Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Eksem i ansiktet!

Gjest Guest_anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_anonym_*
Skrevet

Hei!

Jeg blir om vinterene utsatt for eksem mitt i trynet, eller rettere sagt store deler av tinningen, litt av pannen, hele hodebunnen og på ørene. Som dere sikkert skjønner er ikke dette særlig morsomt, så jeg har prøvd kortison, dexem og flere andre hudprodukter som skulle hjelpe. Kortisonen hjalp mens jeg brukte den, men ikke ukjent kom alt tilbake etter stopp, alt annet var ubrukelig. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt dritten, så håper at noen har råd som kan være til hjelp.

Sier på forhånd takk for alle svar, og god jul!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del har det hjulpet veldig mye å ta solarium en gang iblant gjennom vinterhalvåret (en gang i uken eller annenhver uke). Legen kan også skrive ut resept på sterkere saker enn den hydrokortisonkremen man får kjøpt reseptfritt (OBS! Ikke alle kremer og salver kan kombineres med solarium/sollys. Sjekk pakningsvedlegget før du prøver).

Gjest Jule_gjest
Skrevet

får du det kun når det er mange dager med kaldt vær, kan det være tørrhetsflekker, som enkelt motarbeides med en skikkelig fet salve.

Har du forsøkt dette?

Jeg fikk dette selv nå i kulda, men med å ikke barbere meg hver dag, bruke fuktighestkrem etter barbering og en fettstift på områdene ser det ut til å bli bedre.

Det kan selvsagt være noe værre og da er det nok best å gå til en hudspesialist fremfor allmennlege.

Skrevet

Jeg sliter med eksem av typen: Atopisk eksem. Dette er veldig irriterende, og dette eksploderer om vinteren.

Dette har jeg hatt siden jeg ble født, og mitt eneste tips for deg er å smøre deg med spenol om vinteren. Dette demper mye av kløingen. Men du kan gå til legen/hudlege og få salver på resept. Jeg bruker en salve som heter Diprosalic og en annen som heter Betnovat (Sterkt steroid). Disse er salver som lindrer kløe og mykner opp eksemen. Disse er og noe fete, som hjelper veldig mot kulden.

Gjest Guest_anonym_*
Skrevet

Nei, er helt klart ikke bare tørre flekker. Fete gule flak som flasser av. Har fått dette to år på rad, på akkurat samme tidspunkt. Har og fått eksem på lårene hver sommer i to år nå. Kommer hele tiden på samme tidspunkt som året før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...