Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Powertech VDSL2 - erfaringer?


Gjest Slettet+25fdg

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+25fdg

Hei!

 

Har noen av dere erfaringer med Powertech VDSL2? Fortell gjerne om avstanden du har til sentralen og hvilken hastighet du får, stabilitet, og hva slags modem de har gitt deg.

 

Selv har jeg en avstand på rundt 1300 meter til sentralen, og de tilbyr meg 15-30Mbps. Vurderer å gå over fra ADSL2+ fordi det er mulighet for litt mer opphastighet enn 1Mbps, som jeg har i dag.

 

Alle svar mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Har noen av dere erfaringer med Powertech VDSL2? Fortell gjerne om avstanden du har til sentralen og hvilken hastighet du får, stabilitet, og hva slags modem de har gitt deg.

 

Selv har jeg en avstand på rundt 1300 meter til sentralen, og de tilbyr meg 15-30Mbps. Vurderer å gå over fra ADSL2+ fordi det er mulighet for litt mer opphastighet enn 1Mbps, som jeg har i dag.

 

Alle svar mottas med takk!

 

Hei!

 

Det er nok bare en ting jeg kan si med sikkerhet, og det er at det vil være ingen eller marginal økning i nedhastigheten du vil kunne få på vdsl2 fremfor adsl2+.

 

Uthastigheten din kan dog bli bedre, uten at jeg vil garantere deg noe her heller.

 

En av våre egne ansatte er på 1268 meter fra sentralen og får 19912kbps ned og 2661kbps opp. Han gikk ikke nevneverdig opp i nedhastighet, men gikk fra 1200kbps til 2661kbps i uthastighet. Noe som er en fin økning.

 

 

MVH

Truls Karlsen

PowerTech Leveranse & Drift

Endret av prefect
Lenke til kommentar

Har vært kunde hos Start bredbånd, ny Powertech i snart et år. Er ca 8-1000 m unna sentralen og får bare 6 Mbit/s. Har også problemer med ruteren da den restarter seg helt tilfeldig til tider. Snakket mye med support og det eneste de gjør er å restarte linjen min, da har jeg ca 12-13 Mbit/s hastighet i 1-3 timer før den faller ned til 6 Mbit/s.

 

Spurte om en ny ruter, og det fikk jeg, men samme merke og modell og den later også til å restarte seg flere ganger i løpet av dagen.

 

Når jeg nå går på Powertech.nos hjemmesider og taster inn telefonnummeret står det:

Vi kan levere 20 til 25 Mbit ADSL og 20 til 50 Mbit VDSL til XXXXXXXXXXX

 

Ruter:

THOMSON TG585 v7

 

Bildet:

Uten_navn6.png

Lenke til kommentar
Har vært kunde hos Start bredbånd, ny Powertech i snart et år. Er ca 8-1000 m unna sentralen og får bare 6 Mbit/s. Har også problemer med ruteren da den restarter seg helt tilfeldig til tider. Snakket mye med support og det eneste de gjør er å restarte linjen min, da har jeg ca 12-13 Mbit/s hastighet i 1-3 timer før den faller ned til 6 Mbit/s.

 

Spurte om en ny ruter, og det fikk jeg, men samme merke og modell og den later også til å restarte seg flere ganger i løpet av dagen.

 

Når jeg nå går på Powertech.nos hjemmesider og taster inn telefonnummeret står det:

Vi kan levere 20 til 25 Mbit ADSL og 20 til 50 Mbit VDSL til XXXXXXXXXXX

 

Ruter:

THOMSON TG585 v7

 

Bildet:

Uten_navn6.png

Har nøyaktig samme situasjon som deg, dog står det at de kan levere 15 til 20 adsl og 15 til 30 vdsl2. Truls, kunne vært greit med en oppklaring ang. dette.

Lenke til kommentar
Hvilket modem blir sendt ut av PowerTech til VDSL2-kunder?

 

Inteno X5671B

 

Har vært kunde hos Start bredbånd, ny Powertech i snart et år. Er ca 8-1000 m unna sentralen og får bare 6 Mbit/s. Har også problemer med ruteren da den restarter seg helt tilfeldig til tider. Snakket mye med support og det eneste de gjør er å restarte linjen min, da har jeg ca 12-13 Mbit/s hastighet i 1-3 timer før den faller ned til 6 Mbit/s.

 

Jeg gjorde nå endringer i modemet ditt som bør gjøre susen. Ta dog kontakt med [email protected] eller 02375 for support i fremtiden.

 

Vi kan levere 20 til 25 Mbit ADSL og 20 til 50 Mbit VDSL til XXXXXXXXXXX

 

Dekningssøk gir selvfølgelig bare en pekepinn.

Lenke til kommentar
Hvilket modem blir sendt ut av PowerTech til VDSL2-kunder?

 

Inteno X5671B

 

Har vært kunde hos Start bredbånd, ny Powertech i snart et år. Er ca 8-1000 m unna sentralen og får bare 6 Mbit/s. Har også problemer med ruteren da den restarter seg helt tilfeldig til tider. Snakket mye med support og det eneste de gjør er å restarte linjen min, da har jeg ca 12-13 Mbit/s hastighet i 1-3 timer før den faller ned til 6 Mbit/s.

 

Jeg gjorde nå endringer i modemet ditt som bør gjøre susen. Ta dog kontakt med [email protected] eller 02375 for support i fremtiden.

 

Vi kan levere 20 til 25 Mbit ADSL og 20 til 50 Mbit VDSL til XXXXXXXXXXX

 

Dekningssøk gir selvfølgelig bare en pekepinn.

 

 

Tusen takk, utrolig bra support (spesielt i forhold til Start Bredbånd, vet ikke om det fortsatt er samme kundeservice, men dette var overraskende positivt og rask!)

Endret av evilleader360
Lenke til kommentar
Hvilket modem blir sendt ut av PowerTech til VDSL2-kunder?

 

Inteno X5671B

 

Har vært kunde hos Start bredbånd, ny Powertech i snart et år. Er ca 8-1000 m unna sentralen og får bare 6 Mbit/s. Har også problemer med ruteren da den restarter seg helt tilfeldig til tider. Snakket mye med support og det eneste de gjør er å restarte linjen min, da har jeg ca 12-13 Mbit/s hastighet i 1-3 timer før den faller ned til 6 Mbit/s.

 

Jeg gjorde nå endringer i modemet ditt som bør gjøre susen. Ta dog kontakt med [email protected] eller 02375 for support i fremtiden.

 

Vi kan levere 20 til 25 Mbit ADSL og 20 til 50 Mbit VDSL til XXXXXXXXXXX

 

Dekningssøk gir selvfølgelig bare en pekepinn.

 

 

Tusen takk, utrolig bra support (spesielt i forhold til Start Bredbånd, vet ikke om det fortsatt er samme kundeservice, men dette var overraskende positivt og rask!)

 

Er jo et svar på et forum, kundeservice måles på mange felt deriblant svarstid. Så får dere vurdere det _etter_ linjen er levert om det er god kundeservice på selskapet man benytter.

Sier ingenting negativt om Powertech her, kjenner ikke til de.

Lenke til kommentar
Hvilket modem blir sendt ut av PowerTech til VDSL2-kunder?

 

Inteno X5671B

 

Har vært kunde hos Start bredbånd, ny Powertech i snart et år. Er ca 8-1000 m unna sentralen og får bare 6 Mbit/s. Har også problemer med ruteren da den restarter seg helt tilfeldig til tider. Snakket mye med support og det eneste de gjør er å restarte linjen min, da har jeg ca 12-13 Mbit/s hastighet i 1-3 timer før den faller ned til 6 Mbit/s.

 

Jeg gjorde nå endringer i modemet ditt som bør gjøre susen. Ta dog kontakt med [email protected] eller 02375 for support i fremtiden.

 

Vi kan levere 20 til 25 Mbit ADSL og 20 til 50 Mbit VDSL til XXXXXXXXXXX

 

Dekningssøk gir selvfølgelig bare en pekepinn.

 

 

Tusen takk, utrolig bra support (spesielt i forhold til Start Bredbånd, vet ikke om det fortsatt er samme kundeservice, men dette var overraskende positivt og rask!)

 

Wow.. jeg har slitt med akkurat samme problem som deg i 6mnd.. Klagde (før de ble slått sammen med powertech), og da sendte de meg bare et likt nytt modem (som jeg aldri henta ettersom det ikke virka som det var noe galt med akkurat det modemet, men eller modellen/innstillinger).

 

Tror jeg skal sende en mail til support med en gang. Hørte med dem om VDSL, ettersom jeg tenkte at kanskje det modemet var mer stabilt.. men om hastigheten ikke er noe særlig mer, og det er mulig å fikse modemet, så hadde det vært best!

 

Slutta modemet å restarte seg i hytt og pine også? (har samme problem)

Lenke til kommentar
Hvilket modem blir sendt ut av PowerTech til VDSL2-kunder?

 

Inteno X5671B

 

Har vært kunde hos Start bredbånd, ny Powertech i snart et år. Er ca 8-1000 m unna sentralen og får bare 6 Mbit/s. Har også problemer med ruteren da den restarter seg helt tilfeldig til tider. Snakket mye med support og det eneste de gjør er å restarte linjen min, da har jeg ca 12-13 Mbit/s hastighet i 1-3 timer før den faller ned til 6 Mbit/s.

 

Jeg gjorde nå endringer i modemet ditt som bør gjøre susen. Ta dog kontakt med [email protected] eller 02375 for support i fremtiden.

 

Vi kan levere 20 til 25 Mbit ADSL og 20 til 50 Mbit VDSL til XXXXXXXXXXX

 

Dekningssøk gir selvfølgelig bare en pekepinn.

 

 

Tusen takk, utrolig bra support (spesielt i forhold til Start Bredbånd, vet ikke om det fortsatt er samme kundeservice, men dette var overraskende positivt og rask!)

 

Wow.. jeg har slitt med akkurat samme problem som deg i 6mnd.. Klagde (før de ble slått sammen med powertech), og da sendte de meg bare et likt nytt modem (som jeg aldri henta ettersom det ikke virka som det var noe galt med akkurat det modemet, men eller modellen/innstillinger).

 

Tror jeg skal sende en mail til support med en gang. Hørte med dem om VDSL, ettersom jeg tenkte at kanskje det modemet var mer stabilt.. men om hastigheten ikke er noe særlig mer, og det er mulig å fikse modemet, så hadde det vært best!

 

Slutta modemet å restarte seg i hytt og pine også? (har samme problem)

 

 

Har ikke restartet seg siden det ble "fikset". Sjekket ruter siden i dag og ser ut til at en nyere driverversjon ble installert på ruteren.

 

Hadde 15 mbit i hele igår, men ser ut til at det har falt ned til 5-6 mbit igjen....

Lenke til kommentar
Hvilket modem blir sendt ut av PowerTech til VDSL2-kunder?

 

Inteno X5671B

 

Har vært kunde hos Start bredbånd, ny Powertech i snart et år. Er ca 8-1000 m unna sentralen og får bare 6 Mbit/s. Har også problemer med ruteren da den restarter seg helt tilfeldig til tider. Snakket mye med support og det eneste de gjør er å restarte linjen min, da har jeg ca 12-13 Mbit/s hastighet i 1-3 timer før den faller ned til 6 Mbit/s.

 

Jeg gjorde nå endringer i modemet ditt som bør gjøre susen. Ta dog kontakt med [email protected] eller 02375 for support i fremtiden.

 

Vi kan levere 20 til 25 Mbit ADSL og 20 til 50 Mbit VDSL til XXXXXXXXXXX

 

Dekningssøk gir selvfølgelig bare en pekepinn.

 

 

Tusen takk, utrolig bra support (spesielt i forhold til Start Bredbånd, vet ikke om det fortsatt er samme kundeservice, men dette var overraskende positivt og rask!)

 

Wow.. jeg har slitt med akkurat samme problem som deg i 6mnd.. Klagde (før de ble slått sammen med powertech), og da sendte de meg bare et likt nytt modem (som jeg aldri henta ettersom det ikke virka som det var noe galt med akkurat det modemet, men eller modellen/innstillinger).

 

Tror jeg skal sende en mail til support med en gang. Hørte med dem om VDSL, ettersom jeg tenkte at kanskje det modemet var mer stabilt.. men om hastigheten ikke er noe særlig mer, og det er mulig å fikse modemet, så hadde det vært best!

 

Slutta modemet å restarte seg i hytt og pine også? (har samme problem)

 

 

Har ikke restartet seg siden det ble "fikset". Sjekket ruter siden i dag og ser ut til at en nyere driverversjon ble installert på ruteren.

 

Hadde 15 mbit i hele igår, men ser ut til at det har falt ned til 5-6 mbit igjen....

 

De har ihvertfall sendt en ny ruter til meg, så da blir det å se på mandag om jeg får skikkelig hastighet, og om ruteren restarter eller ikke...

 

Nå har jeg forresten bestillt fiber 30/30 fra viken fibernett til 699, får det levert til uka :yes:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvilken versjon kjører deres TG585 v7 router på etter at den er oppgradert?

 

Jeg sendte mail om problemet med restarts 7. januar. Fikk til svar om at de skulle prøve å oppgradere. Ettersom jeg ikke kunne se noen endring på routeren (og fremdeles led av hyppige restarts) sendte jeg ny mail 17. jan med spørsmål om de hadde sett på saken. Fikk til svar om at det skulle sjekkes. Nå en uke etter at det ble sagt, så har jeg fremdeles samme problemet, og har ikke hørt noe mer.

 

What to do.. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet-eaUrGJlHSP

En ikke-ansatt, ikke-affiliert kunde her, som vil kime inn med sine erfaringer...

 

Det var tid for å bestille bredbånd til den nye leiligheten, og siden jeg har fulgt @ArnsteinLarsen på Twitter sjekket jeg Start.no og så de hadde VDSL2 i Oslo-området og Tønsberg. MEN de var kjøpt opp av Powertech.

 

Jeg ble glad for dette, siden Start.no Bredbånd var et nytt navn i markedet og Powertech er skikkelig "old-school" hvis du regner i Internett-tid.

 

Jeg har nå vært kunde i et halvt års tid og er veldig fornøyd - er mellom 800 og 1200 meter fra sentralen (husker ikke helt) i Tønsberg sentrum og får stort sett 38-40 Mbit ned. Jeg har aldri hatt under 13 Mbit opp, som er en velkommen forandring fra ADSL2+ på 1-2 Mbit.

 

Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med er at Powertech ikke tillater login til Inteno-ruteren for å forandre SSID og passord på WLANet. Aller helst skulle jeg hatt Inteno-ruteren i pass-through modus, som et passivt modem, for å la min egen WLAN-ruter med Tomato firmware styre det lokale nettverket med tanke på SSID, QoS, DNS o.l.

 

Dette gjør at jeg har min pålitelige WRT54GL som trådløs ruter, og WLAN på Inteno'en er permanent av. Noe som kan skape problemer med innkommende pakker siden WRT'en ikke har en ekstern adresse og uPnP ikke fungerer skikkelig gjennom det ekstra laget med ruting.

 

Bortsett fra dette; når jeg har hatt kontakt med kundeservice har de vært mer enn forventet behjelpelige, høflige og kjappe. Powertech sier fra i god tid om forventede driftsstopp på sine hjemmesider og Twitter, og i det ene tilfellet nettet gikk ned uventet fikk jeg god informasjon om hva som var feil, hvor feilen lå og hvor lenge de antok det ville være nede. Linjen kom opp igjen mens jeg var på tråden med dem, så de er også dyktige til å håndtere uventede feil.

 

Kort oppsummert: Jeg angrer ikke på valget av Powertech, men de kunne godt latt kunder ha ruteren i pass-through modus så oss mer erfarne folk kunne kjørt ting slik de ville ;)

Endret av Slettet-eaUrGJlHSP
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bestilte powertech i dag. Bor på solli plass i Oslo. 130m fra sentralen! Det blir spennende å se i løpet av juni hvordan hastighet det blir og når de klarer å levere:)

 

Kunne få opp mot 70-80mbit\20mbit

Hei.

 

Vi er dessverre litt forsinket med utbyggingen av sentralen som Solli Plass er tilknyttet, som du kanskje vet. Men fikk nettopp opp en kunde som bor litt lengre unna sentralen sin enn deg, og denne kunden endte på 100,01 mbps ned og 52mbps opp. Så blir bra når det kommer!

 

Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med er at Powertech ikke tillater login til Inteno-ruteren for å forandre SSID og passord på WLANet. Aller helst skulle jeg hatt Inteno-ruteren i pass-through modus, som et passivt modem, for å la min egen WLAN-ruter med Tomato firmware styre det lokale nettverket med tanke på SSID, QoS, DNS o.l.

Her er det en misforståelse ute og går, brukernavn og passord for pålogging på modemet ditt finner du på min side. Dette brukernavnet og passordet er nok for å kunne endre alle LAN-innstillinger (inkludert trådløs SSID og kryptering/krypteringsnøkkel). Det vi ikke gir ut er passord som gir tilgang til WAN-innstillinger på modemet - og noe du trenger for å sette ruteren i bridge-mode. Vi holder på med et system for å kunne tilby dette for kunder, men dette er ikke på plass enda - så inntil videre må du leve med at modemet ditt NATer.

 

MVH

Truls Viddal Karlsen

PowerTech Leveranse & Drift

Lenke til kommentar

Jeg bestilte powertech i dag. Bor på solli plass i Oslo. 130m fra sentralen! Det blir spennende å se i løpet av juni hvordan hastighet det blir og når de klarer å levere:)

 

Kunne få opp mot 70-80mbit\20mbit

 

Hei.

 

Vi er dessverre litt forsinket med utbyggingen av sentralen som Solli Plass er tilknyttet, som du kanskje vet. Men fikk nettopp opp en kunde som bor litt lengre unna sentralen sin enn deg, og denne kunden endte på 100,01 mbps ned og 52mbps opp. Så blir bra når det kommer!

 

 

MVH

Truls Viddal Karlsen

PowerTech Leveranse & Drift

 

Hmm hvilken fart leverer dere egentlig? Er det slik at det er vdsl2 med "fri fart" ser på hjemmesiden til powertch at der er 50/20 men Truls kommer med eks. 100/50 og Tim sier 70/20.

 

Jeg vet regner med at det var opptil 50/20 da det kommer annpå linjelengde og alt det derre men ble litt usikker :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...