Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Søvnproblemer - Hjelp


Lindoniel

Anbefalte innlegg

Sliter en del med søvnproblemer. Har ikke sovet godt på ett par måneder nå, maks 2 timer om natta, og i går ble det ingenting. Jeg begynner å bli fryktelig lei. Fungerer greit nok, men det er ikke morsomt å gå rundt med søvnmangel hele tiden.

 

Har prøvd det meste jeg kan tenke meg (vil helst unngå et legebesøk):

 

- Legge meg til samme tid hver dag

- Mosjonere hver dag

- Legger meg i minimalt med klær og rett temperatur på rommet

- Alltid i eg mørkt rom

- Spiser ikke rett før jeg legger meg, og drikker ingenting som inneholder koffein eller alkohol

- Bruker ikke soverommet til annet enn å sove

- Prøvd diverse reseptfrie naturmidler som skal virke søvndyssende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørt at ZMA hjelper mot søvnproblemmer. ZMA inneholder Sink, magnesium og B6. Merket at jeg sov en dag ekstremt godt etter at jeg hadde intatt sjokoladefrø som inneholdt både sink og magnesium. Jeg pleier ofte å våke opp om natten og gå på dass, men når jeg stod opp den dagen var jeg ekstremt tissetrengt.

Lenke til kommentar

1. Du kan runke, slipper ut noen søvnvirkende stoffer i kroppen (?)

2. Du kan fokusere på en spesiell ting du har gjort den dagen. Har selv erfart at dersom du fokuserer på det at du skal sove kan det ta litt tid. Et godt tips er da å se på tv på senga, om det er mulig (men det har du sikkert prøvd)

Endret av fuzzyboots
Lenke til kommentar
1. Du kan runke, slipper ut noen søvnvirkende stoffer i kroppen (?)

 

Denne er prøvd ut, hjelper ikke. Problemet er ikke at jeg ikke bli søvning, problemet er at jeg ikke sovner allikevel.

 

2. Du kan fokusere på en spesiell ting du har gjort den dagen. Har selv erfart at dersom du fokuserer på det at du skal sove kan det ta litt tid. Et godt tips er da å se på tv på senga, om det er mulig (men det har du sikkert prøvd)

 

Prøvd ut dette også. Pleier ikke å fokusere på å sove uansett. Ligger somregel og tenker, leser en bok en time før el.

Lenke til kommentar

Oppsøk lege nå, er mye bedre å bli ferdig med det. Er du skikkelig uheldig blir du sendt videre fra lege til lege uten at de finner ut hva det er. Slik var det hvertfall med søvnproblemene mine, men nå som de endelig er løst så er det så sinnsykt deilig. Anbefaler sterkt og oppsøke en lege snarest mulig. Du kan jo alltids bare begynne med en telefon og kanskje du kan få noen tips der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...