til kommentar
Hei

jeg går siste året på vgs og er 18.

 

Jeg vet selv at jeg skal søke meg inn på befalskolen til hæren, men vet ikke hvor :S ?

 

Kan dere fortelle meg forskjellen på befalskolen på rena vs. GSV eksempelvis.

 

Og hva gjør man på befalskolen? (selvfølgelig har jeg lest håndboken, men vil høre andres befalers meninger)

 

takk for svar!

 

Har du forsøkt å lese om dette på Forsvarets offisielle nettsider?

 

http://www.mil.no/felles/fms/utdanning/sta...ing/befalskole/

 

Har selvsagt sett på det, og lest veldig mye på mil sine sider. Men vil gjerne ha andres oppfatning om hva man gjør her, hvor ofte man får perm, hva undervisningen går ut på og andre ting ved BS

 

Så dere som eks. har vært på GSV fortell hvordan hverdagen er her!

Lenke til kommentar
Hei

jeg går siste året på vgs og er 18.

 

Jeg vet selv at jeg skal søke meg inn på befalskolen til hæren, men vet ikke hvor :S ?

 

Kan dere fortelle meg forskjellen på befalskolen på rena vs. GSV eksempelvis.

 

Og hva gjør man på befalskolen? (selvfølgelig har jeg lest håndboken, men vil høre andres befalers meninger)

 

takk for svar!

Forskjellen på befalskolen på gsv og rena? den tok jeg ikke helt. Hærens befalskole er på Rena...

 

På befalskolen utdanner man seg til å bli sersjant(seff:P), i utdanningsåret betyr det at du gjennomgår et intensivt år som er mye bedre enn det vanlige menige får gjennom sitt år(seff:P). Budsjettet en befalselev får per hode er mange ganger høyere enn det de menige har og dermed en mye bedre utdannelse. Du får også det beste befalet som instruktører. Men vær forberedt på en del kveldstjeneste og at du MÅ prestere høyt innenfor alt du får prøvd og blir utdannet i. Det spesifikke du gjør kommer an på hvilken avdeling du får utdannelsen din i og hvor du skal tjenesttegjøre i pliktåret ditt.

Lenke til kommentar

For det første: Du søker, forsvaret velger.

For det andre: Linja på rena er én av mange linjer på HBS. BS-elevene der tjenestegjør vel i all hovedsak ved HTTS i praksisåret også. Noen tjenestegjør muligens andre steder (f. eks. panser), men da vil jeg tro det stort sett er som spesialistbefal.

Lenke til kommentar
På befalskolen utdanner man seg til å bli sersjant(seff:P), i utdanningsåret betyr det at du gjennomgår et intensivt år som er mye bedre enn det vanlige menige får gjennom sitt år(seff:P). Budsjettet en befalselev får per hode er mange ganger høyere enn det de menige har og dermed en mye bedre utdannelse. Du får også det beste befalet som instruktører. Men vær forberedt på en del kveldstjeneste og at du MÅ prestere høyt innenfor alt du får prøvd og blir utdannet i. Det spesifikke du gjør kommer an på hvilken avdeling du får utdannelsen din i og hvor du skal tjenesttegjøre i pliktåret ditt.

Første året er det 18.40kr mer ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...