Gå til innhold

Juleball i morgen, hvilket antrekk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lol, bare fordi det er en fyllefest er det ikke noen grunn til å gi faen i klesnormene.

Poenget er at iom. at det er på videregående, og ikke på audiens hos Kongen, så tviler jeg på at en lyseblå skjorte er grunn til å bli kastet ut.

Selvfølgelig er det bare positivt å kle seg pent, men juleball på videreågende er ikke det altfor store, og de fleste, som Dernel nevner, er for fulle til å se hva andre går med.

 

Sa jeg at det var grunn til å bli kastet ut? Poenget er at det ikke er noe vits å IKKE kle seg ordentlig. Er man redd for å ødelegge en pen skjorte får man da ffs kjøpt hvite skjorter på HM for en krone eller to...

Neida, det gjorde du ikke, men selv om man bør følge reglene, vil jeg ikke si at å gå med noe annet enn hvit skjorte på juleball er den største synden du kan gjøre.

Vi er tydeligvis litt uenige her, og jeg har ikke så lyst til å krangle i evigheten, men det er langt verre ting du kan gjøre - f.eks. gå med joggesko eller skatesko til dressen.

 

Med det antrekket der ser det ut som du skal på jobb som en eller annen hyggelig rådgiver, og ikke på ball! Slik er det nå bare. Dress er must på ball, derunder en hvit skjorte. Og ang. diskusjonen "jeg bryr meg ikke for de andre er så fulle at de ikke ser det". Jeg DRITER i hvor fulle andre måtte være når jeg er på byen og hva slags tanker de gjøre seg opp ang. hvordan jeg ser ut. Det viktigste er at jeg føler meg korrekt og pent antrukket.

Joda, det er et veldig tynt argument, men hvis jeg hadde kommet på ball i lyseblå skjorte på videregående hadde jeg ikke følt meg som en komplett idiot.

Lenke til kommentar
Igjen, jeg har ikke sagt at det er en stor synd å ikke gå med hvit skjorte, med det er da ffs ikke noe poeng i å ikke gjøre det når man får tak i en grei hvit skjorte praktisk talt gratis.

 

Edit: Tovza, FAIL.

Jeg må.

 

Men hvorfor må absolutt alle ha hvit skjorte? Hvorfor må alle guttene se helt like ut? Det er jo kun et par jenter som kanskje har samme kjole.

Lenke til kommentar
Igjen, jeg har ikke sagt at det er en stor synd å ikke gå med hvit skjorte, med det er da ffs ikke noe poeng i å ikke gjøre det når man får tak i en grei hvit skjorte praktisk talt gratis.

Diskusjonen handler ikke om å få tak i hvit skjorte, men om det er akseptabelt å gå med noe annet enn hvitt. Selvfølgelig, de fleste har råd til å kjøpe en skjorte til 300 kroner på H&M, men dersom man ikke har tid eller penger til det, så hadde jeg ikke rakket ned på en som kom med f.eks. lyseblått. Kan jo godt hende at han ikke hadde råd til det?

Lenke til kommentar
Jeg valgte å skille meg litt ut i år! Kjørte rød chinos, ralph lauren skjorte i hvite og blå og rosa streker og skipsreder jakke (Marc Jacobs) eller noe. Og uggs som sko, det var mest for tull da! Men fikk bra feedback :)!

Kompis gjorde noe av det samme. Han gikk med hvite bukser, marineblå blazer og en hvit skjorte med tynne, sorte striper, såvidt jeg husker. Var der ikke selv, men han fortalte at han skulle gå med det, og et par mørkeblå docksides.

Ser bra ut om sommeren men jeg hadde aldri gått med det på juleball.

 

Selv om noe kanskje ser bra ut til vanlig, passer det absolutt ikke inn med slike antrekk på juleball. Røde chinos, stripet skjorte og en pen blazer hadde vært akseptabelt i et familieselskap 4. juledag, men ellers hadde jeg holdt meg unna.

Lenke til kommentar

Lol, skrive i hvitskrift. Er vi virkelig så voksne her da?

 

@Dernel: En mann i dress er en mann i dress. To jenter i samme kjole er bare pinlig. Dress er vel så allsidig som man kan få det, i motsetning til en kjole som skal passe anledningen. En mann i dress kan bruke dette på jobb, på byen, på middag og til diverse anledninger. Hadde jeg sett ei dame i byen med ballkjole hadde jeg tenkt "Hu er enten på vei til ball, får vi da håpe" fordi det rett og slett passer til forskjellige anledninger.

Lenke til kommentar
Poenget mitt er bare det at jeg syns det er kjedelig å ta på seg den samme dressen som alle andre når det eneste som skiller deg fra de andre er fargen på slipset ditt.

 

Da får du gjøre ditt ypperste ved å sprite opp antrekket ved å feks. velge en sløyfe, lommetørkle i brystlommen, fin klokke med matchende mansjettknapper.

Lenke til kommentar
Lol, skrive i hvitskrift. Er vi virkelig så voksne her da?

 

@Dernel: En mann i dress er en mann i dress. To jenter i samme kjole er bare pinlig. Dress er vel så allsidig som man kan få det, i motsetning til en kjole som skal passe anledningen. En mann i dress kan bruke dette på jobb, på byen, på middag og til diverse anledninger. Hadde jeg sett ei dame i byen med ballkjole hadde jeg tenkt "Hu er enten på vei til ball, får vi da håpe" fordi det rett og slett passer til forskjellige anledninger.

Vi har vel i underkant av 900 elever på skolen, og la oss si at 400 av de er jenter. Det skal ikke så mye til om to kommer i samme kjole, hvis flesteparten har handlet inn ny kjole i forkant av ballet.

Utrolig kjedelig å komme i akkurat samme antrekk som noen andre, men det kan skje dersom man bor i en by der det ikke er allverdens utvalg.

Lenke til kommentar
Poenget mitt er bare det at jeg syns det er kjedelig å ta på seg den samme dressen som alle andre når det eneste som skiller deg fra de andre er fargen på slipset ditt.

 

Så ikke ta på deg samme dressen som alle andre da. Jeg vedder på at 95 % kommer til å komme i en random dress fra Dressmann som ikke er i nærheten av å passe. Har man en dress som i det minste er kjøpt i riktig størrelse og tilpasset av en skredder ser det 10x bedre ut med en gang.

 

Schjellin: Husk at alt metall du har på deg når du har dress skal matche. Dvs at hvis du har sølvfarget klokke skal beltespenne og mansjettknapper være sølvfargede osv.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...