Gå til innhold

BenQ V2410 Vs. BenQ G2420HD


DalaiLaban

Anbefalte innlegg

Har et "stort problem".

 

Greier ikke helt å bestemme meg for hvilken av disse skjermene jeg skal velge.

 

BenQ 24" LED V2410 Eco

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495362

 

BenQ 24" LCD G2420HD

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710

 

Spm1

Er ute etter en 24" til hovedsaklig spilling og i denne prisklassen (2 lapper).

Noen som har noen anbefalninger om hvilken jeg skal velge?

 

Spm 2(valgfritt):

Ser at G2420HD kan henges på veggen men står ikke noe om dette på V2410.

Betyr det da at det ikke går ann?

Står ikke noe på produsenten sin hjemmeside om det heller så da kan jeg vel regne med det ikke går?

 

 

På forhånd, Tusen takk for hjelpen og GOD JUL! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer litt på det samme, for meg står det mellom G2420 og G2411. Vet ikke noe om det med veggfeste, men skal du kjøpe G2420, ikke kjøp den på komplett.no. Sjekk her først: https://prisguiden.no/produkt/113062

 

Sånn som jeg har forstått det er det liten forskjell mellom G2420 og g2411 iallefall, muligens har g2420 en litt bedre innsynsvinkel. Hørt om folk som er veldig fornøyd med begge

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det står mellom disse to skjermene for meg. 2410 koster 5-600 kroner mer, og har visstnok bedre farger enn 2420HD. Jeg skal først og fremst bruke PCen til studering, surfing og noe spilling, så det er viktig at den er god til å gjengi tekst.

 

Hva er det beste valget? Er 2410en verdt 600 kroner ekstra?

 

 

Det bør også sies at jeg har et GeForce 7900GS skjermkort, og såvidt jeg ser er det ikke HDMI på det, men to DVI-utganger. Tror ikke V2410 har DVI. Blir det dermed problemer å koble den til?

Endret av Pangaea
Lenke til kommentar
Det står mellom disse to skjermene for meg. 2410 koster 5-600 kroner mer, og har visstnok bedre farger enn 2420HD. Jeg skal først og fremst bruke PCen til studering, surfing og noe spilling, så det er viktig at den er god til å gjengi tekst.

 

Hva er det beste valget? Er 2410en verdt 600 kroner ekstra?

 

 

Det bør også sies at jeg har et GeForce 7900GS skjermkort, og såvidt jeg ser er det ikke HDMI på det, men to DVI-utganger. Tror ikke V2410 har DVI. Blir det dermed problemer å koble den til?

 

Nei.. Macen min har bare DVi, kjøpte en VGA - DVI på biltema :)

Det er en flott skjerm, V2410 altså, men liker ikke helt foten. Men man slutter å tenke på den...

Endret av dih
Lenke til kommentar

Kjøpte V2410 selv, og alt i alt er det en flott skjerm. Bare ikke kjøp den for hodetelefonutgangen. Lyden er så dårlig at jeg ville ikke brukt det til dagsrevyen en gang. :mad: Omtrent all bassen blir borte, og diskanten blir skarp. :no: Dessuten har jeg ugjevnt baklys, men det synes bare på veldig mørke bilder eller sort skjerm. Trodde ikke det skulle være en issue på en LED-skjerm, men... Uansett, det legger jeg ikke merke til ved vanlig bruk, så det er strengt tatt ikke noe stort problem. :)

Lenke til kommentar

Jeg bor i Sverige (studerer) og forrige uke hadde inWarehoues tilbud på V2410. Betalte ca 2500 svenske inkl frakt, som tilsvarer ca 2000 norske kroner. Ikke så verst pris.

 

Skjermen kom igår, og hittil er jeg veldig fornøyd :)

 

Men nå lurer jeg på hva som er beste innstillingene. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Beklager bump av tråd, men:

 

1. Har G2410 HDMI kobling? Står at den kun har vga/dvi på webshop sidene

2. Hvordan er bildet på denne skjermen? Bakgrunn belysning av skjerm, farger(ut av esken) forsinkelsen av panelet(etterslepp).

 

EDIT: Manglet et ord...

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...