Gå til innhold

Opptak av Riks-TV med DVD-opptaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først må jeg si at jeg er veldig grønn på dette emnet, så hvis noen er grei og svarer meg, så er jeg takknemlig om jeg får det inn med teskje... :blush:

Jeg har altså Riks-TV i dag med en Grundig DTR 8860 (en sånn med opptaker i), men så etter mye hakking og at bildet hang seg opp, sa harddisken plutselig takk for seg. Så harddisken er antakelig ødelagt, men boksen fungerer fortsatt til å se på TV med. Skal selvfølgelig klage på den, men er ikke kommet så langt enda. Så til saken: Finnes det et alternativ til denne opptakeren? Kan man ha en vanlig Riks-TV boks og en DVD-opptaker for eksempel? Kan jeg isåfall da se på en kanal og ta opp på en annen? Hvis jeg kan bruke en DVD-opptaker, kan noen gi meg eksempel på en? Kan jeg bruke en sånn Samsung DVD-HR775A?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er at da kan du bare ta opp samme kanal som du ser på. Det er det som gjør at PVR er en mye bedre løsning enn DVD opptaker.

Du kan bruke hvilken som helst DVD opptaker. Den kobles med en SCART kabel fra dekoder og en SCART kabel til TV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...