Gå til innhold

Anbefalinger av head-cam, brukes til jibbing


7ertzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann, jeg har ikke headcam selv men har tenkt på å kjøpe. Jeg gjorde litt research på internett da. Det rimeligste og mest kvalitetsrike kameraene jeg kom over var Go-Pro serien. Det er en serie med ekstremsport kamera til allslags bruk fra f.eks. motorsport, fallskjermhopping og jibbing. Gå inn på www.goprocameras.com så velger du produkt. Når du kommer inn på valgt produkt kan du se samplevideoer som er filmet med den modellen du har valgt.

 

Angående det kameraet du tenkte på var jeg borti det når jeg holdt på også. Så filmer fra det på youtube og du får mye dårligere oppløsning og kvalitet på bildet med det enn med Go-Pro. Sjekk ut sia ihvertfall

Lenke til kommentar
Er det noen som kan anbefale et kamera som kan monsters på hjelmen eller andre steder?

 

Jeg har kansje tenkt å kjøpe dette: http://www.netshop.no/img/cache/o/r/e/oreg...829952264_0.jpg Det selges på teknikkmagasinet for kr. 999,-

 

Hva synes dere om dette? Anbefaler noen noe annet?

 

Takker for all hjelp

 

Kan du sende meg en link eller noe til filmer av det kameraet som jeg så på først?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei

 

Jeg kjøpte helmet cam nå til jul og sjekka ut endel og det beste ejg kom over utifra det jeg fant på internett var Vholdr Contour HD 1080p. Det er lite og kompakt og gir godt bilde og action lyd. Eneste minuset er at det ikke er lcd skjerm på det, men det er igrunn ikke no problem når man blir vant til det og linsa har god vidvinkel.

 

Sjekk ut www.onecall.no/wintercamp og filmen FRISKT! , det av filmen som er filmet mens vi kjører ski på dagen er filmet med Contour HD kameraet.

 

Mens du er der inne, kan du godt stemme på oss;-)

Lenke til kommentar
Hei, har veldig god erfaring med VholdR-kameraet (med full HD), ta en kikk her: http://www.fresk.no/shop/vholdr-camcorder-183c1.html. Mener å huske at kameraene leveres med hjelmfeste og brillefeste som standard.

 

Har ikke brukt kameraet selv, kun fingret med det... Veldig lett og håndterlig. Og en bråte med ulike fester som kan kjøpes til...

 

Gopro er mer som et vanlig kamera - skjønner ikke hvorfor det har valgt en slik utforming.

 

Det fins en bråte videoer på Youtube... søk etter vholdr contour.

Endret av attemann
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Gopro HD er best. Bedre overall kvalitet, større widelense, større kapasitet, vanntett til 60m, tåler en støyt (fall fra 4k opp i luften)har også ulike kvalitetsinnstillinger (vanlig sd, HD 720p 30fps, Hd 720p 60fps, Hd 960p og Full HD 1080P. Er ingen tvil om hvilket kamera som egner seg best her. Countour HD går garantert dukken før et gopro.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Gopro HD er best. Bedre overall kvalitet, større widelense, større kapasitet, vanntett til 60m, tåler en støyt (fall fra 4k opp i luften)har også ulike kvalitetsinnstillinger (vanlig sd, HD 720p 30fps, Hd 720p 60fps, Hd 960p og Full HD 1080P. Er ingen tvil om hvilket kamera som egner seg best her. Countour HD går garantert dukken før et gopro.

Dette vet jeg har blitt diskutert flere ganger på Newschoolers.com forums, og GoPro HD er ikke støtsikkert som du sier, er flere som har brukt det til klippestuping og ødelagt kameraet. Det vanligste er at minnekortet spretter ut og du mister all data.

 

Full HD er forøvrig også litt "treig" synes jeg, tror ikke det ferdige produktet leverer mer enn 15-20 fps og filmen i så høy kvalitet oppleves som hakkete. Dette har ihvertfall vært problem tidligere.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Gopro HD er best. Bedre overall kvalitet, større widelense, større kapasitet, vanntett til 60m, tåler en støyt (fall fra 4k opp i luften)har også ulike kvalitetsinnstillinger (vanlig sd, HD 720p 30fps, Hd 720p 60fps, Hd 960p og Full HD 1080P. Er ingen tvil om hvilket kamera som egner seg best her. Countour HD går garantert dukken før et gopro.

Dette vet jeg har blitt diskutert flere ganger på Newschoolers.com forums, og GoPro HD er ikke støtsikkert som du sier, er flere som har brukt det til klippestuping og ødelagt kameraet. Det vanligste er at minnekortet spretter ut og du mister all data.

 

Full HD er forøvrig også litt "treig" synes jeg, tror ikke det ferdige produktet leverer mer enn 15-20 fps og filmen i så høy kvalitet oppleves som hakkete. Dette har ihvertfall vært problem tidligere.

 

 

Så at denne tråden var gammel, men aldri noe iveien for å gjenåpne gamle tråder :)

 

OT: Har selv et GoPro kamera, og det er bare å anbefale!! utrolig fornøyd! Bruker det masse om vinteren/sommeren til kiting. Og fungerer supert til dette!

 

Hvilket kamera som er best av Countour HD og GoPro, vil jeg ikke si noe om, vet for lite om Countour HD til det. Men det ble sagt at Gopro ikke er støtssikkert, det ER det. selvsagt til en viss grad, men sett det dette av biler i 100km/t+ uten at det har fått en skramme.

 

Kameraet er litt tregt helt til du får lastet ned nye drivere(tar 5min max) Det at filmen bare får 15-20fps, er enten en helt klar brukerfeil til tusen eller det at avspillingsenheten han har brukt rett å slett ikke klarer å prosessere 1080p film.

Kameraet har både 30fps samt 60fps for slowmotion. Aldri hatt noe problem med hakkete film..

 

Kan sitte å si masse mer positivt om GoPro! men ender vel opp med å overbelaste serveren :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når det gjelder ContourHD kan jeg ikke uttale meg no stort, men GoPro HD kan jeg gladelig anbefale.

 

Verdt å nevne er at 720p 30/60fps og 960p 30fps gir en 170* Vidvinkel, mens 1080p gir 127* Vidvinkel. Har selv dette kameraet, og har brukt det en god del. Det er mulig å bytte ut "linsa" i huset, noe som er bra iogmed at den garantert blir litt stygg etter ett års røff bruk. Det tåler vann, og er støtsikkert så lenge man ikke knuser låsen på huset. Filmkvaliteten er veldig god, men det krever nok lys for å gi skikkelig resultat, noe som går igjen i de fleste "billige" actionkameraer.

Har også prøvd kameraet under vann, og det fungerer akkurat som forventet.

 

Har en liten film jeg kan dele. Mesteparten filmet i 720p30 og noe i 960p30. Skal editeres en del til, men mista litt motivasjonen.

 

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Vil anbefale GoPro HD på det sterkeste, kjøpte kameraet for en billig penge i statene, og brukt det flittig gjennom sesongen :) Kameraet gir gode bilder når det er godt lys, og r3 modusen (720p 60fps) er den beste modusen. Gir absolutt best bilde kvalitet og gir ikke samme hakkede følelse som r5 1080p 30fps gjør.

 

Selv føler jeg at jeg får til triks bedre med GoPro'et på hode noe som er ganske kult :) Liker den tyngden jeg får oppå hjelmen, og det føles ut som om tyngden gir meg litt mer balanse når man graber i triks ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...