Gå til innhold

Hva skal til for å klare å legge på seg? Trenger råd!


phpnuke

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen råd for hvordan jeg kan få litt fett på kroppen. Jeg er liten og mager, og skjemmes for det. Derfor vil jeg forsøke å legge på meg. Jeg har ikke millioner å bruke på eksklusiv mat, og alt det der. Så det blir igrunn svært lite og uregelmessig på meg. Så det hender OFTE at jeg ikke spiser på en hel dag, også når jeg kommer hjem fra jobb spiser jeg meg ganske mett, da altså langt på kvelden.

 

Har igrunn så lenge jeg kan huske vært slurven med mat spising, og jeg har vel aldri hatt noe mat apetitt. Jeg spiser mye forskjellig mat, men føler jeg igrunn aldri sulten. Jeg prøver å få i meg frokost, men det er sjeldnere jeg spiser frokost, enn at jeg spiser.

 

 

Så er det noen som har noen forslag og målsetninger for en tapper kar? TAKK...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, men det er noe jeg har gjort i alle år. Såvidt jeg husker. Men det skal vel mer til for å klare å gå opp i vekt? Sånn som nå, så lager jeg meg middag. Så er det i køys, også opp på jobb 06.

 

Men da går jeg som oftest til jeg er ferdig på jobb, før jeg lager meg noe mat. :S

Lenke til kommentar

Spis masse, hele tiden. Spis til du er mett, da begynner måltidet. Spis kjøtt, drikk helmelk, spis masse karbohydrater og proteiner. Spis, spis, spis. Det er det eneste som funker. Er du liten, er det mest sannyseligviws fordi du spiser for lite.

 

Jeg vil anbefale deg å trene styrke, da legger du fort på deg. Du kan også vurdere å drikke gainer, noe som gjør at du går raskt opp i vekt.

Har selv gått opp fra 63 til 71 på ca 6 måneder. Det er merkbar forskjell når man er så liten som meg.

Lenke til kommentar

Jaok. Jeg merker det når jeg har perioder jeg er flink med å spise. At jeg nærmest er sulten hele dagen. Hadde en periode for noen år tilbake hvor jeg var innstilt på å legge på meg. Jeg spiste hele tiden, og la faktisk på meg 0,5 kg på en uke.

 

Men det at jeg er så lav er vel også med at jeg ikke får i meg nok næring. For er kun 1 person i slekta som er liten. Og det er onkelen til min bestemor, det var en liten kar. Men de andre har vært normalt høye. Så skal ikke være noe problem med genene...?

Lenke til kommentar

Ehh...

Mange som trenger en grunnleggende innføring i kosthold ser jeg....

Spis riktig og sunt, ikke feil og usunt!

 

Riktig og sunt kosthold kan være så mangt, men skal prøve å gi deg en liten innføring.

Tre måltider pr dag, Frokost(ekstremt viktig), Middag (veldig viktig), kvelds (viktig) men ikke senere en to timer før sengetid.

Frokosten skal starte fordøyelsen etter nattens faste.

Lettfordøyd Karbohydrat rik mat til frokost, lyst brød, frukt, frokostblanding.

Ballansert og variert kost til hovedmåltidet (middag), her vil du både ha karbohydrater, proteiner, fett og fiber.

Grønnsaker, kjøtt, fisk, fugel.

Grandis, pasta/nudler er bedre mat en mange forestiller seg, men sørg for å variere kostholdet!

En god middag legger grunnlaget for neste dag.

Til kvelds vil du har proteiner og minst mulig karbohydrater.

Knekkebrød, grovbrød, brokkoli(!!)

Kveldsmaten bidrar til å roe ned kroppen før det er sengetid og fører til at du kommer raskere i søvn.

Noe som er viktig for restutisjonen, det er også viktig å huske å få nok søvn.

Dette er oppskriften for å komme opp i ideal vekt på en sunn måte.

 

Det ble nevnt her tidligere i tråden at du burde spise hele tiden, dette kan du jo alltids prøve men tro det eller ei så er dette er egentlig en slanke metode :-)

Så jeg tror ikke du trenger å prøve den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...