Gå til innhold

Handle fra utenlandsk webshop. Noen med tips/erfaringer?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Regner med det er greit å spørre her siden det gjelder elektroniske komponenter og webshoperfaringer.

 

Har tenkt å estatte den gamle radio/kassett-spilleren i bilen med en radio/cd - spiller som også kan spille mp3, og så for meg denne Pioneer modellen som de selger på Komplett for kr 3 635,-

 

Sjekket prisene på webshopper i bl.a. usa, england og tyskland, og fant raskt ut at bilstereo var mye billigere der. Se bare her. Samme spiller, men til £ 161,69 ekslusiv vat (engelsk mva tror jeg, skal jo ikke betale denne dersom man handler fra et land utenfor eu).

 

Selv om man legger på frakt, fortollingsgebyr og norsk mva vil den jo bli mye billigere enn å kjøpe fra norske webshopper.

Hvis jeg ikke er helt på viddene nå så vil den koste ca. 2 200 i norge (161,69 x 11 x 1,24). Med frakt på et par hundre + fortollingsgebyr på 150 vil den allikevel være kr 1 000,- billigere enn på komplett. (Selv med den engelske mva'en vil den være mye billigere !!)

 

Er dette for godt til å være sant og det er en avgift e.l. jeg har glemt her, eller kan jeg bare kjøre på og bestille?

 

Noen med erfaringer omkring kjøp av elektroniske komponenter fra utlandet og som har noen gode tips?

 

Er nybegynner på bilstereo, så jeg ville sette pris på tips til valg av webshop, cd-spiller, forsterker, høyttalere eller kabler også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, og takk for tilbakemeldinger.

 

Jo, garanti blir nok vanskelig. Får bare satse på at jeg er heldig og slipper å måtte rote med det.

 

Moms på frakt hadde jeg glemt ja. (Burde vel tenkt meg at staten skulle tjene på den også ;-). Blir vel ikke den største utgiftsposten, men greit å få med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...