Gå til innhold

kjøre spørringer mot mysql automatisk en gang i uken


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en mysql-database som jeg bruker bak en prøveversjon av løsningen min, der kunder kan prøve tjenesten før kjøp. I denne databasen har jeg prøvedata som det hadde vært ønskelig å legge inn på nytt hver dag eller hver uke. Det er strengt talt et par felt(datofelt) i en tabell som trengs å oppdateres.

 

Tips for å gjøre dette enklest mulig..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du på windows eller linux? Om du bruker sistnevnte så er cron tingen. En siste (men dårligere) løsning kan være å skrive f.eks /reset_tables.php, og hver gang denne filen kjøres så reset-es tabellene.

 

Jeg leier for øyeblikket plass på et web-hotell. Er usikker på hva som kjøres.

Sistenevnte løsning, kan jeg få dette scriptet til å kjøre automatisk..? f.eks. hver natt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det du snakker om er cron, og skjer automatisk etter når du vil at det skal kjøre. Det sistenevnte må du lese litt nærmere:

 

En siste (men dårligere) løsning kan være å skrive f.eks /reset_tables.php, og hver gang denne filen kjøres så reset-es tabellene.

 

Altså, du skriver det i browseren, manuelt.

Lenke til kommentar
Det du snakker om er cron, og skjer automatisk etter når du vil at det skal kjøre. Det sistenevnte må du lese litt nærmere:

 

En siste (men dårligere) løsning kan være å skrive f.eks /reset_tables.php, og hver gang denne filen kjøres så reset-es tabellene.

 

Altså, du skriver det i browseren, manuelt.

du kan vel også bruke den metoden til å sette opp en cron-jobb, at-jobb, eller en windows-jobb på en pc hvor du har tilgang til å sette det opp automatisk ... dersom du ikke har tilgang til sånt på webhotellet. jobben blir altså å fyre opp en browser/request til siden som re-setter tabellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...