BmOnline Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 (endret) <a href="http://support.microsoft.com/kb/929338" target="_blank" rel="nofollow">http://support.microsoft.com/kb/929338</a> Sorry.. Leste litt for lite av tråden.. Vanskelig å installere en sikkerhetsoppdatering når man ikke kommer inn i windows. Det beskriver problemet though. Løsning? Beats me.. Formatering? Hei! Det er lurt å gjøre en liten anstrengelse for de som bruker maskinen mye på nett. Ikke bruk adm kontoen mot nett. Lag deg en ny konto med begrenset tilgang, da vil ikke en hacker få så lett tilgang på følsomme områder. Dette er meget viktig. Og til slutt, installer dette gratisprogrammet, som jobber i 16 og 32 miljø. defrag.exe-. Den kan også benyttes i Vista. Men da må du vite hvordan du gjør det. Jeg har omtalt dette på en av sidene her inne. Som du kan lese mer om her: pagedef. http://bmonline.no/forum/viewforum.php?f=4...4b6df3a9c039336 Den fjerner endringer som skjer i registerfiler og alle andre steder. Meget profft. Laget av en russer. Den sjekker også pagesys.exe. Og den kan bli dyktig stor om den ikke blir defragmentert til tider. På en stor hd. 250 gb så blir den fort 2 mb. Men du kan også endre på størrelsen på bruken av den i kontrollpanel og system. Vennligst BmOnline Endret 1. januar 2010 av BmOnline
BmOnline Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 har samme problem.Finnes det andre alternativer? Maskinen fungerte greit før problemet. Hallo! Det er lurt å fjerne backup batteriet i HK. Da må du la det være ute i 60 sekunder. Men har du en bryter eller en bro du kan løfte av er jo det like greit i stedet for å pirke ut batt. Vennligst BmOnline
rep_berry Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 8. Shortly after the Copying Files stage, you will be required to reboot. (this will happen automatically – you will see a progress bar stating “Your computer will reboot in 15 seconds” 9. During the reboot, do not make the mistake of “pressing any key” to boot from the CD again! Setup will resume automatically with the standard billboard screens and you will notice Installing Windows is highlighted. Jeg kom til punkt 8, da restartet maskinen etter å ha "reparert" og alt så greit ut. Skulle jeg ikke trykke "boot fra cd"? Det var dumt for det gjorde jeg. Og nå ser det ut til at det er en helt ny installasjon på gang.. Fikk ihvertfall ikke noen blåskjerm nå, men 39 minutter med insatallasjon?? Forsvinner alle de gamle filene mine nå da eller?? Bekymret!
rep_berry Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 8. Shortly after the Copying Files stage, you will be required to reboot. (this will happen automatically – you will see a progress bar stating “Your computer will reboot in 15 seconds”9. During the reboot, do not make the mistake of “pressing any key” to boot from the CD again! Setup will resume automatically with the standard billboard screens and you will notice Installing Windows is highlighted. Jeg kom til punkt 8, da restartet maskinen etter å ha "reparert" og alt så greit ut. Skulle jeg ikke trykke "boot fra cd"? Det var dumt for det gjorde jeg. Og nå ser det ut til at det er en helt ny installasjon på gang.. Fikk ihvertfall ikke noen blåskjerm nå, men 39 minutter med insatallasjon?? Forsvinner alle de gamle filene mine nå da eller?? Bekymret! Jo der kom blåskjerm igjen..rakk ikke lese noe som helst.. men nå skjedde det under installasjon av enheter... 34 minutter av installasjonen?? Noen gode råd..?? Hvor har det blitt av de andre valgene under boot? Tenker på Sikker Modus etc. ?? Blir smårar
Pondus81 Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 Hmm.. Trykket du for andre gang var det ikke helt lurt nei. Mulig harddisken din nå er slettet. Lenge siden jeg har brukt XP så jeg er ikke sikker på om valgene kommer opp andre gang. Rart om den skulle begynne å installere sånn helt uten videre. Du kan ha ødelagt RAM i maskinen din. Det kan være derfor du får denne MEMORY_MANAGEMENT blåskjermen. Jeg har vært borti en del blåskjermer på diverse PCer og de fleste av de har vært relatert til RAM. Den feilmeldingen som er hyppigst er dog PFN_LIST_CORRUPT da, men siden du får denne feilmeldingen også under installasjon så er det nok ikke en softwarefeil. Sjekk med en og en RAM brikke i maskinen. Ikke morro å plages med PCer, men det forekommer dessverre feil på både OS og hardware!
rep_berry Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 Hmm.. Trykket du for andre gang var det ikke helt lurt nei. Mulig harddisken din nå er slettet. Lenge siden jeg har brukt XP så jeg er ikke sikker på om valgene kommer opp andre gang. Rart om den skulle begynne å installere sånn helt uten videre. Du kan ha ødelagt RAM i maskinen din. Det kan være derfor du får denne MEMORY_MANAGEMENT blåskjermen. Jeg har vært borti en del blåskjermer på diverse PCer og de fleste av de har vært relatert til RAM. Den feilmeldingen som er hyppigst er dog PFN_LIST_CORRUPT da, men siden du får denne feilmeldingen også under installasjon så er det nok ikke en softwarefeil. Sjekk med en og en RAM brikke i maskinen. Ikke morro å plages med PCer, men det forekommer dessverre feil på både OS og hardware! Men vil det hjelpe å ta ut en RAMbrikke nå som jeg har surret med CHDSK repair og det tullete XP prøver å innstallere seg på nytt?
BmOnline Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 (endret) Hmm.. Trykket du for andre gang var det ikke helt lurt nei. Mulig harddisken din nå er slettet. Lenge siden jeg har brukt XP så jeg er ikke sikker på om valgene kommer opp andre gang. Rart om den skulle begynne å installere sånn helt uten videre. Du kan ha ødelagt RAM i maskinen din. Det kan være derfor du får denne MEMORY_MANAGEMENT blåskjermen. Jeg har vært borti en del blåskjermer på diverse PCer og de fleste av de har vært relatert til RAM. Den feilmeldingen som er hyppigst er dog PFN_LIST_CORRUPT da, men siden du får denne feilmeldingen også under installasjon så er det nok ikke en softwarefeil. Sjekk med en og en RAM brikke i maskinen. Ikke morro å plages med PCer, men det forekommer dessverre feil på både OS og hardware! Men vil det hjelpe å ta ut en RAMbrikke nå som jeg har surret med CHDSK repair og det tullete XP prøver å innstallere seg på nytt? Hvis du abryter en installasjon, så vil den ikke tre i kraft. Så da har du det samme systemet som du hadde før du begynte. Det er lurt å følge nøye med når man skal kontrollere og finne ut feil på en pc. En arbeidsliste burde du ha, skriv ut en kopi av punktene før du begynner. Er alltid lurt. Ikke stol på at du skal huske 8-10 punkter utenat. Men du trykket på tasten for CD boot under 2. boot, noe du ikke skulle gjøre. Det som da skjer er at maskinen begynner på nytt med å installere filene som du gjorde 1. gangen. Husk det. Og da kan du igjen velge å trykke enter og så F8 for å bekrefte policy og så E for å reparer partisjon. Så vil maskinen gjøre det som den skulle, og da må du ikke trykke på noen tast etter at den har bootet. HUSK DET. For at en installasjon skal bli komplett så må windows boote 2 ganger, ergo er det håp at dine filer er intakt enn så lenge. Men du må ikke sove under en slik affære. Du må være lysvåken og ikke minst helt sikker på dette med å røre tastaturet og ikke røre det. Vennligst BmOnline ps: Jeg ser at du har fått bluescreen under installasjonen. Det tyder jo på at du har en hardware feil. Så prøv med å ta ut minnebrikker, ha bare 1 brikke i og start opp. Endret 1. januar 2010 av BmOnline
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå