Gå til innhold

Juleball i morgen, hvilket antrekk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er glad at ballet på min VGS var forebehold 3. klasse :p

Hadde det bare vært sånn for oss. Hos oss presterte de å ha det på et sted som ikke fikk skjenkebevilgning før et par dager etter ballet, så det ble ikke engang 18-årsavdeling. Da hadde man ihvertfall klart å luke ut mesteparten av gutta som kommer med joggesko og dress, selv om det sikkert hadde vært litt spennende å se hva han i 1. klasse som alltid går med Venaas-dress hadde gått med.

Lenke til kommentar
Men komplett? Er jeg ikke komplett med rosa skjorte. Kom igjen a.

Negative, en dress er ikke en dress uten hvit skjorte i mine øyne.

 

Det er bare tull. Ta deg en tur på styleforum.com og sjekk what are you wearing now tråden på men's clothing-delen. Det kommer til å endre synspunktet ditt.

Lenke til kommentar

Vi hadde kun juleball på ungdomsskolen, men selv da kan jeg ikke huske at det var en eneste gutt som ikke gikk med dress. Skjortefargene varierte litt (og det synes jeg er helt greit, for mansjettknapper, dyre klokker og denslags er jo ikke akkurat noe den gjengse ungdomsskoleelev trenger/kan ta seg råd til), men de fleste så absolutt presentable ut. De som ikke gjorde det var stort sett de som faila med håret og skoene.

 

Uansett hva slags skjorte du velger, så synes jeg du skal gå for dress, i alle fall. Og ikke dropp slips.

Lenke til kommentar
Kan da absolutt droppe slips, men da må du ha sløyfe. ;)

Selv knytt!

Finnes det noe annet da?

 

Var i Kristiansand forleden dag, da presterte en veldig søt jente på Retro å si at "det er jo mye finere med en ferdigknyttet sløyfe" når jeg spurte om de hadde slike du knytter selv. De gjør vel alt for å få et salg, men å lyve om slike ting syns jeg er litt lavmål.

Lenke til kommentar
Kan da absolutt droppe slips, men da må du ha sløyfe. ;)

Selv knytt!

Finnes det noe annet da?

 

Var i Kristiansand forleden dag, da presterte en veldig søt jente på Retro å si at "det er jo mye finere med en ferdigknyttet sløyfe" når jeg spurte om de hadde slike du knytter selv. De gjør vel alt for å få et salg, men å lyve om slike ting syns jeg er litt lavmål.

 

Butikkansatte er som oftest ikke så alt for intelligente, og sjelden veldig kunnskapsrike, så å stole på dem er ofte dumt. Det er en grunn til at de jobber i en butikk for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Mitt antrekk bestod av pene sko, dressbukse, en hvit og blodig skjorte og et rosa slips. Altså "dress" uten dressjakke.

 

På vors ble det et slagsmål. Selv om jeg ikke var direkte involvert, fant jeg ut, drita som jeg var, at jeg skulle være diplomat ved å gi dem en klem. Det endte i at jeg lå på gulvet, mens de lå oppå meg og slo til hverandre. Derfor ble skjorta mi full av blodflekker - ikke at det stoppet meg.

 

Når vi ankom juleballet, var både jeg og vennen min (som var kledd i klassisk dress) så drita at vi bare gikk rett inn i lokalet uten å betale, og inn på dansegulvet der vi begynte å kle av oss. Jeg gikk ikke lenger enn til at skjorta var helt åpen foran, mens vennen min gikk i helt bar overkropp. I dette antrekket danset jeg som en villmann i fire tmer i strekk, og sang så høyt jeg kunne med jævlig hes og falsk stemme. Jeg danset med alt og alle som ville danse med meg - og jeg suger til å danse.

 

Så hvis du er ute etter å imponere damene, ikke møt opp i et antrekk som sier "jeg er voldelig" mens du oppfører deg som en helvetes mannshore og viser alle sammen hvor sykt drita og elendig du er til å synge. Men hvis du vil ha det gøy, funker det fett!

 

Når det begynte å nærme seg tid for nach, begynte jeg å nærme meg en litt mer edruelig tilstand. Jeg så frem til nach med mange damer, men det endte opp med kun meg, strippekompisen min og tre andre gutter som jeg ikke kjente. Vi bestemte oss for å bare gå og legge oss.

Lenke til kommentar
Enig, de selvknytte er på en måte for "perfekte".

Dessuten, hvor er moroa i å ta på seg en sløyfe? Mye morsommere å knytte den selv til du er fornøyd med resultatet!

 

fkm: Veldig synd det der, mange er bare ute etter å få gjennom enda et salg, og sikkert mange som ikke vet bedre. Derfor liker jeg å handle i butikker der jeg stoler på at personalet er ærlig med meg og sier "fasongen er ikke helt optimal, men jeg har en annen skjorte her som sannsynligvis sitter hakket bedre."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...