Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen i windowsboot


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ett problem der PCen får Bluescreen mens windows begynner å loade. Pcen booter opp, windows ikonet kommer opp, men rett før den skal begynne å loade får jeg bluescreenen. Denne bluescreenen varer 0,3sek så jeg rekker aldri å se hva som står - så det som skjer er at pcen restarter og jeg er like langt igjen.

 

Problemet oppstod etter jeg flyttet pcen fra ett sted til ett annet, etter jeg flyttet pcen brukte jeg den ikke på veil 2uker - når jeg da koblet den til og bootet opp fikk jeg dette problemet.

 

Er det da hardisken som er herpa eller er det noen annen julemagisk løsning på dette? Har Windows XP.

 

Hva har jeg prøvd:

1. Gått inn på boot menu og start menu for å lete etter noe muffins

2. Googlet problemet, der jeg finner registreringsproblemer men tror ikke dette er grunnen.

3. Gått inn i pcen, sjekket ledninger og sett om alt er riktig

Endret av Optycal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å trykk pause/break på bluescreen.

 

Gå inn i bios og tilbakestill alle innstillinger, prøv også å "restarte" bios ved å trykke på den lille knappen på hovedkortet, eller ta ut og sett inn batteriet.

 

Ellers kan du prøve å sjekke at alt sitter fast i maskinen, fjerne litt støv, og blåse litt på rambrikka.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg ett problem der PCen får Bluescreen mens windows begynner å loade. Pcen booter opp, windows ikonet kommer opp, men rett før den skal begynne å loade får jeg bluescreenen. Denne bluescreenen varer 0,3sek så jeg rekker aldri å se hva som står - så det som skjer er at pcen restarter og jeg er like langt igjen.

 

Problemet oppstod etter jeg flyttet pcen fra ett sted til ett annet, etter jeg flyttet pcen brukte jeg den ikke på veil 2uker - når jeg da koblet den til og bootet opp fikk jeg dette problemet.

 

Er det da hardisken som er herpa eller er det noen annen julemagisk løsning på dette? Har Windows XP.

 

Hva har jeg prøvd:

1. Gått inn på boot menu og start menu for å lete etter noe muffins

2. Googlet problemet, der jeg finner registreringsproblemer men tror ikke dette er grunnen.

3. Gått inn i pcen, sjekket ledninger og sett om alt er riktig

 

Jeg har samme problemet.. og jeg prøvde å starte XP CD uten at jeg helt vet hva jeg gjør.

Har du kommet noe lengre med problemet ditt?

 

Hører gjerne

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg ett problem der PCen får Bluescreen mens windows begynner å loade. Pcen booter opp, windows ikonet kommer opp, men rett før den skal begynne å loade får jeg bluescreenen. Denne bluescreenen varer 0,3sek så jeg rekker aldri å se hva som står - så det som skjer er at pcen restarter og jeg er like langt igjen.

 

Problemet oppstod etter jeg flyttet pcen fra ett sted til ett annet, etter jeg flyttet pcen brukte jeg den ikke på veil 2uker - når jeg da koblet den til og bootet opp fikk jeg dette problemet.

 

Er det da hardisken som er herpa eller er det noen annen julemagisk løsning på dette? Har Windows XP.

 

Hva har jeg prøvd:

1. Gått inn på boot menu og start menu for å lete etter noe muffins

2. Googlet problemet, der jeg finner registreringsproblemer men tror ikke dette er grunnen.

3. Gått inn i pcen, sjekket ledninger og sett om alt er riktig

 

Jeg har samme problemet.. og jeg prøvde å starte XP CD uten at jeg helt vet hva jeg gjør.

Har du kommet noe lengre med problemet ditt?

 

Hører gjerne

Hallo!

Her er hva du kan gjøre. Hvis du har et lydkort av typen creative, så ta det ut.

 

Prøv å start pc nå.

 

Hvis dette ikke hjelper. Har du flere hard disker? Ta da ut strømkablene fra de alle de andre diskene utenom boot hd, vanligvis C.

 

Prøv nå å starte å gå straks inn i bios, ved å holde inne del knappen. Endre oppsettet på HD lista, slik at du bare har C aktiv om du hadde flere disker. Dette er ikke nødvendig, men skader ikke å disable de du har tatt bort strømmen på. Så går du ut av bios ved å lagre dette oppsettet, save and exit.

Så booter maskinen og du kan da holde inne F8 for å få opp bildet hvor du går inn i Sikkermodus. Om dette funker bra, så skal du bare logge av og la maskinen boote igjen for å prøve i normal modus.

 

Prøv dette først-. Er du ikke Administrator, så må du fixe deg disse rettighetene først.

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Har du hele tatt få et glims av feilmeldingen bluescreen består av?

Har du skiftet hovedkort uten å formatert? eller skjermkort?

Hvis det er software feil så kan du prøve sikkerhetsmodus, hvis du ikke kommer inn da så er det hardware feil mest sannsynlig.

Første man kan sjekke da er RAM. Ta ut alle brikker unntatt en.

boot opp og se om det fungere. Gjenta med alle brikker.

En annen ting er at det evt kan være feil i bootsector. (defekte)

Lenke til kommentar

For mitt vedkommende; Nei! Det går altfor fort.

Uansett dette er en pc som har stått og gått i ukesvis.

En kveld ramlet det inn meldinger om spyware og at pc'en "var under attack" av masse trojanere etc. Nod32 virket som hadde full kontroll, og sendte alle i arresten.

Brukte pc'en fint etter dette samme kveld, men dagen etter kom jeg hjem fra jobb,

og da stod den bare og forsøkte å boote. Jeg trodde kanskje det var en autorestart etter Windowsupdate.. har kjørt CHKDSK men kommer ikke engang inn i sikker modus.

Tenkte å kjøre MBAM og Combofix for å rydde etter alt bråket,

får opp XP-logo, men så blir skjermen svart og den forsøker på nytt..

 

Hvordan feilsøker man bootsector.. hva gjør den?

 

Hører gjerne,

takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

For mitt vedkommende; Nei! Det går altfor fort.

Uansett dette er en pc som har stått og gått i ukesvis.

En kveld ramlet det inn meldinger om spyware og at pc'en "var under attack" av masse trojanere etc. Nod32 virket som hadde full kontroll, og sendte alle i arresten.

Brukte pc'en fint etter dette samme kveld, men dagen etter kom jeg hjem fra jobb,

og da stod den bare og forsøkte å boote. Jeg trodde kanskje det var en autorestart etter Windowsupdate.. har kjørt CHKDSK men kommer ikke engang inn i sikker modus.

Tenkte å kjøre MBAM og Combofix for å rydde etter alt bråket,

får opp XP-logo, men så blir skjermen svart og den forsøker på nytt..

 

Hvordan feilsøker man bootsector.. hva gjør den?

 

Hører gjerne,

takk for all hjelp.

[/quote

Hallo!

Du kan heller kjøre en reparasjon med installasjons-cd'en fra windowsXP.

 

Denne er fin til å endre passordet til eksempel. Men den ordner også opp i systemfiler og retter opp feil.

 

Den er på engelsk, men håper det går bra å lese for deg?

 

This method is easy enough for newbies to follow – it doesn’t require using the Recovery Console or any complicated commands. And it’s free - I mention that because you can pay two hundred dollars for an emergency download of Winternals ERD with Locksmith which is a utility for unlocking lost Windows passwords. See here http://www.winternals.com/products/repaira...y/locksmith.asp

ERD is an excellent multi purpose product, but you should know it is not a necessary one if you have a healthy system and your sole problem is the inability to logon to Windows due to a forgotten password. Not necessary because you can easily change or wipe out your Administrator password for free during a Windows XP Repair. Here’s how with a step-by-step description of the initial Repair process included for newbie’s.

1. Place your Windows XP CD in your cd-rom and start your computer (it’s assumed here that your XP CD is bootable – as it should be - and that you have your bios set to boot from CD)

2. Keep your eye on the screen messages for booting to your cd Typically, it will be “Press any key to boot from cd”

3. Once you get in, the first screen will indicate that Setup is inspecting your system and loading files.

 

4. When you get to the Welcome to Setup screen, press ENTER to Setup Windows now

5. The Licensing Agreement comes next - Press F8 to accept it.

6. The next screen is the Setup screen which gives you the option to do a Repair.

 

It should read something like “If one of the following Windows XP installations is damaged, Setup can try to repair it” Du må selvfølgelig se etter hvis du har flere oppstartssektorer på hardisken at du finner den rette.

 

Use the up and down arrow keys to select your XP installation (if you only have one, it should already be selected) and press R to begin the Repair process.

7. Let the Repair run. Setup will now check your disks and then start copying files which can take several minutes.

8. Shortly after the Copying Files stage, you will be required to reboot. (this will happen automatically – you will see a progress bar stating “Your computer will reboot in 15 seconds”

9. During the reboot, do not make the mistake of “pressing any key” to boot from the CD again! Setup will resume automatically with the standard billboard screens and you will notice Installing Windows is highlighted.

10. Keep your eye on the lower left hand side of the screen and when you see the Installing Devices progress bar, press SHIFT + F10. This is the security hole! A command console will now open up giving you the potential for wide access to your system.

11. At the prompt, type NUSRMGR.CPL and press Enter. Voila! You have just gained graphical access to your User Accounts in the Control Panel.

12. Now simply pick the account you need to change and remove or change your password as you prefer. If you want to log on without having to enter your new password, you can type control userpasswords2 at the prompt and choose to log on without being asked for password. After you’ve made your changes close the windows, exit the command box and continue on with the Repair (have your Product key handy).

13. Once the Repair is done, you will be able to log on with your new password (or without a password if you chose not to use one or if you chose not to be asked for a password). Your programs and personalized settings should remain intact.

I tested the above on Windows XP Pro with and without SP1 and also used this method in a real situation where someone could not remember their password and it worked like a charm to fix the problem. This security hole allows access to more than just user accounts. You can also access the Registry and Policy Editor, for example. And its gui access with mouse control. Of course, a Product Key will be needed to continue with the Repair after making the changes, but for anyone intent on gaining access to your system, this would be no problem.

And in case you are wondering, NO, you cannot cancel install after making the changes and expect to logon with your new password.

Cancelling will just result in Setup resuming at bootup and your changes will be lost.

Ok, now that your logon problem is fixed, you should make a point to prevent it from ever happening again by creating a Password Reset Disk. This is a floppy disk you can use in the event you ever forget your log on password. It allows you to set a new password.

Here's how to create one if your computer is NOT on a domain:

 Go to the Control Panel and open up User Accounts.

 Choose your account (under Pick An Account to Change) and under Related Tasks, click "Prevent a forgotten password".

 This will initiate a wizard.

 Click Next and then insert a blank formatted floppy disk into your A: drive.

 Click Next and enter your logon password in the password box.

 Click Next to begin the creation of your Password disk.

 Once completed, label and save the disk to a safe place

How to Log on to your PC Using Your Password Reset Disk

Start your computer and at the logon screen, click your user name and leave the password box blank or just type in anything. This will bring up a Logon Failure box and you will then see the option to use your Password Reset disk to create a new password. Click it which will initiate the Password Reset wizard. Insert your password reset disk into your floppy drive and follow the wizard which will let you choose a new password to use for your account.

Note: If your computer is part of a domain, the procedure for creating a password disk is different.

See here for step by step instructions: http://support.microsoft.com/default.aspx?...-us;306214&

Lykke til!

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar
For mitt vedkommende; Nei! Det går altfor fort.

Uansett dette er en pc som har stått og gått i ukesvis.

En kveld ramlet det inn meldinger om spyware og at pc'en "var under attack" av masse trojanere etc. Nod32 virket som hadde full kontroll, og sendte alle i arresten.

Brukte pc'en fint etter dette samme kveld, men dagen etter kom jeg hjem fra jobb,

og da stod den bare og forsøkte å boote. Jeg trodde kanskje det var en autorestart etter Windowsupdate.. har kjørt CHKDSK men kommer ikke engang inn i sikker modus.

Tenkte å kjøre MBAM og Combofix for å rydde etter alt bråket,

får opp XP-logo, men så blir skjermen svart og den forsøker på nytt..

 

Hvordan feilsøker man bootsector.. hva gjør den?

 

Hører gjerne,

takk for all hjelp.

Hei!

Glemte å si at det er lurt å ta av alle kabler, spesielt de som går fra hd til hk.

Slå av strømmen. Ta av alle kabler fra HD- datakablene både fra disken og hovedkortet. Det kan være feil, det kan være en pinne i hd som er slitt av, men som ligger imot. Jeg har selv skiftet en slik pinne som var slitt av. Det skjer når noen er uforsiktig med å ta av kablene. Det er bare å bruke lupe når du har tatt av kablen. Se om alle pinnene sitter i HD, data- tilkoplingen. Ellers er det også griet å ta ut minnebrikkene og gjøre rent der. Vær nøye. Husk å ta i chassis først så du lader ut statisk elektrisitet. Ta av deg nylon eller genser. De lager mye statiske spenninger.

 

Vær forsiktig med støvsugertuten, den lager meget høy spenning. Ved at luften går inn i tuten, skapes det høy energi i plasten og den kan utlades mot ømfindlige komponenter i pc.

 

Det er også lurt å ta strømmen i alle hd som ikke trenges, for å sjekke de ut av saken. Ta da bort strømmen til disse. Datakablene skal man røre minst mulig på. (med fare for å knekke pinner).

Det er også lurt å ta bort lydkortet, ja alt som ikke behøves for å teste om maskinen vil boote.

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg ett problem der PCen får Bluescreen mens windows begynner å loade. Pcen booter opp, windows ikonet kommer opp, men rett før den skal begynne å loade får jeg bluescreenen. Denne bluescreenen varer 0,3sek så jeg rekker aldri å se hva som står - så det som skjer er at pcen restarter og jeg er like langt igjen.

 

Problemet oppstod etter jeg flyttet pcen fra ett sted til ett annet, etter jeg flyttet pcen brukte jeg den ikke på veil 2uker - når jeg da koblet den til og bootet opp fikk jeg dette problemet.

 

Er det da hardisken som er herpa eller er det noen annen julemagisk løsning på dette? Har Windows XP.

 

Hva har jeg prøvd:

1. Gått inn på boot menu og start menu for å lete etter noe muffins

2. Googlet problemet, der jeg finner registreringsproblemer men tror ikke dette er grunnen.

3. Gått inn i pcen, sjekket ledninger og sett om alt er riktig

 

Hei..

Hvis du sjekker min tråd her så kan det se ut til at vi har ca sammme problem.

 

Jeg lyktes i å få sett blåskjermen. Jeg får jo ikke tatt noe screenshot, men vil straks poste enten et fotografi av blåskjermen, om det ikke blir bra vil jeg skrive av hele blåskjermen som tekst her da dette kanskje kan hjelpe. Om noen føler at jeg "hijacker" tråden må de gjerne slette innlegget også poster jeg videre i min egen tråd.

 

Mvh tribbz

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg ett problem der PCen får Bluescreen mens windows begynner å loade. Pcen booter opp, windows ikonet kommer opp, men rett før den skal begynne å loade får jeg bluescreenen. Denne bluescreenen varer 0,3sek så jeg rekker aldri å se hva som står - så det som skjer er at pcen restarter og jeg er like langt igjen.

 

Problemet oppstod etter jeg flyttet pcen fra ett sted til ett annet, etter jeg flyttet pcen brukte jeg den ikke på veil 2uker - når jeg da koblet den til og bootet opp fikk jeg dette problemet.

 

Er det da hardisken som er herpa eller er det noen annen julemagisk løsning på dette? Har Windows XP.

 

Hva har jeg prøvd:

1. Gått inn på boot menu og start menu for å lete etter noe muffins

2. Googlet problemet, der jeg finner registreringsproblemer men tror ikke dette er grunnen.

3. Gått inn i pcen, sjekket ledninger og sett om alt er riktig

 

Hei..

Hvis du sjekker min tråd her så kan det se ut til at vi har ca sammme problem.

 

Jeg lyktes i å få sett blåskjermen. Jeg får jo ikke tatt noe screenshot, men vil straks poste enten et fotografi av blåskjermen, om det ikke blir bra vil jeg skrive av hele blåskjermen som tekst her da dette kanskje kan hjelpe. Om noen føler at jeg "hijacker" tråden må de gjerne slette innlegget også poster jeg videre i min egen tråd.

 

Mvh tribbz

Hallo!

 

For begge dere som har fått denne blå skjermen, så virker det som om det er noe krøll med op systemet. Dere får maskinen til å boote, men den stopper før skrivebordet kommer opp.

 

Det synes å være en feil i sytemet. Ved å kjøre reparasjons modus fra installasjons cd til windows kan dere løse problemet.

 

Da maskinen booter holder dere inne delete knappen for å komme inn i bios. Gå så til boot sekvens og skift til boot cd. Lagre bios og exit.

 

Så vil maskinen boote igjen, ha da win cd liggede i. Så kommer meldingen trykk en tast for å boote cd, og du trykker en tast. Nå starter installasjonsprogrammet opp og laster inn alle filene som er nødvendig.

 

Til slutt kommer det opp en skjerm hvor du kan gå inn og velge:

 

Så følger du denne helt til du er i mål- ALT vil være som før, du mister ingen ting av hverken dokumenter, programmer, e-post kontoer og alt vil være som før-.

 

This method is easy enough for newbies to follow – it doesn’t require using the Recovery Console or any complicated commands. And it’s free - I mention that because you can pay two hundred dollars for an emergency download of Winternals ERD with Locksmith which is a utility for unlocking lost Windows passwords. See here http://www.winternals.com/products/repaira...y/locksmith.asp

ERD is an excellent multi purpose product, but you should know it is not a necessary one if you have a healthy system and your sole problem is the inability to logon to Windows due to a forgotten password. Not necessary because you can easily change or wipe out your Administrator password for free during a Windows XP Repair. Here’s how with a step-by-step description of the initial Repair process included for newbie’s.

1. Place your Windows XP CD in your cd-rom and start your computer (it’s assumed here that your XP CD is bootable – as it should be - and that you have your bios set to boot from CD)

2. Keep your eye on the screen messages for booting to your cd Typically, it will be “Press any key to boot from cd”

3. Once you get in, the first screen will indicate that Setup is inspecting your system and loading files.

 

4. When you get to the Welcome to Setup screen, press ENTER to Setup Windows now

5. The Licensing Agreement comes next - Press F8 to accept it.

6. The next screen is the Setup screen which gives you the option to do a Repair.

 

It should read something like “If one of the following Windows XP installations is damaged, Setup can try to repair it”

Use the up and down arrow keys to select your XP installation (if you only have one, it should already be selected) and press R to begin the Repair process.

7. Let the Repair run. Setup will now check your disks and then start copying files which can take several minutes.

8. Shortly after the Copying Files stage, you will be required to reboot. (this will happen automatically – you will see a progress bar stating “Your computer will reboot in 15 seconds”

9. During the reboot, do not make the mistake of “pressing any key” to boot from the CD again! Setup will resume automatically with the standard billboard screens and you will notice Installing Windows is highlighted.

10. Keep your eye on the lower left hand side of the screen and when you see the Installing Devices progress bar, press SHIFT + F10. This is the security hole! A command console will now open up giving you the potential for wide access to your system.

11. At the prompt, type NUSRMGR.CPL and press Enter. Voila! You have just gained graphical access to your User Accounts in the Control Panel.

12. Now simply pick the account you need to change and remove or change your password as you prefer. If you want to log on without having to enter your new password, you can type control userpasswords2 at the prompt and choose to log on without being asked for password. After you’ve made your changes close the windows, exit the command box and continue on with the Repair (have your Product key handy).

13. Once the Repair is done, you will be able to log on with your new password (or without a password if you chose not to use one or if you chose not to be asked for a password). Your programs and personalized settings should remain intact.

I tested the above on Windows XP Pro with and without SP1 and also used this method in a real situation where someone could not remember their password and it worked like a charm to fix the problem. This security hole allows access to more than just user accounts. You can also access the Registry and Policy Editor, for example. And its gui access with mouse control. Of course, a Product Key will be needed to continue with the Repair after making the changes, but for anyone intent on gaining access to your system, this would be no problem.

And in case you are wondering, NO, you cannot cancel install after making the changes and expect to logon with your new password.

Cancelling will just result in Setup resuming at bootup and your changes will be lost.

Ok, now that your logon problem is fixed, you should make a point to prevent it from ever happening again by creating a Password Reset Disk. This is a floppy disk you can use in the event you ever forget your log on password. It allows you to set a new password.

Here's how to create one if your computer is NOT on a domain:

 Go to the Control Panel and open up User Accounts.

 Choose your account (under Pick An Account to Change) and under Related Tasks, click "Prevent a forgotten password".

 This will initiate a wizard.

 Click Next and then insert a blank formatted floppy disk into your A: drive.

 Click Next and enter your logon password in the password box.

 Click Next to begin the creation of your Password disk.

 Once completed, label and save the disk to a safe place

How to Log on to your PC Using Your Password Reset Disk

Start your computer and at the logon screen, click your user name and leave the password box blank or just type in anything. This will bring up a Logon Failure box and you will then see the option to use your Password Reset disk to create a new password. Click it which will initiate the Password Reset wizard. Insert your password reset disk into your floppy drive and follow the wizard which will let you choose a new password to use for your account.

Note: If your computer is part of a domain, the procedure for creating a password disk is different.

See here for step by step instructions: http://support.microsoft.com/default.aspx?...-us;306214&

 

Når dette er gjort, så går dere inn i bios igjen og endrer boot til den hd som har os, normalt C. Lagre bios og exit. Boot maskinen og da skal alt være i skjønneste orden!

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg ett problem der PCen får Bluescreen mens windows begynner å loade. Pcen booter opp, windows ikonet kommer opp, men rett før den skal begynne å loade får jeg bluescreenen. Denne bluescreenen varer 0,3sek så jeg rekker aldri å se hva som står - så det som skjer er at pcen restarter og jeg er like langt igjen.

 

Problemet oppstod etter jeg flyttet pcen fra ett sted til ett annet, etter jeg flyttet pcen brukte jeg den ikke på veil 2uker - når jeg da koblet den til og bootet opp fikk jeg dette problemet.

 

Er det da hardisken som er herpa eller er det noen annen julemagisk løsning på dette? Har Windows XP.

 

Hva har jeg prøvd:

1. Gått inn på boot menu og start menu for å lete etter noe muffins

2. Googlet problemet, der jeg finner registreringsproblemer men tror ikke dette er grunnen.

3. Gått inn i pcen, sjekket ledninger og sett om alt er riktig

 

Hei..

Hvis du sjekker min tråd her så kan det se ut til at vi har ca sammme problem.

 

Jeg lyktes i å få sett blåskjermen. Jeg får jo ikke tatt noe screenshot, men vil straks poste enten et fotografi av blåskjermen, om det ikke blir bra vil jeg skrive av hele blåskjermen som tekst her da dette kanskje kan hjelpe. Om noen føler at jeg "hijacker" tråden må de gjerne slette innlegget også poster jeg videre i min egen tråd.

 

Mvh tribbz

 

Hallo!

 

Til de av dere som ikke har mistet passordet, så er det bare å hoppe over den biten, men la maskinen kjøre installasjons cd en og reparere systemet, dvs ditt os vil bli som før. Det oppgraderer alle filene som trenges for å starte maskinen som før. Den kjører automatisk chkdsk og hele pakka.

 

Du starter bare fra punkt 1 her i listen:

 

1. Place your Windows XP CD in your cd-rom and start your computer (it’s assumed here that your XP CD is bootable – as it should be - and that you have your bios set to boot from CD)

2. Keep your eye on the screen messages for booting to your cd Typically, it will be “Press any key to boot from cd”

3. Once you get in, the first screen will indicate that Setup is inspecting your system and loading files.

 

4. When you get to the Welcome to Setup screen, press ENTER to Setup Windows now

5. The Licensing Agreement comes next - Press F8 to accept it.

6. The next screen is the Setup screen which gives you the option to do a Repair.

 

It should read something like “If one of the following Windows XP installations is damaged, Setup can try to repair it”

Use the up and down arrow keys to select your XP installation (if you only have one, it should already be selected) and press R to begin the Repair process.

7. Let the Repair run. Setup will now check your disks and then start copying files which can take several minutes.

8. Shortly after the Copying Files stage, you will be required to reboot. (this will happen automatically – you will see a progress bar stating “Your computer will reboot in 15 seconds”

9. During the reboot, do not make the mistake of “pressing any key” to boot from the CD again! Setup will resume automatically with the standard billboard screens and you will notice Installing Windows is highlighted.

10. Keep your eye on the lower left hand side of the screen and when you see the Installing Devices progress bar, press SHIFT + F10.

Her er sikkerhetshullet man kan benytte for å sette inn nytt passord. Men de som ikke har det problemet bare lar det rulle og fortsette uten å gjøre noe -:).

 

 

This is the security hole! A command console will now open up giving you the potential for wide access to your system.

11. At the prompt, type NUSRMGR.CPL and press Enter. Voila! You have just gained graphical access to your User Accounts in the Control Panel.

 

12. Now simply pick the account you need to change and remove or change your password as you prefer. If you want to log on without having to enter your new password, you can type control userpasswords2 at the prompt and choose to log on without being asked for password.

After you’ve made your changes close the windows, exit the command box and continue on with the Repair (have your Product key handy). (Ja, ha installasjonsnøkkelen for hånden).

 

13. Once the Repair is done, you will be able to log on with your new password (or without a password if you chose not to use one or if you chose not to be asked for a password). Your programs and personalized settings should remain intact.

 

I tested the above on Windows XP Pro with and without SP1 and also used this method in a real situation where someone could not remember their password and it worked like a charm to fix the problem. This security hole allows access to more than just user accounts. You can also access the Registry and Policy Editor, for example. And its gui access with mouse control. Of course, a Product Key will be needed to continue with the Repair after making the changes, but for anyone intent on gaining access to your system, this would be no problem.

 

And in case you are wondering, NO, you cannot cancel install after making the changes and expect to logon with your new password.

Cancelling will just result in Setup resuming at bootup and your changes will be lost.

Så her ser du at hvis du endrer passordet, så må du ikke stoppe installasjonen nå, men la den gå seg ferdig, da vil det nye passordet bli aktivert, eller slik du endret det, fkes. uten passord.

 

Ok, now that your logon problem is fixed, you should make a point to prevent it from ever happening again by creating a Password Reset Disk. Så kan du lage en passord diskett for fremtiden. 1,4 floppy diskett.

 

This is a floppy disk you can use in the event you ever forget your log on password. It allows you to set a new password.

Here's how to create one if your computer is NOT on a domain:

 Go to the Control Panel and open up User Accounts.

 Choose your account (under Pick An Account to Change) and under Related Tasks, click "Prevent a forgotten password".

 This will initiate a wizard.

 Click Next and then insert a blank formatted floppy disk into your A: drive.

 Click Next and enter your logon password in the password box.

 Click Next to begin the creation of your Password disk.

 Once completed, label and save the disk to a safe place

How to Log on to your PC Using Your Password Reset Disk

Start your computer and at the logon screen, click your user name and leave the password box blank or just type in anything. This will bring up a Logon Failure box and you will then see the option to use your Password Reset disk to create a new password. Click it which will initiate the Password Reset wizard. Insert your password reset disk into your floppy drive and follow the wizard which will let you choose a new password to use for your account.

Note: If your computer is part of a domain, the procedure for creating a password disk is different.

See here for step by step instructions: http://support.microsoft.com/default.aspx?...-us;306214&

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar
Takk for svar BmOnline, skal prøve å kjøre en rep :)

Men har du noen anelse hva som forårsaker problemet? Jeg er bare ekstra nysgjerrig siden dette er 2. gangen det hender med en av mine maskiner på kort tid.

 

mvh

tribbz

 

Heisann!

 

Ja, dette er løsningen når alt annet er prøvd. Dette er løsningen, når du ikke kommer inn i vanlig sikker modus-. Det er bare for avanserte brukere å gå inn i konsollen. Da skal man vite nøyaktig hva man driver på med. Det er egne kommandoer for denne konsollen. Men hvis man vet hvordan, så kan man jo teste der. Men denne er raskere for å si det beint ut. Jeg har prøvd mange ganger, og hvis du har mistet skriverbordet, eller at noe er hacket, så er dette løsningen. Men går ikke dette, så er det bare en ting å gjøre, nemlig å kjøre den hårde linje, format c: og alt på nytt. Men det er da mulig å ta kopi, evt. flytte filer slik at de ikke blir slettet, som alt i windows kat blir. Dette er litt surt med windows. Derfor har jeg flyttet alt jeg har i egne mapper som windows ikke har noe å gjøre med. Likeså med e-post kontoene mine. De er trygge når du lager deg et nytt arkiv i Express. Jeg bruker ikke outlook, fordi det bruker altfor meget ressurser.

 

Du bør sette din tilgang litt strengere på maskinen. Vær litt mer kritisk til hvilke sider du også besøker. Besøker man porno sider, ja da skal jeg garantere deg at du får trøbbel. Jeg har hjulpet mange som har gjort det. Ligg unna sier jeg.

 

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar
<a href="http://support.microsoft.com/kb/929338" target="_blank" rel="nofollow">http://support.microsoft.com/kb/929338</a>

 

Sorry.. Leste litt for lite av tråden.. Vanskelig å installere en sikkerhetsoppdatering når man ikke kommer inn i windows. Det beskriver problemet though. Løsning? Beats me.. Formatering?

Heisann pondus81

 

Ja, det er lite å klore med når man ikke kommer inn. Da er det enten å spekulere inne i rep konsollen eller ta den som jeg viste til over her. Den er fin å ta i bruk om man ikke kommer inn på noe vis. Ta denne før du prøver formatering, da det er absolutt siste utvei.

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...