Gå til innhold

[Løst]Ny gamer pc


Anbefalte innlegg

Eg skal kjøpe ny pc etter min gamle er heilt på tryne når det kjem til spill.

Den nye eg skal kjøpe er "pc i deler" frå Komplett.no

Men skal eg velge mellom Amd elr Intel? dataen skal bli brukt til Call of duty Modern Warfare 1/2, age og conan og diverse andre spill.

Valget står mellom:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344159

 

eller

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326294

 

så kalla er best av dei to til gaming ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror jeg ville gått for den første, AMD pcn, du linker til. 4890 er jo et bedre kort enn 260 ? Eller er jeg helt på jordet nå ?

 

Nei eg trur det samme om skjermkorta, att det første er bedre, men trur det andre skal funke greit og :D

men med tanke på prosessorene, kalla er best til gaming?

Lenke til kommentar

Ville nok gått for amd oppsettet. Amd gir mye for pengene i mid- segmentet.

 

Btw. Typisk tegn på at dette er en "pakke-pc" to stk 500gb harddisker. Dette er jo dyrere enn 1 stk 1 tb disk. I tillegg er det vell ikke Hitachi som det går mest av... :p

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Ville nok gått for amd oppsettet. Amd gir mye for pengene i mid- segmentet.

 

Btw. Typisk tegn på at dette er en "pakke-pc" to stk 500gb harddisker. Dette er jo dyrere enn 1 stk 1 tb disk. I tillegg er det vell ikke Hitachi som det går mest av... :p

 

Med tanke på at maskinen omtrent berre skal bli brukt til gaming, ville du fortsatt gått for amd?

Lenke til kommentar
Ville nok gått for amd oppsettet. Amd gir mye for pengene i mid- segmentet.

 

Btw. Typisk tegn på at dette er en "pakke-pc" to stk 500gb harddisker. Dette er jo dyrere enn 1 stk 1 tb disk. I tillegg er det vell ikke Hitachi som det går mest av... :p

 

Med tanke på at maskinen omtrent berre skal bli brukt til gaming, ville du fortsatt gått for amd?

Det er pluss og minus med begge oppsettene. Det gjelder bare å finne det oppsettet med flest plusser.

 

Intel:

 

- Liker ikke GTX 260, eller nvidia generelt. Føler de ligger litt bakpå.

- Bra strømforsyning.

- Solid prosessor.

 

AMD:

 

- Kjedelig kabinett :p

- Veldig bra skjermkort. Yter bedre enn 5770...

- ddr 3 ram

 

Egentlig veldig lite forskjell på disse to oppsettene, men jeg ville nok valgt AMD pga skjermkort. Aller helst ville jeg valgt komponentene mine selv.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Ville nok gått for amd oppsettet. Amd gir mye for pengene i mid- segmentet.

 

Btw. Typisk tegn på at dette er en "pakke-pc" to stk 500gb harddisker. Dette er jo dyrere enn 1 stk 1 tb disk. I tillegg er det vell ikke Hitachi som det går mest av... :p

 

Med tanke på at maskinen omtrent berre skal bli brukt til gaming, ville du fortsatt gått for amd?

Det er pluss og minus med begge oppsettene. Det gjelder bare å finne det oppsettet med flest plusser.

 

Intel:

 

- Liker ikke GTX 260, eller nvidia generelt. Føler de ligger litt bakpå.

- Bra strømforsyning.

- Solid prosessor.

 

AMD:

 

- Kjedelig kabinett :p

- Veldig bra skjermkort. Yter bedre enn 5770...

- ddr 3 ram

 

Egentlig veldig lite forskjell på disse to oppsettene, men jeg ville nok valgt AMD pga skjermkort. Aller helst ville jeg valgt komponentene mine selv.

 

Kabinette er ikkje problem, for har eit par stk frå før som er finere :D

men synst eg har høyrt at ein ikkje i praksis kommer til å merke no særlig forskjell på ddr3 og ddr2 ram.

Lenke til kommentar
Kabinette er ikkje problem, for har eit par stk frå før som er finere :D

men synst eg har høyrt at ein ikkje i praksis kommer til å merke no særlig forskjell på ddr3 og ddr2 ram.

Til en viss grad. Du vil merke forskjell på pc-6400 og pc-12800 f.eks, men du vil nok ikke merke forskjell på noen få hundre mhz.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Kabinette er ikkje problem, for har eit par stk frå før som er finere :D

men synst eg har høyrt at ein ikkje i praksis kommer til å merke no særlig forskjell på ddr3 og ddr2 ram.

Til en viss grad. Du vil merke forskjell på pc-6400 og pc-12800 f.eks, men du vil nok ikke merke forskjell på noen få hundre mhz.

 

Oki, trur eg kommer til å gå for Intel :D

Takker for all respons/hjelp :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...