Gå til innhold

Horisontale streker kommer tilfeldig HD4770


Ståle

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et XFX HD4770 for jeg trengte et nytt skjermkort i begynnelsen av Juli.

 

Det funket fett, og taklet BF2 og CoD4 på høyere oppløsning enn 8400GS i laptoppen klarte. Så, etter et par måneder, begynte det å dukke opp masse streker i logon skjermen i Vista. Det spredte seg, og begynte å dukke opp i andre programmer.

 

Det er altså streker som kommer frem i feks msn-vinduet, følger vinduet når jeg drar det rundt. Men hvis jeg skriver noe, forsvinner de.

 

Jeg trodde det kunne være støv, men den var nesten helt rein inni.

Jeg reformaterte, og hev samtidig innpå W7. Driverene lastet jeg ned fra XFX sin side. Alt funket bra. Helt til nå. Nå har det begynt å skje igjen.

Jeg prøvde noen vanlige drivere, helt nye. Men er der fremdeles.

 

Musepekeren legger seg oppå strekene.

 

Noen som har sett det før?

 

 

 

 

Jeg har også problemer med oppsettet mitt med 2 skjermer. Avogtil faller Acer x243HQ skjermen ut, som er primærskjermen, og den sier Input out of range, mens sekundærskjermen funker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hei, kan være 2 grunner til at skjermkoret ditt oppfører seg sånn;

 

1. varmeproblemer, for trangt kabinett etc.

 

2. Du kan ha brudd i skjermkortet, dette kan du finne ut av ved å bevege litt på skjermkortet når du får skurring, og se om de blir litt bedre, om du har brudd er det bare å levere kortet tilbake, fra der du kjøpte det og få et nytt tilbake.

Lenke til kommentar
Problemene oppstår bare kaldstarter, da når rommet er rundt 17 grader. Har ellers ingen problemer i spill feks.

 

Skal prøve å bevege skjermkortet neste gang det skjer.

Det skjedde ingenting når jeg prøvde uten at problemet var der ihvertfall.

 

 

:)

Kan vel si at jeg nesten har samme problem som deg med mitt 4870x2.

Men det er Driver feil så vidt jeg vet for min del.

 

Gjelder kunn bare i enkelte spill, men ganske irriterende i de spillene det gjelder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Nå har det ikke skjedd på en stund. Men begynte igjen igår.

Kaldstartet maskinen ifra hvilemodus, og det kom streker på random steder.

Måtte restarte for å få det vekk.

 

Idag kaldstartet jeg maskinen ifra hvilemodus igjen, og ble møtt med dette skjermbildet. Hele PCen var uresponsiv.

 

post-80362-1274686502,4778_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Åssen strømforsyning har du?

OCZ StealthXStream 500W

 

 

Jeg har sett sånt før. Hadde flere kort med slike feil på 90 tallet og det var hardware feil på dem.

Iogmed dette er et problem som kommer og går, blir det kanskje litt vanskelig for dem å teste det. Kanskje det funker, kanskje det ikke funker akkurat når de tester.

Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Hei, mens du venter kan du jo prøve å laste ned Rivatuner og klokke det ned litt (ev. skru opp volten litt, men dette må du kanskje flashe bios for å gjøre og siden du muligens får et nytt skjermkort ville jeg holdt meg unna dette). Noen ATI kort som har hatt problemer med at de er klokket for høyt med for lite volt.

{Reactions}

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...