Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

lav hastighet med nextgentel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er dritt fra next gentel

 

Betaler 670 kr i måneden med linje tilleg blir det omlag 700 kr.

Du ser farten vi får på innlegget over.

 

670,- finner jeg ingen steder på prislisten.

20mbit koster 448,- plus evt linjeleie på 79,-

 

Men som det er foreslått flere ganger her så anbefales det å ta en telefon når problemene oppstår, har alltid fått hjelp så lenge man forholder seg serriøst til kundebehandleren,

Lenke til kommentar
Så må jeg ha fiber da? Er det kart over hvor dette er bygget ut i oslo?

 

Ikke nødvendig vis.

Fiber til veggen er stort sett unødvendig, dersom du ikke har behov for en veldig bra uppload. Canal digital har fiber, men ikke hjem til veggen din. Fra skapet er det COAX og dette gjør at du enkelt både kan ha TV,Internett og Telefon gjennom samme boks. Ellers så er det fiber fra skapet slik jeg har forstått det, det betyr at du ikke vil ha problemer med dårlig ping under stor nettrafikk å samtidig en stabil og rask linje.

COAX er delvis begrenset på uppload siden, jeg har det som er best (ca 5Mb/s UPPLOAD) Vet ikke hvor terskelen ligger, men vil tro du kan få mer enn dette også gjennom COAX.

Ellers så er det stort sett ikke noen begrensinger for DOWNLOAD hastighet i COAX kabelen. Teoretisk vil du kunne få MANGE 1000Mb/s (Gb/s) gjennom denne kabelen, så et slikt nett er veldig fremtidsrettet også.

 

Her er hvordan jeg har forstått koblingen til canal digital der hvor jeg bor:

Huset ->(COAX) BOX/SKAPET -> (FIBER) Servere/sentral -> (FIBER) Verden

 

Dersom dere sliter med dårlig og ustabilt nett gjennom ADSL vil jeg råde dere til å ringe f.eks canal-digital å høre hva de kan levere hos deg og høre hva det vil koste å installere dette ++

www.canaldigital.no

 

Edit: http://www.canaldigital.no/Bredband-og-telefoni/Bredband/

Her ser du de forskjellige hastighetene.. 12/2,5mbps koster 447kr f.eks

Endret av SLiks
Lenke til kommentar
Du kan ikke gi navnet da? Så vi andre som sliter med servicen kan snakke med en som klarer å løse noe i løpet av 10 min. Hver gang vi har ringt har vi snakket i over 20 min og ender med at vi går drit lei og legger på.

Det er Kim jeg har snakket med tidligere på kundesupporten til NGT, og selv om kapaks sier 1,2MB hos meg har vi funnet ut at linjen virker fint med høyere hastigheter, for han målte støynivået og satte opp hastigheten mens jeg hadde han på tråden. Glemte å svare tidligere:)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

i helgene og stort sett på dagen så laster jeg ned med 250kbs. og om kveldene i uke dager 1.mb så er det ikke nextgentel sin feil. så er det vel mastene som ikke tåler at flere er på og jeg bor 2.2m fra sentral. 0,4mm.

Lenke til kommentar

i helgene og stort sett på dagen så laster jeg ned med 250kbs. og om kveldene i uke dager 1.mb så er det ikke nextgentel sin feil. så er det vel mastene som ikke tåler at flere er på og jeg bor 2.2m fra sentral. 0,4mm.

 

Den er veldig kjedelig, og når linja er så lang med så dårlig kvalitet på kobberet går det som oftest den veien høna sparker.

 

Jeg var borti en person som hadde en linje på 2,6 km og 0,4 mm kobbertykkelse. Vedkommende fikk veldig dårlig hastighet og slet med hastigheten over tid rett og slett pga. linjekvaliteten.

 

Det gir knapt mer enn 2-3 Mbps på en slik linje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...