Gå til innhold

Cod MW2 - kommer ikke online


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg ps3 med cod mw2, og vil spille online, men det funker ikke, og det synes jeg er jævlig rart. Jeg er koblet til internett, kommer inn på google, youtube osv. via ps3's nettbrowser så det er ikke noe med internettforbindelsen.

 

Når jeg trykker "go online" eller no, står det:

 

connecting to matchmaker server

updating ranks

fetching playlists

 

Og slik står det til jeg avbryter.

 

Har testet internettforbindelsen (i nettverksinstillinger), der står det at alt er greit (prøver jeg å gå online etter at jeg har gjennomført internetttest, kommer bare "connecting to matchmaker server" første gang jeg prøver, men om jeg trykker på runding og prøver igjen er updating ranks og fetching playlist der igjen)

 

Har også hørt med en kompis, det funker hos han.

 

 

Noen som har peil på hva dette kan være? har googla litt, ser ut som om dette har skjedd før og at det da gjaldt alle ps3 brukere, men siden det funker hos kompisen min... :S

 

Please, hjelp! :cry:

Endret av Bebbey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hvordan gjøres det?

 

Håper det er løsningen! :D

Først må du finne ut hvilken router du har. Når du har funnet ut av det går du til:

http://www.portforward.com/english/routers...routerindex.htm

 

Så står det der hvordan du åpner opp port. Mw2 krever ingen porter (iallefall ikke PC versjonen), men om det er anderledes på PS3 vet jeg ikke, vet heller ikke hvilke porter det isåfall kreves. Men aktiver "UpPn" på routern om den er deaktivert :)

Lenke til kommentar

Hmm...UpPn var visst aktivert allikevel (både trådløst og kablet).

 

Jeg har en RAVO router...ser ikke ut som om det programmet støtter den routeren :(

 

EDIT: Og det fungerer ikke å koble ps3 til router, får samme problem da som når jeg prøver med trådløst. Men det er vel logisk, er det et routerproblem gjelder det vel både trådløst som med kabel.

 

Så...leste i en annen post hvilke porter som måtte være åpne for PS Network og en side hvor man kunne sjekke, men jeg får bare "timeout" når jeg prøver ulike porter.

 

Har absolutt null peiling på router og slikt, så aner ikke hva jeg skal gjøre, hvordan jeg får åpna de ulike portene som trengs for å spille osv. Hadde satt veldig stor pris på hjelp her... :hm:

Endret av Bebbey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...