Gå til innhold

[Løst]PC'en finner ikke DVD-drevet


Kjetil..

Anbefalte innlegg

Hei, for to dager siden oppdaget datamaskinen ikke den ene av mine dvd-drev, meget irriterende. Vet ikke helt hva jeg gjorde, var egentlig bare og sjekket i BIOS'en om den vistes der (noe den ikke gjorde) og etter restart var den tilbake. Men nå får jeg den ikke frem lengre, det er altså bare det ene dvd-drevet som ikke vises.

 

Det er en Plextor PX-716SA og jeg har driver disken, hadde tenkt og prøve med nye drivere men får bare opp linker til hjemmesiden som er utgåtte. finner heller ikke produktet på hjemmesiden til Plextor, den andre disken fungerer, er også en Plextor men ikke samme nummer.

 

Har lest blant annet Microsoft's egen hjelp pluss utallige andre som har lignende problem, men stopper opp på punkt 5. hvor jeg ikke har upper eller lower filters.

 

Jeg kjører nå Vista 64 bit og har gjort det i noen måneder, siste installerte program var Dragon Age. Har ikke hatt noen problemer før, disken er koblet til med SATA og vises ikke i BIOS'en.

 

Vet ikke helt hva jeg kan gjøre.

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk før opp "Unable to authenticate disc, please try again" eller noe i den duren. Så har lastet ned en CRACK slik at jeg fortsatt kan spille Dragon Age. Det dvd-drevet som virker, vil får opp den feilkoden.

 

Jaja, piratene slipper problemer :ermm:

 

 

 

og på det jeg egentlig lurer på; skal prøve med en annen sata kabel så kanskje pcen oppdager den på nytt ;)

 

edit2: har nå fem for korte SATA kabler, meget bra. Eneste jeg kunne sjekke var et annet SATA slot på hovedkortet, ingenting der heller. Kan heller ikke gjøre noe i BIOS'en har ingen oppdater eller søk etter funksjon. Dessuten er ikke MSI sin BIOS i nærheten av min gamle ASUS BIOS :dontgetit:

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...