Gå til innhold

NAT Problemer Xbox Live


iBolleMus

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har problemer med NATen min på xboxen. Den er nå "moderate" og har lyst til å få den "open". Har fulgt guiden på portforward.com for å åpne porter, som jeg har gjort. Den er fortsatt ikke åpen. Har prøvd å skru av brannmuren, som heller ikke har fungert. Snakket med Telenoreksperten igår, men de kunne heller ikke hjelpe. Jeg har en ZyXel P-2602HWT-F3 ruter. Xboxen har statisk ip.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har problemer med NATen min på xboxen. Den er nå "moderate" og har lyst til å få den "open". Har fulgt guiden på portforward.com for å åpne porter, som jeg har gjort. Den er fortsatt ikke åpen. Har prøvd å skru av brannmuren, som heller ikke har fungert. Snakket med Telenoreksperten igår, men de kunne heller ikke hjelpe. Jeg har en ZyXel P-2602HWT-F3 ruter. Xboxen har statisk ip.

 

eg har nøyaktig samme ruter og eg har open NAT og eg får host på Modern Warfare 2 hele tiden ! den eier den ruteren der altså :D

 

Dette er ett håpløst problem i mange tilfeller. Har du noe som heter DMZ på ruteren din? Aktiver den så er du good2go.

 

 

det er ikke håpløst uten dmz du må bare vere ganske god for og åpne portene !

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Tja.. Lykke til sier jeg bare.. Enten klarer man å åpne en port eller så gjør man ikke. Jeg prøvde selv, fikk fjernhelp av telenor, fikk fjernhjelp av en annen som jobber med nettverk til daglig uten at det hjalp særlig.. Jeg hadde også en zyxel, men husker ikke hvilket mod. navn.

 

F.eks. på ruteren jeg har nå (ikke zyxel) vil den automatisk komme som open nat hvis jeg plugger inn i port 1, mens 2-4 vil automatisk sette nat til moderate elns. Tipper nextgentel har ett finger i spillet. Har prøvd å åpne porter, legge til xb live som tjeneste, slå av firewalls etc, skifte ip på xbox uten lykke. Hvis du finner en løsning på dette som ikke går ut på at du har de plutselig åpner seg selv må du gjerne dele det med oss andre på forumet :)

Lenke til kommentar
Tja.. Lykke til sier jeg bare.. Enten klarer man å åpne en port eller så gjør man ikke. Jeg prøvde selv, fikk fjernhelp av telenor, fikk fjernhjelp av en annen som jobber med nettverk til daglig uten at det hjalp særlig.. Jeg hadde også en zyxel, men husker ikke hvilket mod. navn.

 

F.eks. på ruteren jeg har nå (ikke zyxel) vil den automatisk komme som open nat hvis jeg plugger inn i port 1, mens 2-4 vil automatisk sette nat til moderate elns. Tipper nextgentel har ett finger i spillet. Har prøvd å åpne porter, legge til xb live som tjeneste, slå av firewalls etc, skifte ip på xbox uten lykke. Hvis du finner en løsning på dette som ikke går ut på at du har de plutselig åpner seg selv må du gjerne dele det med oss andre på forumet :)

 

eg gidder ikke og lage en lang tut for dette, er faktisk ganske stress for nybegynere.

men du må lage en rule i direction Wan - Lan og portene som skal tas med er 3074, 88, 80, 53 tcp og udp på alle.

 

 

etter det tar du direction wan - wan /router til default action permit istedenfor drop.

 

 

etter dette forwarder du portene på Nat etter dette er du ferdig.

 

visst du ikke klarer og lage firewall rulesene kan du slå den av (anbefales ikke)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+19283741

Da har jeg nettopp vært i kontakt med Nextgentel med en som virket til å ha litt kunnskaper om rutere.

Han sa det var to løsninger på "strict ruter":

1. Bestille fast ip (15 kr pr mnd)

2. Bestille en ruter som har DMZ funksjon

 

Om dette er to løsninger han presanterte fordi det er enklest for dem og for å unngå å måtte sette opp ruteren med instillinger kan godt hende

 

Uansett; jeg spurte videre om det var mulig å sette opp ruteren, åpne porter etc. for å få løst dette problemet, svaret jeg fikk var både ja og nei.

Tolker svaret som:

 

a) nextgentel sier ja/nei fordi ja betyr at nextgentel kan ordne dette, men det er for mye arbeid

b) at det er avhenig av flaks om det går eller ikke

 

 

PS:

Måtte bare legge til at jeg er veldig fornøyd med nextgentel supporten hittil :)

Lenke til kommentar

Veldig fornøyed med NGT selv, hatt dem i 8 år. Ang ruter hadde jeg nok bare kjøpt en nyere sak, tror det de aller fleste nå har den DMZ saken. Aldri noe problemer når etter at ruteren er skikkelig satt opp. Bruker forøverig en D-Link DIR 655

 

http://www.dinside.no/372517/d-link-dir-655

 

Konklusjon

D-Link DIR-655 er den klart raskeste og beste på rekkevidde av de trådløse ruterne vi har testet.

 

Når den i tillegg byr på Gigabit-nettverksstøtte både på WAN og LAN, pluss mange andre egenskaper som gjør den svært anvendelig, så må vi bare si at vi er imponert.

 

Den innledende testingen kvalifiserer til en 6'er. Før vi stadfester dette og gir den endelige karakteren skal vi imidlertid teste trafikkprioriteringen og hvordan den håndterer mer påtrykk over WAN-forbindelsen.

 

Stabiliteten over en litt lengre tidsperiode vil også bli en del av oppfølgingen. Etter flere dagers bruk har vi ikke funnet noen tegn til ustabilitet eller andre nykker.

 

6/6

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Veldig fornøyed med NGT selv, hatt dem i 8 år. Ang ruter hadde jeg nok bare kjøpt en nyere sak, tror det de aller fleste nå har den DMZ saken. Aldri noe problemer når etter at ruteren er skikkelig satt opp. Bruker forøverig en D-Link DIR 655

 

http://www.dinside.no/372517/d-link-dir-655

 

Konklusjon

D-Link DIR-655 er den klart raskeste og beste på rekkevidde av de trådløse ruterne vi har testet.

 

Når den i tillegg byr på Gigabit-nettverksstøtte både på WAN og LAN, pluss mange andre egenskaper som gjør den svært anvendelig, så må vi bare si at vi er imponert.

 

Den innledende testingen kvalifiserer til en 6'er. Før vi stadfester dette og gir den endelige karakteren skal vi imidlertid teste trafikkprioriteringen og hvordan den håndterer mer påtrykk over WAN-forbindelsen.

 

Stabiliteten over en litt lengre tidsperiode vil også bli en del av oppfølgingen. Etter flere dagers bruk har vi ikke funnet noen tegn til ustabilitet eller andre nykker.

 

6/6

 

Jeg har bredbåndstv fra nxtgentel, følger meg ikke helt trygg på å konfigurere ruteren slik at bredbåndet ikke blir fucka.

Anyway, bestilte tr.ruter fra som har dmz fra nxtgentel.

 

Og det er vel ikke alle rutere, thompson ruteren jeg fikk tilsendt fra telenor for ett års tid siden hadde ikke denne funksjonen :/

 

 

 

 

Jeg fulgte guiden på portforward.com delvis, men jeg måtte reservere IP-adressen til XBoxen, slik at den ikke endret seg. Lager du en port-forwarding regel, og du IKKE reserverer IP-adressen, hjelper det fint lite.

 

Når du nevner reservere ip adressen til xboxen, mener du da både på ruter og inne på selve xboxen?

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Når du nevner reservere ip adressen til xboxen, mener du da både på ruter og inne på selve xboxen?

 

Dette gjelder inne på ruteren (og/eller modemet, hvis du har satt det til å dele ut IP). I mitt nettverk deler modemet ut IP-adressene. Den hadde delt ut 10.0.0.9 (tror jeg) til XBoxen når jeg gikk inn for å legge til port-reglene. Da låste jeg (reserverte) XBoxen på den adressen. Det gjorde jeg i konfigurasjonen til modemet. For når jeg skal lage port-regelen, må jeg angi hvilken IP enheten har som jeg skal åpne portene på. Og hvis jeg ikke hadde låst XBoxen til 10.0.0.9, så ville den kanskje motatt en annen adresse neste gang jeg skrudde av og på XBoxen eller modemet. Men port-regelen prøver fortsatt å åpne porten til 10.0.0.9.

 

Litt knotete forklaring sånn i farta, men håper du skjønte litt.

Lenke til kommentar

IKKE bruk statisk IP.. bruk DHCP.

 

 

Mange som vil være uenig med meg ang. dette, men det funker for meg, og har funket for en annen som startet en lignende tråd.

 

Vet ikke åssen dette er med Zyxel, men det er dette som er løsningen med Nexgtentel sine Thompson-rutere.

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...292&hl=dhcp

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Når du nevner reservere ip adressen til xboxen, mener du da både på ruter og inne på selve xboxen?

 

Dette gjelder inne på ruteren (og/eller modemet, hvis du har satt det til å dele ut IP). I mitt nettverk deler modemet ut IP-adressene. Den hadde delt ut 10.0.0.9 (tror jeg) til XBoxen når jeg gikk inn for å legge til port-reglene. Da låste jeg (reserverte) XBoxen på den adressen. Det gjorde jeg i konfigurasjonen til modemet. For når jeg skal lage port-regelen, må jeg angi hvilken IP enheten har som jeg skal åpne portene på. Og hvis jeg ikke hadde låst XBoxen til 10.0.0.9, så ville den kanskje motatt en annen adresse neste gang jeg skrudde av og på XBoxen eller modemet. Men port-regelen prøver fortsatt å åpne porten til 10.0.0.9.

 

Litt knotete forklaring sånn i farta, men håper du skjønte litt.

 

 

Jeg skjønner hva du mener. Herregud så dustete at jeg ikke skjønte det. Uansett så er NAT'en min åpen nå som jeg fiksa den til fast selv.

 

Merkleig at NGT ikke sa dette til meg når det i tillegg var ett kjent problem hos dem. Jaja.. Problem solved ! Takker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...