King-Nothing Skrevet 20. desember 2009 Skrevet 20. desember 2009 Pr i dag har jeg koplet tv-tuneren til tv`en via hdmi og blu-ray spilleren til tv`en også via hdmi. Når jeg da skal spille xbox, kopler jeg ut den i tv-tuneren og kopler til xbox`en. Men på receiveren min (Pioneer VSX-917) har jeg tre hdmi-tilkoplinger. Én utgang og to innganger. På inngangene står det henholdsvis DVD/LD og TV/SAT. Når jeg nå spiller xbox, tar jeg lyden via tv`en, men jeg vil jo gjerne få lyden ut på anlegget istedet. Hvordan må jeg da kople for å kunne få til dette? Slik tenker jeg å kople, men da mangler jo Xboxen. Jeg kan jo kople den i en annen HDMI-inngang på tv`en, men da er jeg tilbake til start mtp å få lyden fra xboxen og ut på anlegget. HDMI fra tv-tuner til inngang på receiver (TV/SAT) HDMI fra Blu-ray til inngang på receiver (DVD/LD) HDMI fra utgang på receiver til TV (HDMI1)
pokeruups Skrevet 22. desember 2009 Skrevet 22. desember 2009 (endret) Det enkleste er vel å bruke en optisk kabel (toslink) fra X-boxen til recieveren, og sette lyd ut på x-boxen til optical. HDMI kabelen vil da fortsatt være fra x-boxen til tv'en. Endret 22. desember 2009 av pokeruups
TMB Skrevet 26. desember 2009 Skrevet 26. desember 2009 Kommer an på om recieveren din kun har HDMI-svitsj funksjon eller om den også tar imot lyd fra HDMI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå